Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

John och Linas mamma skrev 2011-02-18 13:54:54 följande:
    Sjukt han ( varför känns det som en han? ) svarat på negativa oxå..
    ja precis. (de är en han) och han lämnar positiva på de han fått negativa av? .-S

hmm... jaja, får väl be om avdrag avc tradera på provisionen om han  inte betalar och lämna negativt. jag har ju fått ,mitt positiva redan :-P

men ger han 1 vecka till. och 1 påminnelse till via mail och 1 smspåminnelse innan nått sånt sker.
  • Viktorsmamma
    pomola skrev 2011-02-19 20:08:00 följande:
    Jag tror många skriver blanka positiva för att de inte vet riktigt vad de ska skriva. I stapelfrågorna anger man på sätt och vis det många skriver på raden.
    Det är ungefär som när man fyller i enkäter. Man kryssar i en massa svar och i slutet finns tomma rader för "ytterligare kommentarer". Då brukar jag bli ganska nollställd och lämna blankt.

Ett blankt positivt är ändå ett positivt. Som i sammanställningen är lika värdefullt som alla andra positiva. Jag som köpare höjer inte på ögonbrynet när jag ser blanka positiva hos en säljare som jag funderar att handla hos. Gör ni?

Att blockera en blank-positiv-köpare är faktiskt en förlust för säljaren, man får färre som kan buda. Om köparen nu var nöjd vill han/ hon kanske handla igen.

Någon enstaka gång har jag lämnat blankpositivt, pga många omdömen att lämna och alltför kort tid. Annars kör jag standardfraser, som eg är lika värdelösa som en blank rad. De skrivs ofta genom copy paste. Men när det är en extra-suverän säljare då skriver jag personligare. Det är han/ hon värd.
    ja har supersvårt att skriva kommentar som säljare.

brukar  ha 3 standard då ja inte vill lämna blank:

"bara bra +++"
    "+++++++"
    "bra köpare"

sen om jag får ett blankt som säljare, då lämnar jag alltid blankt tillbaks, uppmuntrar ingen med skrivet positivt om ja inte får de själv.

som köpare så skriver jag alltid vad ja tyckt om varan, kommunikationen och leveransen kortfattat.

skulle aldrig blocka nån för att man får ett blankt, de får man oftast av nån som, bara lämnar blanka, sällan har jag fått ett blankt av nån som inte är tex. ny eller "lämna blankt jämt"-person.
  • Viktorsmamma
    TSL skrev 2011-02-20 08:37:43 följande:
    Har ett "problem" som ni experter kanske kan hjälpa mig med?
    "Problemet" är att jag har 2 st skaljackor i stl 98 från PO.P. En lite äldre röd i fint skick och den beige/brun rutiga som är helt ny med lappar.
    Frågan är vilken jag ska behålla? Tycker mest om den beige/bruna men eftersom den är helt ny så kan jag kanse få en slant på Tradera. Men får jag inte så mycket så behåller jag hellre den och säljer den när den är urvuxen (vilket är typ nu, skulle behöva en i 104).
    Snacka om I-lands problem
    Hoppas någon kan hjälpa mig med detta "problem"
    ärligt? jag hade sålt den begie/brun rutiga, du får mellan 4-600kr nu för de nya. sen kan du leta en ny i 104 och när du hittat en ny som du vill ha så säljer du den röda äldre.

så hade  jag gjort

elller så säljer du båda direkt och går till butik och koper en helt ny, eller en på tradera
  • Viktorsmamma
    substitutet skrev 2011-02-20 08:44:42 följande:
    Godmorgon alla Tradera-experter :D

Efter att under många år "bara" handlat på Tradera ska jag nu ge mig på att sälja av lite saker. Kommer främst att vara urvuxna barnkläder. Jag vet att jag som köpare uppskattat när en vara kommer förpackad i mailingbags och ska således använda mig av sådana själv! Min fråga är vilken storlek man ska satsa på? Ska som sagt sälja mest kläder... Har ni några tips kanske :)?
    skulle satsa på 20x26 och 25x33.

20x26 = ett plagg, ev. 2 babyplagg sålänge de inte blir skrymmande.
    25x33 = större tjocktröja/byxor jeans, eller flera småplagg om nån vill samfrakta.

http://www.tradera.com/Mailingbags-80st-25x33cm-Mixade-farger-auktion_302596_128137866
    http://www.tradera.com/70st-mailingbags-20x26cm-Turkos-rosa-gron-och-rod--auktion_302596_128137882

ej mina auktioner.
  • Viktorsmamma
    Tessou skrev 2011-02-20 12:52:42 följande:
    Har avslut ikväll, kika gärna in på mina auktioner. Har MASSOR ute, mest barn 80-86 men lite damkläder i XS och S....
    ja är osälker på dina jeans!

vet inte hur ja ska veta om de passar!!
    även fast måtten står där  hmm de va ju fina allihopa!
  • Viktorsmamma
    lilyanna skrev 2011-02-20 13:42:49 följande:
    Jaha, dags för asvlut idag då. Hoppas verkligen på några ninjor ikväll, men samtidigt så är det skönt att bli av med lite saker även om man alltid vill ha mer för dem
    hehe hoppas ockås på lite ninjor har bara 4 avslut ikväll iofs och alla hyffsade bud på, men man vill ju alltid ha mer
  • Viktorsmamma
    lilyanna skrev 2011-02-20 14:02:06 följande:
    Har oxå bara 4 avslut och och tycker väl att buden hittills är sådär, men det är kanske inte helt enkelt säsong för Me & I kläder..verkar variera massor det där tycker jag.
    ja jag har bara fått utgångs på 3 (men höga utrop då de va de 3 gratis) och sen 1 som är uppe i 100kr(novastar hood) tycker iallafall den är värd 200 då den är i så pass bra skick!
  • Viktorsmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-20 14:47:47 följande:
    Jag har också lagt höga utrop så jag är egentligen nöjd om jag bara får utgångsbudet.

Det var så länge sedan jag vågade mig på 1-kronas :) Men kanske är dags att försöka lite med dem snart.
    ja brukar köra med 9kr utrop nu även på sämre plagg såsom sånt med 1fläck, eller hm/lindex/kappahl bara för att få täckt för mailingbag osv, så man inte går back, dessuom slipper man osåltavgiften om den inte säljs upp till 9kr^^
  • Viktorsmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-20 14:47:47 följande:
    Jag har också lagt höga utrop så jag är egentligen nöjd om jag bara får utgångsbudet.

Det var så länge sedan jag vågade mig på 1-kronas :) Men kanske är dags att försöka lite med dem snart.
    va kostar en blå molnmössa hos dig nu förtiden? skulle vilja ha en blå moln till V. och såg nu i din blogg att du har de tyget!

inobxa gärna!
Svar på tråden Traderatråden nr 16