• Markatta

Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?

Hej!
    Jag är hemma med min dotter som är fem (större än 4 alltså, hoppas det är ok att jag skriver här ändå) och min son som är 9 månader.
    Min dotter blir lite uttråkad av att bara hänga med till öppna förskolan, så jag försöker också hitta på lite alternativ...
    Skulle vara kul att träffa lite andra barn på dagtid som inte är bebisar {#lang_emotions_wink}
    En kul grej är ju att gå till badhuset, eller skansen, men det kostar ju pengar så det blir ju inte varje dag.

• Markatta

Vi bor i Hökarängen, vi brukar gå till öppna förskolan här eller i Gubbängen. Men vi åker gärna nån annanstans också! Vi brukar vara fria mellan 9-14 ungefär, sen ska storasyster hämtas. Vi följer gärna med om nån vill hitta på nåt!

• Markatta

Hej!
    Vi har varit på barnadiset en gång, det är ju kul att det finns nåt att göra inne också när det är kallt eller regnigt. Men nu vill vi helst vara ute tror jag. Parklekar är ju super eftersom man kan gå in och värma och äta mat, och gå på toaletten när det behövs. Min femåring har mycket spring i benen och vill gärna klättra och gräva och så, samtidigt är hon otroligt social och känner sig lite missnöjd när bara vi är i parken :(

Det vore kul att ordna nån träff nu i veckan som kommer för de som vill och kan!
    Måndag och fredag är vi upptagna, men vi är jätteglada om nån vill ses tisdag, onsdag eller torsdag!

• Markatta

Hej!

Sarice: Vi går gärna till nån parklek där man kan gå in och värma på lunchlådan. Men vi är flexibla! Det finns så många fina parklekar, det är kul att upptäcka nya ställen också!
    Torsdag kanske då?{#lang_emotions_sunny}

• Markatta

Hej!
    Vi var i Blecktornsparken idag, en gammal favorit!
    Där finns både djur, cyklar, natur och ÖF.
    Det kan bli lite för mycket barn där efter tre-snåret, men mitt på dan är det "lagom" med barn där, dvs. man behöver inte känna sig ensam i parken, men heller inte påcyklad...
    Dit kommer vi nog gå mer framöver!
    Annars gillar jag Gubbängens parklek också, men det brukar tyvärr vara lite tomt där.
    Aspuddens parklek är mysig också, med djuren och så...
    Fyren, vilken är det? Låter spännande {#lang_emotions_smile}
    Ja det finns helt klart mycket att välja på, vi är öppna för förslag!

• Markatta

Vi reser bort nästa vecka, men vi hänger gärna med om det blir något veckan därpå! {#lang_emotions_smile}
    Ha det så gott tills dess! (Hoppas vädret blir bättre också!)

• Markatta

Det var en bra idé!
    Vi kommer nog prova Kärrtorp och Tanto den här veckan, vi får se när det blir, bara!
    Kanske onsdag och torsdag fm.

• Markatta

Ja, det var drakenbergsparken jag menade {#lang_emotions_smile}, men tyvärr har vi fått förhinder idag, vi satsar på att komma iväg imorgon (torsdag) istället...

• Markatta

Hej i tråden!
    Vi åker till Drakenbergsparken nu, vi är nog kvar där tills klockan två ungefär, det vore kul om nån hakar på!{#lang_emotions_sunny}
    (T-bana till Hornstull, promenera ned vid Liljeholmsbron och sen vänster, den ligger alltså i Tanto en bit från vattnet i närheten av minigolfbanan kan man säga...)

Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?