Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

ge den eller länka

de brukar aldrig va "hemliga" dock kan de va svåra att hitta på hemsidan om man inte får mail om det.

• Viktorsmamma

Didriksson regnställ i 90, vad kan man få för det? helt nytt. (nypriset 399)

samma med kavathöst/vårskorna 22. nyskick (nypriset 499)

vill ju få endel för dem och gärna få dem sålda direkt på köpnu

• Viktorsmamma
    Mamma till Simon skrev 2011-02-11 12:29:57 följande:
    har du sett skogruppen på FB? pröva där först annars
    ja har provat på FB i 2 grupper, men där vill ju alla ha de till önskepriser anser ju jag.

300kr ink frakten som ganska troligen går på 60kr känns inte för mycket enligt mig då de inte syns att de är använda äns, ja vet ju att kavatskor går för mycket på tradera om de är nya eller i nyskick, så de bör ja kunna få där
    jenlul skrev 2011-02-11 12:33:59 följande:
    SaraEu: Jag har aldrig satt något köp nu pris, men inser att jag kanske borde göra det. Tycker det är så svårt... 

Hur brukar du räkna? 50% 70% av priset eller mer....
    ja anser att om grejerna är nyskick, så bör man kunna få iallafall 50% av de man gav för dem.

nytt är svårare, mellan 50-70% av nypriset brukar man kunna få.
  • Viktorsmamma
    jenlul skrev 2011-02-11 13:13:42 följande:
    Sara Eu: Där har du ju din uträkning, Lägg minimun 50% av priset. Men skulle nog lämna högre ändå...  

Kostar det med köp nu?

Peak: Alltid tråkigt att inte få betalt, inte få tag i köparen osv. Vad gäller din kommentar om tradera, inser du vilken arbetsinsats det skulle krävas av tradera och att det förmodligen skulle bli dyrare att sälja där? Vet heller inte om det är rent praktiskt möjligt genomförbart överhuvudtaget.... Men skönt skulle det vara, absolut!
    ja jo precis.
    köpnu kostar inget mer änhögt utrop om du motförmodan inte får de sålt, annars har du ändå en provisionsavgift vad de än slutar på.

men ihelgen de 3 gratis så blir de inga osålt eller provisionsavgifter så då kan man chansa på höga utrop och bra köpnu då de ändå inte kostar nått!
  • Viktorsmamma
    en grönsak skrev 2011-02-11 15:01:34 följande:
     Då har jag missat den nya infon,var står det? på ts så står det att det är det man får göra,länka till sina egna annonser.
    längst ner i ts står de att man inte får de längre.

moderatorerna på FL, har svårt att bestämma sig, då förr fick man de och helt plötsligt sa de att vi inte fick de..
    super dåligt men skriv ditt tradera alias i din presentation här på FL så när du lagt ut kan du säga här i tråden att du lagt ut, då går endel ( jag gör de iallafall) och kollar "finns de nån länk i presentationen" annars brukar man fråga om nick på tradera och be de få inboxat

oj vad invecklat de blev
    hoppas du förstod!
  • Viktorsmamma

tror ni man kan få en

CA TVmodule till boxer såld?

går de bara att användas av boxer kunder eller andra tv leverantörer också?

• Viktorsmamma

yey! fick utgångsbud på 8 auktioner till nu!!!

skönt att bli av med allt, än är 5saker utan bud och går ut på söndag men mycket kan hända och ja blev precis 80kr rikare på 2minuter!

522kr nudå och ja hållertummarna på iallafall 3-400kr till innan avsluten!

• Viktorsmamma
    en grönsak skrev 2011-02-11 20:32:45 följande:
    Lyx med så mycket pengar.
    Har lagt ut 3 annonser och bara en som budat 1 ynka krona..
    de är ju endel märkes kläder så, de borde gå upp endel till, om alla går upp "som de ska" enligt mig så bör de sluta på närmare 1000kr på söndag.

men med tradera vet man aldrig hur saker  går! ett par hundra till bör de gå upp tycker jag iallafall..

har iallafall stigit 30kr till nu ;-D
  • Viktorsmamma
    Sophie81 skrev 2011-02-11 20:50:03 följande:
    såg att du lagt ut lite linnen o fått bud Gladkanske oxå ska lägga ut nu...Börjar jobba 1 mars och det känns som att jag inte kommer hinna hålla på med tradera på samma sätt. kanske skönt att få iväg det mesta som blivit urvuxet? *funderar* iaf ska jag passa på att lägga ut 3 gratis auktionerGlad
    ja de har ju fått bud iallafall

jag orkar inte vänta längre med att lägga ut, jag kommer troligen börja jobba el. praktisera mot mars jag med och då kommer man inte hinna med tradera på samma sätt som nu!

Linnen ja haft i minnes (lindex samma som ja har ute fast större) har gått för mellan 20-30kr st vilket känns bra för basrandiga lindex linnen
  • Viktorsmamma
    Sophie81 skrev 2011-02-11 20:54:54 följande:
    Mina auktioner med blandad kompott är uppe i 700 kr, avslut först på tors & nästa sön. Jag är positivt överraskad, tycker det går asbra faktiskt. Fick många köp nu oxå i början...
    Hoppas det täcker mina inköp på Me&I partyt jag ska påFlört
    hehe ja de är bra!!

ja fick också ett par st
    dessutom sålt på FB nu utan prutning (säljer inte om de prutas då ja vet att de priset jag sätter får jag lätt på tradera) så ytterligare 460kr till kommer in under helgen!!

Blir att lyxa till det med en ny softshell jacka till viktor som finjacka såfort pop bonusen kommer
Svar på tråden Traderatråden nr 16