pomola skrev 2011-02-19 20:08:00 följande:
Jag tror många skriver blanka positiva för att de inte vet riktigt vad de ska skriva. I stapelfrågorna anger man på sätt och vis det många skriver på raden.
Det är ungefär som när man fyller i enkäter. Man kryssar i en massa svar och i slutet finns tomma rader för "ytterligare kommentarer". Då brukar jag bli ganska nollställd och lämna blankt.
Ett blankt positivt är ändå ett positivt. Som i sammanställningen är lika värdefullt som alla andra positiva. Jag som köpare höjer inte på ögonbrynet när jag ser blanka positiva hos en säljare som jag funderar att handla hos. Gör ni?
Att blockera en blank-positiv-köpare är faktiskt en förlust för säljaren, man får färre som kan buda. Om köparen nu var nöjd vill han/ hon kanske handla igen.
Någon enstaka gång har jag lämnat blankpositivt, pga många omdömen att lämna och alltför kort tid. Annars kör jag standardfraser, som eg är lika värdelösa som en blank rad. De skrivs ofta genom copy paste. Men när det är en extra-suverän säljare då skriver jag personligare. Det är han/ hon värd.
ja har supersvårt att skriva kommentar som säljare.
brukar ha 3 standard då ja inte vill lämna blank:
"bara bra +++"
"+++++++"
"bra köpare"
sen om jag får ett blankt som säljare, då lämnar jag alltid blankt tillbaks, uppmuntrar ingen med skrivet positivt om ja inte får de själv.
som köpare så skriver jag alltid vad ja tyckt om varan, kommunikationen och leveransen kortfattat.
skulle aldrig blocka nån för att man får ett blankt, de får man oftast av nån som, bara lämnar blanka, sällan har jag fått ett blankt av nån som inte är tex. ny eller "lämna blankt jämt"-person.