Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

LitenBlomma skrev 2011-02-04 13:41:49 följande:
    Tack!

Nej jag fick ett brev med biljetterna hem.
    okej hehe
  • Viktorsmamma

har avslut idag sen ska jag också lägga ut endel ikväll. dock ha ja inte bestämt auktionslängd. 7dar brukar gå bäst men 14 dar  så ha alla fått BB...... hmm

• Viktorsmamma
    AnnaFreja skrev 2011-02-05 09:58:26 följande:
    Tycker du ska ta 14 dagar. Klart att det måste gå bättre än 7? Beror ju förstås på vad man har ute också. Har man märkeskläder som folk söker på måste det ju vara bättre med 14 dagar.

Jag tänkte lägga ut på måndag och ta 2 veckor. Blir nog ungefär 40 auktioner igen. Funderar på att ta alla på 1 kronoas utrop. Måste bli av med allt som ligger då jag i augusti kommer att byta jobb och inte ha tid att handla och sälja så mkt som innan. Prio blir då att vara med barnen på den lediga tiden.
    jo jag övervägde det.
    ska sätta mig och fila på prolistern nu och göra klart allt inför ikväll.

vilken tid börjar melodifestivalen? man bör kanske fixa så avsluten är runt timman innan de börjar då många ser på det, även om inte jag gör`?
  • Viktorsmamma
    AochJsMamma skrev 2011-02-05 10:09:12 följande:
    men ska du ha avslut en lördagskväll??? Hade jag ABSLOUT inte lagtd et på, kör på söndag om du vill ha avslut under helgen...
    ja men de är ju så jäkla mycket på söndagar, hade ju tänkt lite att ja inte ville ha de på söndagen då alla andra kommer ha^^
  • Viktorsmamma
    AochJsMamma skrev 2011-02-05 10:45:27 följande:
    ok, tror bara att an missar väldigt mkt sista minuten bud på det...
    fredagar bättre då eller?
    har 3 avslut ikväll så vi får se hur de går om de går bra så kanske ja tar fredag istället^^

har vänta en hel vecka med att lägga ut så börjar bli rastlös
  • Viktorsmamma

okej, ja vi får se om de ja har har bra med ninjor osv så tar ja nog lördag, ja orkar ärligt inte vänta till imorgon md att lägga ut dem!

ska bara tas endel bilder till men har skrivit klart alla beskrivningar, nu ska vi bara se till att få VIktor att sova middag idag, igår var han "jag vägrar sova middag" och han höll sig vaken hela dan till läggdags. men då ville han helst gå och sova redan vid 16.30 ^^

• Viktorsmamma

måste fråga en OT fråga

vad har era barn för skor på våren, då de är för slaskigt/blött för gympaskor och för varmt för vinterskor?

förra våren hade vi stövlar bara, de borde väl räcka egentligen? i höstas hade vi kavat höstkängor som han forf. kan ha ett tag till men de är ju låga så vattentäta lär de inte va.

• Viktorsmamma
    Tettan skrev 2011-02-06 11:42:40 följande:
    Vad tror ni - är det någon mening att lägga ut långärmat nu? Det är inga märkvärdigt, bara KappAhl, Lindex o.dyl.

Eller ska man lägga den i "hösthögen"?

Långbyxor då - vad tror ni om det? Är det någon som köper det nu?
    ja lägger inte ut mer långärm nu innan sommaren.
    många har mycket från hösten.

långbyxor tror ja går att sälja året om sålänge de inte är fodrade.
  • Viktorsmamma
    Tettan skrev 2011-02-06 11:57:28 följande:
    Fast jag tror ju även på fordrade, då det är bra att ha ute torra soliga vårdagar.

Men långärmat åker i "hösthögen" iaf...
    jo, nja jag skulle inte lägga ut fodrade nu, eller ja möjligen Nova Star eller så de som man vet att man får mycket för^^
  • Viktorsmamma
    LitenBlomma skrev 2011-02-06 10:49:42 följande:
    Jag har gummistövlar och barnens höstskor från Kavat liggandes i garderoben för försäljning. Sommarskorna fick jag hiva, undrar vad ungarna gjort med dem egentligen, lekt? Drömmer
    jo jag funderar på att sälja sonens kavat, de är ca 1cm tillgodo i dem nu, och de lär ju inte passa länge alls.. :-S

men vet inte vilka ja ska köpa istället. hittade ett par snygga på Ellos:
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?CategoryId=&ProductId=296272&ArticleId=609336&VariantId=3027787
    men de är ju mer för sommaren tyvärr..
Svar på tråden Traderatråden nr 16