• h80

Traderatråden nr 16

Pumanprinsen skrev 2010-04-08 08:27:04 följande:
    Hur går man, hade en auktion som gick ut den 27 mars. Köparen fick vinnarmail, sen maila jag för 1 vecka sen eller mer en påminnelse, igår skicka jag igen.När lägga neg?
    Jag hade väntat lite, har en auktion som gick ut den 24 som jag fortfarande inte har fått betalt för eller någon kontakt med köparen.
  • h80
    Pumanprinsen skrev 2010-04-08 08:36:06 följande:
    Så dåligt att dom inte ens svarar på mailen man skickar.Har du också skickat påminnelse mail?
    Ja, o min köpare har dessutom några neg.
  • h80
    Viktorsmamma skrev 2010-04-08 12:36:49 följande:
    åh smart, de har jag aldrig tänkt på annars.men om man ser till att lägga in de vid hel el. halv timma så är det oftast mittimellan programmen.vad kan man sätta som köp nu på den sprillansnya Katvig tröjan? tror du? strl. 92
    katvig går jättedåligt just nu tyvärr
  • h80
    Mammiztill2 skrev 2010-04-08 19:09:10 följande:
    fick hem kläder idag med var av den ena t-shirten skulle vara NY. Men den var tvättnopprig + tvättråds ettiketten inte ens kunde avläsass hur man skulle tvätta tröjan.Att byxorna var beg visst fine!Men att det är; 2 hål, svarta fläckar plus att detaljer på byxan var bort skavda.mailade köparen och fick till svar:Hej.Jag förstår inte var du har att anmärka på.  du handlar på tradera.Har aldrig haft en missnöjd kund innan, men maila ditt kontonummer XXkrtillbaka portot kan jag inte göra något åt.Men i gen gäld får du gkläderna gratis ;och du gå ut och handla i en affär nästa gång så slipper du handla hos migDET ÄR NÄMLIGEN FRIVILLIGT ATT HANDLA HOS ALLA PÅ TRADERA: KONSTIGT ATT INTE NÅGON ANNAN SOM HANDLATVARIT MISSNÖJD:KONTOT TACK PORTO FÅR DU BEGÄRA HOS POSTEN--------------------------------
    usch, vad tråkigt. Det svaret låter som om det skulle kunna komma från hon som jag köpte av.
  • h80

Hade en auktion som gick ut den 20 mars. har varken fått betalt eller hört nått från säljaren. mailat 3 gånger o smsat 1 gång, utan svar. Dags att lämna neg??

• h80
    Pumanprinsen skrev 2010-04-09 08:13:53 följande:
    Ja det tycker jag,Jag har en som gick ut den 27 mars.. Skickat mail 2 gg och rätt sugen på att lägga neg nu.
    man vill ju inte ha ett neg tillbaka bara
  • h80
    Pumanprinsen skrev 2010-04-09 08:20:26 följande:
    Förstår inte varför folk ger neg tillbaka när dom inte fullföljer köpet!? Sånt blir man arg över.
    Jag la neg på henne nu. Hon har fått några tidigare pga av hon inte har betalt o har inte lämnat neg tillbaka till dom.
  • h80
    Ville Mor skrev 2010-04-10 11:09:17 följande:
    Funderar på att även lägga ut en Bumbo och ett babygym. Hur skickar jag smidigast Bumbon? Den väger 1400 g.Hur gör jag med babygymmet, hittar inget likadant på tradera just nu så jag kan ju inte sno idén därifrån heller. Det går att fälla ihop till en halvmåne.Posten blir väl svindyrt med större saker. Shenker eller DHL har jag ingen erferenhet av alls! Hjälp!? 
    Bumbon hade jag skickat med schenker. Borde kosta 59kr
  • h80
    Ville Mor skrev 2010-04-10 13:18:52 följande:
    Hur funkar det med Schenker? Får jag en kartong att lägga den i då eller ska jag packa på samma sätt som när jag skickar med posten?
    du packar själv i nått du har hemma, Sen bokar du frakten via tradera o skriver ut en lapp (du måste alltså ha skrivare) som du tejpar fast på paketet. Sen är det bara att lämna in.
  • h80

Är det för sent att lägga ut en skaljacka? Bättre att vänta till hösten eller vad tror ni?

Svar på tråden Traderatråden nr 16