Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
4 mån + 1,5 v
Hittat hit =)
Vad gäller att bebisar oftast orkar vara vaken ca 2 h stämmer det väldigt bra här också! Megamuppen, stod det hur länge det är så och när de kan börja vara vaken lite längre? Eftermiddagarna kan T ibland orka lite längre men inte så mycket...
Nevadita: Oj vad din "lilla" tjej växer, där ligger vi i lä Som jag förstod det på min BVC-tant så tyckte hon att man ändå skall börja med smakportioner vid 4 mån även om man skall helamma till 6 mån, vi har dock inte börjat än och jag tycker det känns vääääldigt länge att kämpa med de där teskedarna i två mån, känns som att jag kommer tröttna... Låter som att det är våra BVC-tanter här som är väldigt "på" när det gäller att komma igång med smakisar. Funderar på att vänta till 5 mån och köra igång sen.
Megamuppen: Hoppas du har det bra här uppe i "våra skogar" Vi skulle ju ha bokat en träff när du är här i krokarna, men antar att det är rätt fullt upp för dig ändå när du är här på besök...
Någon som provat hoppgunga till bebisarna? T fick prova hos mormor och morfar igår och blev sååå ivrig, aldrig sett henne så förut! Blir nog till att iväg och köpa en krok till vårt tak så att vi kan låna hem den... Hon kunde inte riktigt hoppa men försökte så gott hon kunde och tyckte det var riktigt kul =)