Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2011-01-23 18:46:20 följande:
    65 bud..Det ska bli väldigt spännande att se hur det går med mina avslut om en timmeCool
    avslut om 1 timma med!
    hade 3 avslut på dan så nu är mina bud 78st och 401kr :-P

men har då fått in 350 mitt på dan

så ja är inte långt från tot. 1000kr idag men de lär ju inte höjas 250kr till innan  avslut 20-21 tiden tyvärr.
  • Viktorsmamma

avslut idag på 829kr tot. hyffsat nöjd ändå men hade gärna fått lite mer, men fick inte bud på 3saker som ugångs hade gjort att ja kom närmare iallafall..

jaja , nästan 1000kr att handla för är ju inte fyskam. speciellt nu då de är så mycket man behöver.

• Viktorsmamma
    zuperduperme skrev 2011-01-24 07:47:08 följande:
    Hur länge tycker ni man ska vänta innan man ger neg och lägger ut saker igen. har 3 personer som vann auktioner för 1 vecka sen men inte hört ett ord. jag har betalning inom 3 dagar och skickade påminnelse i fredags. men inget svar eller pengar. vill verkligen inte ge folk neg men vet inte hur länge jag ska vänta på dem..
    ja mer än 1 vecka måste du ju vänta.

tror tradera har nån regel på 2 veckor ska et köp avslutat innan man kan få kreditering för de auktionerna som man ej fått betalat för.

ja hade en som efter påminnelsen på 5.e dan sa att hon betalade på 7.e dan på 15 dan hade de fortf. inte kommit nå pengar. på 20.,e dan sa hon att hon varit kräksjuk och nu betalat direkt på banken. på 22.a dan kom pengarna.

men ja tror inte ett dyft på henne, dan som pengarna va BB dagen, hon ville helt enkelt vänta till BB som ja då också erbjöd men om man sa till, varför säger man inte till isåfall??!
  • Viktorsmamma

asså, är de bara jag eller är de där svarta på bilden nån typ av "fläck"?
    de ser inte ut att höra hemma på linnet men står inget i auktionen om att de är nå fläckar.

• Viktorsmamma
    Smultronhjärta skrev 2011-01-24 08:50:40 följande:
    Det ingår i mönstret tror jag
    Miew skrev 2011-01-24 08:51:25 följande:
    Jag tycker de ser ut som palmer... och att de är ett lite gummiaktigt tryck.
    nu när ni säger de

ja tyckte de såg typ ut som en oljefläck 
  • Viktorsmamma
    zuperduperme skrev 2011-01-24 08:56:21 följande:
    ja vänta längre hade ja allt tänkt. men tycker det är så drygt när dom krånglar. jag vet lixom inte vad jag ska säga. hade fått mejl från den ena som påstod att det inte går att föra över från hennes bank, och att hon hade försökt hela förra veckan. DET tycker jag låter lite konstigt.
    jo de sa den här med att hennes banksida krånglar till överföring till vissa banker? bullshit tycker jag.
  • Viktorsmamma
    zuperduperme skrev 2011-01-24 08:56:21 följande:
    ja vänta längre hade ja allt tänkt. men tycker det är så drygt när dom krånglar. jag vet lixom inte vad jag ska säga. hade fått mejl från den ena som påstod att det inte går att föra över från hennes bank, och att hon hade försökt hela förra veckan. DET tycker jag låter lite konstigt.
    är de samma köpare eller :-P
  • Viktorsmamma
    tessum skrev 2011-01-24 08:57:03 följande:
    Tror ni att det är för tidigt att lägga ut sommarkläderna?

Såg den här igår
    www.tradera.com/Sommar-paket-Se-hit-Linnen-sh...

Kläderna såg inte så speciella ut och ändå fick hon ett bra pris så man kanske skulle våga sig på att lägga ut sådant nu?!
    ja tänker vänta.

jag söker på T med jämna mellanrum på "shorts" och då får ja upp alla auktioner som säljer barnshorts nu. och de går inge bra för de.

nu är de tider att fynda då folk lägger ut för tidigt.

ja ska dra ut en prolist med shorts och linnen &suits om 1½månad ungefär.
  • Viktorsmamma

åh pundhuvuden finns de

hade en beg. sliten tröja som gick för ynka 1kr.

så får ja ett mail av köparen:

"Hej Sara.

Sitter och ska betala den vit och grönrandiga tröjan från Kappahl
    och tänkte välja att ta emot den via DHL då det ser ut att vara kostnadsfritt.
    Stämmer det och går det bra att skicka den till XXXXXX?
    "

jag erbjuder DHL och har skrivit 0 i auktionerna med de står också i både mitt PM och vinnarmail såhär:

"
    Plussa ihop det vinnande budet med fraktavgiften som står i auktionen.

Vill man ha DHL som fraktsätt maila mig innan betalning så ordnar jag rätt fraktsumma åt dig."

Är man så inkompetent att man inte kan läsa nu för tiden? tror hon ja ska stå för frakten och hon får den gratis?????

• Viktorsmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-24 18:01:58 följande:
    Rikspucko skulle jag vilja säga!

Paket är på väg till dig iaf från mig Flört
    från dig? :-O
Svar på tråden Traderatråden nr 16