• Sandie12

Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?

Hemmaföräldern; Vad skoj! Ska genast kolla in det! Tack för tipset! :)

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Sandie12

storbarnsmamman; vad roligt! var bor ni o vad brukar ni hitta på för skoj?

• Sandie12

Storabarnsmamman; Ja det var ju en liten bit, men ni har bil o så o åker in till storstan i bland eller? :)

• Sandie12

storbarnsmamman; Haha oki ni bor i skogen, då förstår jag! :) Har ni stort hus? Man får ju så mkt mer hus lite längre ut än man får här i smeten! :)

• Sandie12

Storabarnsmamman; Ja det är ju nästan ett måste med stort då, skulle få panik o trycka in alla barna! :) Funkar toppen o vara många om man har ytan tror jag! :)

Vi har 140 kvm men bara 1 barn så vi ryms rätt bra ändå :)

• Sandie12

Storbarnsmamman
    Ja hehe vi har tre rum vi egentligen inte använder så man skulle lätt kunna ha fler barn här. Vi ska väl satsa på en till så småningom men just nu jobbar jag väldigt intensivt (egen företagare) så det är toppen att vår son är lite större nu o kan hänga med då det krisar osv. :)
    Vad ska ni göra i helgen då?

• Sandie12

Liljeholmen ; Vad skoj! :) Nu börjar vi bli en liten hög här så det är ju roligt, det börjar ju bli så fint väder så nu kan man ju gå till olika parklekar o sånt med alla barn. :) Vad brukar ni hitta på då ni är hemma?

Markatta; Självklart! Du är så välkommen så, jag skrev mest 3-4 år för att det inte skulle bli dem som enbart har bebisar så att säga ;) eftersom att de ändå har så många att umgås med på öppna förskolan o så, det är värre för oss som har lite äldre barn hemma. Det är rätt svårt att finna några andra som man kan träffa så barnen får leka av sig lite med andra äldre barn.
    Var bor ni o var brukar ni gå?

Funderar på att åka till Barnadiset nästa vecka, det är lagomt stort och inte så dyrt. :)

Storabarnsmamman; Hur gick det med besöket, hade ni trevligt? =)

• Sandie12

Markatta; Kul det är rätt nära oss då vi bor i Tyresö. :) Brukar ni vara ngt på barnadiset, ni bor ju nära =)

Peikko; Skoj! Hur gammal är dottern din? :) Ja det vore ju toppen om vi kan göra ett litet nätverk här med lite lekträffar o så nu när det kommer bli bra väder också! :) Vi är väl 6-7 stycken redan faktiskt! :)

• Sandie12

Forsythia; Skoj! Då har du ju massa bra förslag på vad man kan hitta på! Var bor ni? Det verkar som att de flesta i tråden bor lite söder om stan än så länge! :)

Kultis; Välkommen! Klart du ska hänga på här, det blir lite trist både för barnen och en själv att bara vara ensamma varje dag.

Markatta; Ja det är ju roligare om man är ett par stycken tillsammans i parken samtidigt. :) Jag ska kolla om vi kan på torsdag, återkommer! :) Vilken parklek föredrar ni?

• Sandie12

Markatta; Hm, vet du någon parklek som har uppvärmning så att säga? =) Jag vet bara Fyren, men den är ju bra finns både cyklar och gungor o kanor osv.
    Jag har ev. ett möte på torsdag får veta i e.m, men annars hänger vi gärna på.
    :)

• Sandie12

Juli1; Vad skoj! Det kvittar eg. var man bor för det går så bra att åka genom stan tycker jag! :) Vi kommer nog variera oss och ses lite varstans så det är bara bra med olika ställen man kan tipsa om! :)

Vi funderar på att ses i någon parklek i morgon faktiskt, måste bara få svar om mitt himla möte. (Så jag kan spika in träffen säkert.)

Fyren ligger i Kärrtorp, de har lite allt möjligt där faktiskt, öppenförskola m.m

• Sandie12

Juli1; Absolut, får veta om ett par timmar så skriver då! :) Kul!

• Sandie12

Juli1; Det var synd, jag måste tyvärr på möte i morgon med så det var trist, men kan vi kanske bestämma en dag nästa vecka? Verkar som att de flesta kan då?

Markatta; Tusan jag måste ta mötet där i morgon. =/ Hur ser nästa vecka ut för er?

• Sandie12

Hur se nästa vecka ut för er i tråden? Ska vi försöka boka någon dag i ngn kulig parklek?

• Sandie12

Halloj i tråden! Hur ser måndag f.m ut för er?

• Sandie12

Hörni, vi kanske kan göra så att man skriver ut om/när man tänkt/kan åka någonstans så kan ju de som också kan då haka på? :) Blir kanske lättast så eller? Så kan man ju gå in o kika här vad som är på gång vecka för vecka?
    Ska klura på vad vi ska göra någon dag nästa vecka o skriver in det här sen!

Krya på er alla förkylda!

• Sandie12

Silvia; Ok får testa det då brukar det vara mkt barn där? Var i haninge ligger det?

• Sandie12

Ja det lät ju skoj, vi väntar på svar då! :)

Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?