Inlägg från: nevadita |Visa alla inlägg
  • nevadita

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

hinner inte o orkar inte, är hemsk o kopierar samma inlägg i mina tre favorittrådar....

massa kramar till alla Hjärta

Min fina tjej ska få komma till läkaren i em, känns bra för mammahjärtat att få kolla innan helgen...
    hon har ju varit heldålig i magen länge nu, hinner inte hämta sig mellan förkylningarna...och nu har hon börjat hosta också, höll mig vaken tre timmar i sträck inatt och var så ledsen...
    äter riktigt dåligt så det blir mycket amning och det känns väl ok men tror inte att bröstmjölken är så näringsrik längre.. så lite orolig o fånig mamma ska få bli lugnad snart

..själv har jag grym smärta i ryggen idag efter gårdagens sjukgymnastbesök och nattens kånkande, men ändå hoppfull om att kunna bli bra så småningom. Idag känns det som att både organ och andra kroppsdelar sitter på fel plats och det är väl nära sanningen eftersom vi ska "flytta" både svank, höftkam och annat

ha en underbar helg alla, tänker på er

..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • nevadita

hej på er, inne en snabbis bara...
    ursäkta att jag bara skriver om mitt - läs om ni vill.
    Tänker på er alla

doktorn i fredags var en osympatisk typ, kände direkt att han dömde ut mig som en hysterisk hönsmamma. Han tittade varken i hennes hals eller öron, bara mumlade en massa. Och att bajsa så löst i tre veckor är normalt?? jag tvivlar. men visst, han är experten...
    förstå hur ledsen jag blev när han sa till mig att jag skulle sluta amma!!!?!?!?
     jävla gubbe.
    Citat: "ja hon är ju inte uttorkad iallafall men du får ju sluta amma så hon börjar äta ordentligt"
    Hon kanske har klarat sig från uttorkning just därför att jag ammar!! idiot.

han skrev ut hostmedicin o ipren. Gav henne i fredagskväll och i går morse, hon känns bättre nu så vi struntar i att ge henne mer. Hostade inte inatt.

Idag har det kommit riktigt bajs haha vad glad jag blev! och det var 16 tim sen förra bajsningen så nu kanske det börjar rätta till sig *hoppas*

megamuppen:
    vi har gett henne välling också, och erbjudit gröt o mat på de vanliga tiderna. Vällingen valde hon bort helt en kväll men dagen efter drack hon det både till middag o nattning. Så jag har inte bara ammat, men det har varit mycket amning några dagar.

Skönt att hon har varit så aktiv hela tiden, har inte upplevt henne som slö eller så.

...vad gäller mig o min kropp är det ett kapitel för sig

Ha en fin fars dag allihopa.

KramHjärta

• nevadita

tack tjejer, ni är bäst Hjärta

grejen är ju att hon har ätit ganska hyfsat men under de senaste veckorna med evig förkylning o magen så har hon inte velat ha mat direkt utan föredragit bröstet.
    Vilket BVC-sköterskan tyckte var helt ok. Men Doktor DUM tyckte ju annat. Gubbtjyv

Hoppas att alla haft en underbart fin Fars Dag

kram

• nevadita

duktiga Kajsa

(måste ju skryta med Lava som går omkring hejvilt, pratandes som en TOK  )

Monamona: men usch!!!! stackars Alva tala om vad BVC sa för nåt klokt sen,,,,

kram till er alla{#emotions_dlg.flower}

idag är en sorglig dag, makens morfar dog imorse så det var en ledsen man som körde till jobbet
    Morfar var visserligen gammal och sjuk men det är ändå så sorgligt. Stackars mormor, hoppas att hon orkar hänga med ett tag till... (de är,var båda på "hemmet")

var rädda om erHjärta

• nevadita

men usch Mona....
     varför kan de inte bara låta henne få vara kvar på sjukhuset om hon inte får nåt i sig???

stackars liten och stackars er föräldrar!!!!
    kram!!!!!

• nevadita
    Monismonis skrev 2010-11-20 18:28:55 följande:
    Tittar in en snabbis bara. Alva är inlagd nu och sondmatas för att behålla vätska och näring. Kram!
    tråkigt att höra men skönt att de tar hand om henne....
    Var rädda om er ♥
    Kram!
  • nevadita

Monamona:
    tusen kramar!!! Vilken pärs

Turbo:
    vad fint med lussetåget bor ju lite långt iväg tyvärr men hoppas att fler här i tråden hänger på

Kram till alla

• nevadita

Dumma bvctant var det inte er vanliga sköterska? Finns ju ingen anledning att tvinga barnen när det inte är nåt viktigare kan man tycka. Stor kram till mamman!

• nevadita
    megamuppen:
    Lava är också förkyld typ hela tiden men BVC påstår att är hon feberfri, det har gått tre dagar, och snoret inte är tjockt och färgat så är smittfaran obefintlig. Så jag litar på henne. Har också kollat av med mammorna på öppna gruppen så vi är på samma nivå.

Är hela Sverige klätt i vinterskrud nu? Vackert med all denna snö, jag blir så varm inombords även om det är kallt ute

Kram till alla, och en extra till lilla Alva.
  • nevadita

grattis Alva ♥

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009