Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Traderatråden nr 16

tessum skrev 2010-04-26 10:34:00 följande:
    Den senaste tiden har jag köpt 3 plagg som alla varit namnade utan att det varit nämnt i objektbeskrivningen.Igår skulle jag buda på en skaljacka från pop men kom på 30 min innan auktionen gick ut att maila och fråga om den var namnad eftersom det varken stod att den var det eller inte var det.Fick svaret att den var det. Så om jag budat hade jag fått hem en jacka för över 400:- som var namnad, vilket jag absolut inte vill ha.Är det så att om det inte står i auktionen att plagget ej är namnat så står det namn i det?Jag känner mig lite lurad! Nu kommer jag alltid att maila och fråga om det inte står.
    men varför känner du dig lurad?? Hänger inte riktigt med, det är väl begagnade kläder du pratar om?
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma

Mamma till Simon: Precis samma här, nån timme till avslut, men har höga utrop så typ hälften är bara bud på..men vill inte släppa dem för mindre heller, då behåller jag det hellre eller slänge rut det på nytt. Vi får hoppas på ninjor som vill ha det för utropspriset!

• AochJsMamma
    h80 skrev 2010-04-28 10:09:33 följande:
    Tack!Har en auktion som är uppe i alldeles för mycket, man blir ju helt nervös. Hoppas inte budgivarna tror att det är nått annat. Visst var det nån som hade besvär med en köpare som trodde att hon hade köpt en solskydsdräkt? Jag har skrivit sommardress/pyjamas, det kan väl inte misstolkas?
    kul att se att Villervalla fortfarande går bra! Har några bodys jag ska sälja tror jag, börjar bli för små..
  • AochJsMamma
    Pumanprinsen skrev 2010-04-28 10:27:09 följande:
    Jag har börjat lämna efter köparen.. Lämnar dom blankt så gör jag det med. Som köpare själv lämnar jag efter jag fått varan
    precis så gör jag med
  • AochJsMamma
    stockrosen skrev 2010-04-28 23:24:26 följande:
    varför det?Om hon får bud på tadera så kan hon ta bort annonsen från blocket.Ser inte någon konflikt alls så länge några bud har lagts och annonsen kan tas bort från blocket när som helst.
    säger precis samma sak! Om jag har en sak ute med högt utrop (tex en dyr jacka) så kan jag väl t abort annonsen först då det blir bu dpå den alt då den blir såld på B.
  • AochJsMamma

Har idag fotat lite skor som jag ska lägga ut ikväll, har aldrig sålt skor i vuxen stl innan. Nåt jag ska tänka på? Är skor i topp skick från Ecco, o Ecco verkar ju gå rätt bra..

• AochJsMamma
    kalmar brud skrev 2010-05-18 18:15:34 följande:
    Någon som vet hur man kan få bort målarfärg från en WS från polarn o pyret? Testade att tvätta i 40 grader med tvättmedel (pulver), men det gick inte bort...Har ju lagt ut denna på T och nu har det blivit färg på den då sonen fick tag på den i garderoben då vi målade om...
    vågar man sig på terpentin på en tops? Kankse färgen på plagget oxå ger med sig iofs.. {#lang_emotions_undecided}
  • AochJsMamma

Fasen vad allt har srtulat för mig ikväll... {#lang_emotions_yell} När jag äntligen fått tummen ur o fotat o skall lägga ut lite så har datorn strulat, bilderna på vissa saker blivit sämre än jag trott, inte gått att ändr atypsnitt o storlek etc etc.. gaahhh

fick ut tre auktioner iallafall, alltid nåt!

• AochJsMamma
    x karin76 skrev 2010-05-18 20:59:08 följande:
    Men nej.... Det är INTE omedelbart trissning bara för att några newbies har budat på en auktion och de fattar inte att man sätter ETT bud för att sätta sin högsta nivå. De duttar upp budet för de fattar inte hur budagenten fungerar.Vid uppenbar trissning ser man oftast:* en säljare säljer en vara, en viss köpare återkommer med jämna mellanrum och puffar upp budet (ofta är det återkommande, inte bara vid ett tillfälle och inte bara en auktion)* en köpare budar på alla olika storlekar hos en köpare, t ex 56, 68, 98, 116, osv* trissköparen råkar ibland vinna varor av köparen, och inom kort ligger samma varor ute till försäljning igen (syns inte på gamla omdömen om de inte gett varandra omdömen, men syns om man ser till "avslutade auktioner" och vilka som vunnit)* osv osv.Bara det faktum att en auktion har många på varandra följande bud av samma person behöver det inte alls betyda trissning.
    jag håller med, jag har OFTA massa nollor eller med få omdömen på mina auktioner, o tänker att nu tror alla att det är budtrissning, men det är det ju liksom inte... tror mer på faktorerna som nämns i citatet än att det är nollor när det rör sig om trissning.
Svar på tråden Traderatråden nr 16