Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

de här har aldrig hänt innan.... hmm

en som vann av mig i söndagsmorse har:

lämnat omdömme
    men inte betalat än?

hmmm.... får se om betalningen är hos mig imorgon..
    underligt!

• Viktorsmamma
    tessan27 skrev 2011-02-15 22:43:30 följande:
    Jag har också ett separat tradera konto... eller ett köp och sälj barnkläder konto
    har också separat konto, inte haft de innan men smidigare då vet man var alla shopping pengar är och hur mycket man fått in och gjort av med
  • Viktorsmamma
    Yosa skrev 2011-02-16 18:32:23 följande:
    Överdragsbyxor och fodrat regnställ är det förtidigt att lägga ut tror ni? När köper folk sånt?
    jag har redan köpt alla ytterkläder 

eller ja allt utom en finjacka som är på G

så jag tror de går superbra nu!
  • Viktorsmamma
    Vikctoria skrev 2011-02-16 19:25:01 följande:
    Vad skulle ni gjort?

Fick idag hem en lurvfleece som jag vann till superbra pris häromdagen. Avslutades i söndags och den kom idag. Objektsbeskrivningen stämmer hyfsat (den har inga fläckar eller hål, men kan inte vara tvättad enligt skötselråden, då den är rätt sträv och hård och lurvet har klumpat sig).
    Den kom i en ICA-påse ihoprullad till en boll, vilket gjorde att frakten blev dyrare för säljaren än vad jag betalt in.
    Det värsta var dock att den STANK cigarett-rök - luktade genom påsen t.o.m. - och det finns inte mycket som jag avskyr mer än cigarett-rökslukt (japp, f.d. rökare.. ). Det stod inget om att det var ett rökfritt hem och jag frågade inte ang. det, och lukten går ju säkert bort i tvättmaskinen där den nu ligger.

Hur som helst, jag kommer att ge ett positivt omdöme eftersom den är i fint skick (hoppas att lurvet blir lite bättre om jag torktumlar den lite) och det var snabb leverans och trevligt bemötande.

Hade ni sagt/skrivit något om cigarettrökslukten, eller hade ni struntat i det?
    jag skulle nog mailat och påpekat eller bara skrivti:

fin lurv, luktade tyvärr cigarettrök men försvann efter tvätt (om de gör det då såklart)

andra bör få veta att de röker upp ibland kläderna så de stinker så pass.
  • Viktorsmamma
    maugu skrev 2011-02-17 20:22:29 följande:
    Oups-det var ett tag sedan jag var inne och då länkades det hejvilt så jag trodde det var ok
    Men-då länken inte funkar så spelar det ju ingen roll..eller?
    nej precis, deär skitdåligt tycker jag, men men så är reglerna...

nä efersom länken inte funkade gör de inget, men tänkte så du inte gör de igen och moderatorerna kommer inklampandes, de gör de med jämna mellanrum då ett par st råkat länka. :-/
  • Viktorsmamma
    Jumbopolly skrev 2011-02-18 02:39:16 följande:
    vad är det man inte får länka?? sånt man ska sälja eller allt??
    Tycker det länkas på varenda tråd hej villt om allt möjligt...
    hmm
    du får länka till de mesta.

men inte dina egna auktioner du säljer.
  • Viktorsmamma

jag lämnar omdömmen som säljare: när jag fått av köparen (anser att köparens omdömme är ett kvitto att de kommit fram och de är nöjda)

som köpare: lämnar ja då jag fått varan, när jag synat varan om ja är missnöjd mailar jag säljaren innan.

nu har iallafall jag fått utgångsbudet på mina 3 gratis auktioner. tur att ja gick in och kollade för fick utgångsbudet på sista igårkväll men inte fått nått mail från Tradera "första säljande budet" - mail. :-S

Svar på tråden Traderatråden nr 16