Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Traderatråden nr 16

Tipsar om massor av danskt som går ut ikväll och mer är på väg upp under kvällen. Länk i sidfoten

Storasyster 0710 & lillebror 0912 --- www.tradera.com/auktioner/Stormros
  • Stormis
    maggan75 skrev 2010-10-19 20:17:44 följande:
    För smått annars mycket fint
    Visst är det retligt , men nån gång är vi alla små Hjärta. Sorg att sälja godingarna, men man har ju råkat förköpa sig på annat så det får flytta med Drömmer
    Storasyster 0710 & lillebror 0912 --- www.tradera.com/auktioner/Stormros
  • Stormis
    Olivers Mamma skrev 2010-10-26 11:16:35 följande:
    Ja mycket mer spännande när man har 1 kr som utrop men INTE kul när man sitter o e suuuupernervis, som jag är nu över en sak som går ut ikväll men inte är uppe i halva nypriset ens :-/
    Jag fixar inte 1-kr. Säkert förlorar jag på det stora hela med högre utrop, men mina nerver klarar verkligen inte de där enskilda objekten som slumpas bort .
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    Underbara ungar skrev 2010-11-02 14:10:03 följande:

Jaha... Det är mig det är fel på alltså

Lackrits eller Lakrits då??

Far min är sörmlänning så jag säger lakrits

Japp .
    Jag säger både Kattvig och lackritts Tungan ute
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2010-11-02 14:19:39 följande:
    fast det har ju med dialekt o göra. Katvig är ju ett namn så där finns det ju ett mer "rätt" uttal. Men med lakrits finns det inget som är direkt rätt.
    Sånt där kan ju diskutera till dödens dagar, typ kex... . Så visst, det finns ju inget rätt och fel där, men beroende på vem som frågar kan det ju vara helt fel med det ena uttalet .
  • Stormis
    AochJsMamma skrev 2010-11-02 19:23:25 följande:
    Amen! Jag med!
    Och "schex" .
    Sorry ot, ville bara sätta punkt för "diskussionen"
  • Stormis
    Hejpådig skrev 2010-11-07 12:52:26 följande:
    hur hade ni gjort om ni skickade en tomte- mer än väl packad och den kommer fram trasig? (schenker)

köpren vill ha alla pengar tillbaka...men jag ansvarar ju inte för postens/schenkers hantering..jag har ju packat ordentligt? splar ju f*n ingen roll hur väl man packar, tydligen har den gått sönder än då och naturligtvis tycker löparen att jag packat dåligt....

jag erbjuder frakten + lite kompensation tillbaka...är det tillräckligt eller hur hade ni gjort?
    Fast ingen av er ska väl stå för det. Det ska väl Schenker göra? Om man skickat med Posten blir det ju trixigare, men med Schenker så har man ju papper på det liksom ett värde iom auktionen så ni ska kunan reklamera detta på nåt sätt. Vet inte hur man gör dock. Om jag var du hade jag nog betalat tillbaka allt för att inte riskera missnöjd köpare och sen sett till att Schenker betalade tillbaka till dig. Alt om köparev verkar ok att denne ligger ute med pengarna.
  • Stormis
    Hejpådig skrev 2010-11-07 13:11:58 följande:
    fast jag vill inte betala allt, jag får hänvisa henne till schenker då. har de krav att man  måste packa i deras lådot för att få komp?
    Som sagt, jag vet inte hur sånt här fungerar i detalj, men du kan ju kolla på deras hemsida? Och mig veterligen bör det inte handla om att du ska betala, bara ligga ute med pengarna. Du skriver att du har packat väl, men är nu orolig för att du kanske borde ha packat i låda...?
  • Stormis

Efter fyra omstarter funkade ÄNTLIGEN pro'n Skål. Mycket danskt . Puh!

Svar på tråden Traderatråden nr 16