Inlägg från: nevadita |Visa alla inlägg
  • nevadita

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

ni är så goa tjejer, glad att ni finns Hjärta

trollat: bra skrivet

megamuppen: absolut ska vi stödsamtal i slutet av året
    Hoppas ni får det härligt i Finland allihopa mysigt! 

Monamona:  
    ...jobbar i mataffär och har c:a 33,5 h/v. Eftersom maken ska ta över föräldraledigheten så kommer jag att jobba mina timmar nästa år. Sen när han börjar jobba igen (november 2011) så kanske jag går ner i tid. Har inte planerat så långt framåt.

....ska försöka natta min lilla sjukling nu, verkar inte bli av med den här förkylningen så lätt
    .

kram på er!!
    ..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • nevadita

...vad dåliga vi är på att hålla igång, tror minsann att megamuppen har ett stort ansvar

Kram!

• nevadita
    ÖnskanS skrev 2010-09-18 10:41:32 följande:
    Oj, en "gå-bebis" i tråden? Eller vad?! Spännande! Här har lillan börjat hasa lite på rumpan iaf, kan typ ta sig en meter innan hon lessnar iaf =) Går bra om  man håller henne i en hand också, men vågar inte släppa taget.

Började jobba nu i veckan därför jag är ganska frånvarande här, svårt att få tiden att räcka till numera =) Jobbar bara 50% men ändå...
    hur känns det att jobba?

Lava går längs med saker
    Håller sig i soffbordet och går runt det rätt snabbt
    Men man får inte hålla henne i händerna och gå med henne. "kan själv" ni vet. Så det dröjer nog innan hon är på fritt fält.
    Nu klappar hon händerna så fort man säger klappa, jag sa åt henne att hon skulle klappa fint (hon drog mig i håret), då släppte hon o började klappa

...var på BVC i torsdags på 9-månadersdagen, 10485 gram och 73,5 cm. Följer sin kurva perfekt

Förkylningen är envis o håller i sig, hon har svårt att sova på natten för det täpps igen och hostas men dagtid är hon busig o pigg.

så, nu har jag snart förbrukat förmiddagens egentid
    Maken tog Lava o körde till BRIO, de skulle se om det fanns lära-gå-vagnar hemma...sen skulle de väl till hans föräldrar. Jag måste ta mig ut ur huset!!!
    Tänkte se om jag kan finna kläder till ett bröllop vi ska på i oktober....

Massa kramar till er allihopa, ha en trevlig helg
  • nevadita
    Ammiz skrev 2010-09-18 15:00:47 följande:
    Jag är här också Har bara haft så lite tid över till datorn. Har fått ont i handlederna också från ingenstans.

Ja, Agnes har lärt sig att gå! Det är hur stort som helst, tycker den stolta mamman.
    men hon gick ju superduktigt redan i somras, det var inte mycket du behövde hålla i henne
    Trist med handlederna, hoppas det släpper så det inte är nåt långvarigt....

kram kram
  • nevadita
    Monismonis skrev 2010-09-18 15:58:57 följande:
    Nevadita: Jag kan rekommendera lära-gå-vagnar som går att göra tröga med hjälp av en skruv. Alva har precis lärt sig använda sin rullator... ser så roligt ut när hon är ute och går. Hur är det förresten med dina krämpor, har du blivit återställd tillräckligt inför att börja bära tungt igen på jobbet? Minns att du hade det jobbigt under graviditeten på jobbet.
    det blev en BRIO-vagn Lite farligt eftersom hon drar sig upp mot den så den tippar men vi får väl öva...
    (känns ju sådär att hon är "ute och går" med hjälp av en flyttlåda från Biltema )

...tackar som frågar - som det känns idag kommer jag inte att klara mitt jobb
    Ska på röntgen på onsdag (svansben och korsben) och sen tala med min läkare.
    Hoppas såååå att de ska hitta nåt som går att åtgärda men jag vet att oddsen inte är goda för det...
    Beroende på vad som händer efter onsdag så ska jag tillbaka till sjukgymnasten med ryggen.
    Eftersom jag ff ammar så kan jag ju inte ta starka tabletter heller... men hoppas ju att vissa besvär försvinner efter amningsslut... (typ lite fogont och tunga bröst )

men förhoppningen är ju att jag ska kunna börja jobba fullt när det blir januari.
    Har ju ingen bebis i magen att vara rädd om då så det ska nog gå.

KRAM
  • nevadita
    Monismonis skrev 2010-09-19 19:10:23 följande:
    Nevadita: Hoppas de hittar något, eller ja, du förstår vad jag menar... Har de sagt något om att amningen kan göra så att fog-ontet stannar kvar längre? Jag har nämligen samma slags smärta som när jag var gravid. Jag har ju tänkt att amma tills hon är typ 2 år och det känns ju sådär att ha ont fram tills dess... Ett tips om gåvagnarna är att lägga i några kilo böcker i vagnen så tippar den inte bakåt...

KRAM!
    ja tack, jag fattar
    jaaa...alltså - ingen får tydligen säga att det ÄR så att foglossningen sitter kvar MEN; sjukgymnasten sa att de har jätteofta ammande tjejer som har kvar besvären. S å enligt honom är det ingen tvekan.
    Känns lite sådär om man hoppas på att amma länge ja, eftersom foglossningsbesvär som kvarstår efter 6 månader sällan försvinner av sig själv
    -om man nu ska tro på det som ingen läkare får lov att säga

Tack för tipset om böcker!

Hoppas att helgen varit bra.

Kram
  • nevadita

...böckerna är ju kul om inget annat
  • nevadita
    kajsamupp skrev 2010-09-20 10:59:43 följande:
    Nevadita: Ja, nu är jag tillbaka och ska försöka hålla igång tråden
    heja
    haft det bra i FInland förstår jag... men oj vad vemodigt att sluta amma... även om det säkert är jätteskönt när man väl är där

...idag var vi äntligen på Öppna gruppen igen Mysigt
    Var med på sångstunden och fikat. Sen gick vi för Lava var såååååååå trött (sovit pyttelite om dagarna ett tag nu)
    Hon somnade i vagnen såklart så jag fick snällt gå en lång runda och bli genomblöt
    Tror att jag ska önska mig ett bra regnställ i födelsedagspresent

...glömde kvar hennes ena lilla filt, blev lite trött på mig själv för det men jag ringde till ena församlingsassistenten så hon tog undan den. Tur att den var kvar Hoppas på att kunna hämta den på onsdag. Inte för att Lava bryr sig, hon har ingen bestämd snuttefilt. Har tre stycken i olika material och hon är nöjd med den hon får. Eller ingen alls. Rätt bra.

Kram kram!
  • nevadita
    Ammiz skrev 2010-09-22 18:12:51 följande:
    Idag vaknade Agnes efter eftermiddagsluren och grät och grät och grät och omöjlig att trösta eller ens få kontakt med under en lång stund (förmodligen kortare än vad det kändes, kanske tio minuter). Undrar om hon kanske fortfarande sov egentligen och drömde mardröm för det var en rätt tvärt gräns när hon plötsligt var med igen och glad. Kan det vara så?  Läskigt, lät som om hon hade riktigt ont men när hon väl "vaknade" så var hon nöjd och verkade inte ha något ont alls.
    ...sådär har vi det ofta på nätterna med Lava och det lutar åt att det är nattskräck
    det enda BVC sa var att man INTE ska försöka väcka utan "bara"  hålla sig lugn....
    kajsamupp skrev 2010-09-20 10:58:36 följande:

Nevadita coh Monamona: Vad drygt att ni har ont fortfarande! Kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara när man måste upp och ner från golvet, bära och hålla på.

just det, golvet kan jag inte vistas på särskilt mycket alls
    Var på röntgen idag, får svar om c:a en vecka.... hoppas hoppas på att det visade nåt som går att åtgärda...

kram på er allihop
  • nevadita
    kajsamupp skrev 2010-09-22 21:30:25 följande:

Nevadita: Ja, hoppas verkligen det är ngt de kan fixa så du mår bättre.

En fråga: Börjar era bebisar bli trotsiga eller tydliga med att visa vad de tycker? Kajsa har börjat utbrista arga och irriterade ljud när jag säger nej coh försöker hejda henne från att välta torkstället eller bita i bordsskivan.. Hon låter väldigt rolig och man riktigt hör vad hon säger: Men dumma mamma, jag VILL ju!

tack ja nästa vecka vet jag förhoppningsvis.

Nattskräck ja... om det nu är det Lava har, vet ju inte ... men det är skithemskt. Hon bara skriker och gråter och är helt förtvivlad, men man får ingen kontakt... ibland försöker hon putta bort mig, riktigt spänner hela kroppen lagom lätt att hålla sig lugn då det varar i upp emot en timme ibland

...eftersom Lava är yngst ska jag väl inte svara på din fråga egentligen Drömmer
    men hon säger verkligen ifrån med NEJ-liknande ljud ifall jag t ex  försöker truga för länge med maten t ex.

de är verkligen små individer nu....

kram
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009