Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
vår fina tråd fortsätter!!
hoppas ni hittar hit tjejer
svårt att veta i vilken kategori man ska lägga tråden...
vill önska er en trevlig helg, kommer inte att ha tid att sitta här (tror jag!)
Vi ska på kalas imorgon på annan ort, usch vill inte...
lite orolig för alla smittor....
men men, man kan ju inte isolera sig heller.
KRAMAR!!!
bara kramar er för jag hinner inte sitta vid datorn om dagarna nu, inte mycket iallafall...
megamuppen:
vi har en mobil ovanför spjälsängen med speldosa - drar man upp den så snurrar djuren sakta runt. Hion gillar att titta på djuren o prata med dem ändå, morgnarna börjar hon sin dag med att prata o skratta med dem - härligt uppvaknande för mamman
...har fattat nu att jag får dras med ont i bäcken o rygg o leder så länge jag ammar, tydligen har det med hormonerna att göra även det (ledvärk/foglossning alltså).
Kul.
Hoppas iallafall att jag kan ut o gå lite oftare så snart våren är här på riktigt, som det är nu blir det en promenad ett par ggr i veckan bara för sen har jag ont
Lättare att tvinga sig förbi det onda om det är varmare hoppas jag.
Som sagt, massa kramar!!!
15 plusgrader blev det idag
hälsat på båda våra jobb o sen har jag varit hos min pappa.
Men nu har Lava spytt o ja mår skitilla
kram....
Ang spädbarn o tv-tittande så är det MIN personliga åsikt att de inte ska titta aktivt på tv....
har inga källor, bara sånt jag hört och läst lite varstans.
Har dessutom mer än ett barn i bekantskapskretsen med diverse koncentrationsstörningar och de har haft tv:n som barnvakt åt dem när de satt i babysitter. Det betyder ju inte att det är därför.
Men jag är en hönsmamma. Fattar inte hur man kan sätta en 4-månaders framför tv:n.
MIN personliga åsikt är att allt det "flimmer" och de snabba rörelser, onaturliga ljud osv inte kan vara bra för någon i längden.
Och spädbarn kan ju få för mycket intryck ganska snabbt.
Nog är det viktigare att de känner igen mammas röst än TV-figurers...
Detta är vad jag känner och tänker.
Jag dömer inte den som vill ha tv:n som barnvakt.
Har bara svårt att förstå det.
KRAMAR!