Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

kalmar brud skrev 2011-02-13 10:11:29 följande:
    jag jobbar till 21 ikväll så inge bra.

Sen är ju solsidan vid 20-20.30. Hmm. Kanske ska ta det i morgon söndag eter familjen annorlunda
    jaha.. hmm..
    ja jag som inte ser på solsidan * väntar på onda blickar*
    alla verkar se på det

jag gjorde så att ja la ut mina igår med 8dagar så de avslutas vid 18.30 nästa söndag om inte nån tar köpnu.

• Viktorsmamma

Hittills är mina auktioner för helgen uppe i 800kr ( 2 avslutade redan  som är inräknat i de)

de är nu 7timmar kvar! hoppas de går upp lite mer, är missnöjd med priset på fleera av dem!

• Viktorsmamma
    Annanym skrev 2011-02-13 12:58:04 följande:
    Jag köpte en grej igår, den gick upp över hundra kronor sista minutrarna på auktionen. Någon gick in när det var 19 minuter kvar, bjöd upp med +100 kr, och lade dessutom ett maxbud som var ganska högt, auktionen avgjordes när det var bara 2 minuter kvar.
    jo ja vet de brukar avgöras sista timman!
    de är ju de som är så spännande att sitta och kolla på!

blir att setill att man får sonen i säng till 19 som vanligt så man kan sitta på tradera och uppdatera sidan
  • Viktorsmamma

PUH nu kan man andas ut iallfall.

mycket av sakerna gick sämre än väntat medans 5-6st gick bättre än väntat.

fick iallafall in ca 1100kr till min kassa idag (exl. frakt) så jag är nöjd iallafall!
    fina shoppingpengar nu då NS kollektionen släpps på måndag!

• Viktorsmamma
    Stormis skrev 2011-02-14 15:55:51 följande:
    Vad skönt. Jag har mailat T om det 3 ggr när andra snott mina bilder. Har aldrig hänt nåt alls . Men å andra sidan är de kanske på hugget nu för jag har även anmält uppemot 100 annonser som skriver 7 märken i rubriken för att få fler träffar. Händer inget där heller . Men nu när jag för första gången skrev "Louie Louis (skaparen av molo)" som jag sett såååå många andra göra - vips så tog T bort min auktion. Helt ok eftersom jag gjorde fel, men med tanke på alla andra "grövre" fel (har ju även anmält flera budtrissare och de är också ff aktiva) känns det ganska småaktigt.

Ja, ja, jag har 127 auktioner kvar iaf
    ja!  nu blir de att hålla koll på den säljaren så hon inte lägger upp de igen med den bilden!
  • Viktorsmamma
    sesssan skrev 2011-02-14 16:20:41 följande:
    Blir så jävla ledsen.Kunde du inte mejlat mig å frågat först?? blir så ledsen när du skriver att jag snott bild från nån annan med, det är ju inte sant nånstans. Och att jag inte lämnat omdömde, jag BRUKAR INTE gör adet innan jag fått själv, men var så himla nöjd med dig så jag lämnat innan ändå.
    men ja får kontra med, OM du ska lägga ut de byxorna du köpt av mig och använda min bild. då kunde du mailat mig och frågat eller hur?

de är ju mot reglerna att låna nån annans bilder och innan jag anmälde såg ja inte att de va just Du som hade köpt de utan trodde nån hade bara tagit bilden. men de är lika fel fast än du köpt de av mig.
    Madeleine skrev 2011-02-14 16:59:29 följande:
    Näe nu tar jag risken att få varenda en på hela familjeliv på mig, men jag kan bara inte förstå vad det spelar för roll om man tar någonannans bild? Jag har vid flera gånger sett att andra tar mina bilder och tänkt, jaha vad bra då sparade dom lite tid! Varför måste man vara så missunnsam så man anmäler någon som snått en bild, trots att det inte är lagligt. Det är ju ändå ert val....Vissa kameror fångar vissa vinklar och detaljer som jag inte kan med min "skitkamera" och jag har inte råd med en ny just nu. Det är samma sak när folk anmäler om man skriver Louie Louie som är Molos skapare ok det är inte tillåtet enligt tradera, men kan inte dom få lov att vara paragrafryttare själva? Tycker det verkar som om vissa inte har något liv. Varför lägga tid på att maila Tradera? Hjälp varandra istället med bilder så att andras auktioner också går bra....
    ja de är ju mot reglerna, jag gör jobbet med mina auktioner då vill ju inte jag att nån ska ta mina bilder. sen om köparen som köpt de av mig hade mailat och frågat innan ja, då hade jag inte brytt mig, för då ansträngde hon sig att fråga mig, men att agera ut i ett öppet forum att jag gjort fel? jag följde reglerna och hon hade kunna mailat mig innan och frågat om hon fick låna bilden.
    annat82 skrev 2011-02-14 17:20:18 följande:
    Enda sättet att få Tradera att agera när folk gör fel är ju att anmäla.
    Och bara en fråga. Om man nu vill låna någon annan bilder på något man köpt hur svårt är det då att maila och fråga? Annars tycker jag allt att man får göra jobbet själv.

Ibland lägger jag ned tid på annonser för att få riktigt bra bilder och riktigt bra text. Det är inte så kul att se att någon bara snor det rakt av sen. Jag kan "låna ut" det jobbet, men då får man fråga först!
    tack, precis de jag menar!
  • Viktorsmamma
    sesssan skrev 2011-02-14 17:38:07 följande:
    Men jag hade givtevis mejlat dig om jag visste att man inte fick göra så, då hade jag ju laddat om kameran å tagit på framsidan med. För jag kan väl inte påstå att det är speceillt jobbigt att ta bild på kläder. Men kamerna dog som sagt.
    Men sitt inte å ljug å säg att jag tagit nån annans bild med och säg inte jag inte lämnat omdöme när jag har gjort det.
    omdömmet hade jag missat att du lämnat så de kan jag be om ursäkt för.

anledningen till att ja inte lämnat är för ja lämnar i klump, alla samtidigt, så ditt ska snart lämnas tillsammans med alla andra omdömmen.
  • Viktorsmamma
    Vikctoria skrev 2011-02-14 20:32:29 följande:
    Får man länka till sina egna auktioner?
    i din presentation får du de, men inte i tråden.

moderatorerna på FL har förbjudit de tyvärr.
Svar på tråden Traderatråden nr 16