Snart 5 mån
Megamuppen: Kul med hennes reaktion på bananen
Oftast när T börjar bli trött på kvällen försöker vi gå runt och mysa med henne en tid varvat med att busa lite, oftast kommer och går tröttheten lite. Sen när vi känner att hon börjar bli redo att sova ammar jag henne, men hon somnar inte vid bröstet utan sen får hon nappen och så sitter vi framför TV:n och myser lite. Ibland kan jag läsa en bok för henne, när hon är trött tycker hon att det är mysigt. När hon sen börjar skruva på sig går jag och lägger henne i sängen och så får hon somna in där tillsammans med en snutte.
Mitt tips är att testa med en bok tillsammans med napp/snutte eller annat som fungerar som "mys-hjälp" för henne.
Mat: Här äts det ca 4 små skedar med gröt dagligen nu och T tycker det är jättekul! Var på BVC idag och hon sa att fungerar det bra är det bara att "mata på". Kommer dock ta det väldigt lugnt känner jag, inte inne på att byta ut mål ännu även om BVC-tanten tyckte att det var helt ok att göra det. Kommer fortsätta med dessa skedar ett tag till sen kanske öka till en hel smakportion gröt. Om några veckor kanske jag kommer amma från ena sidan på kvällen, sen ge gröt tills hon blir mät och sen lite efter-amning från andra bröstet. Kan tänka mig att hon kommer behöva lite extra snart för att vara riktigt nöjd. Får säkert mens igen om ca två veckor och då känns det skönt att ha gröten att ta till, för då brukar jag inte ha mat så att det räcker riktigt utan har behövat amma två gånger/natt i typ en vecka och i det läget kommer ju gröten verkligen fylla en funktion på kvällen...
T är nu 61 cm lång och väger 5.740 g, ser ut att ha hittat sina kurvor nu. Fick sin andra spruta idag, märkte inte av sticket den här gången heller, fullt upp att få i sig all sockerlösning min lilla godisråtta