Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?
Jag är hemma på heltid med min 3-årige son i Stockholm.
Vi trivs mycket bra i stadens parklekar, lekrum på muséer, Barnadiset, 4h-gårdar etc. Det finns massor att göra för den som är hemmaförälder i Stockholm - i synnerhet på sommarhalvåret.
Och det är ju helt uuunderbart att vara hemmamma! Vad jag trivs!! Toppen att kunna styra över sin egen vardag. Städa och tvätta vid regn och rusk och vara ute i solen hela dagen när tillfälle bjuds. Kunna vara tillsammans med sitt barn hela dagen och ta vara på livsstunden man har här, göra roliga saker, ha så städat man vill hemma och ha tid till allt det där som man tycker är viktigt! Kan inte förstå att svenska mammor är så glada i att förvärvsarbeta de få åren barnen är små... Konstigt...
Så här års trivs vi allra bäst i parklekarna. Vi varierar oss, åker till olika beroende på vad vi för tillfället har lust med. Cyklar, rörrutchkanor, centralt läge, ut i grönskan i Aspudden, många skolor/dagis-besökare, bästa kaffet/toaltterna, etc, etc... Jag har varit runt på "Parkleksafari" nästan över hela stockholms kommun, det rekomenderar jag varmt så ni hittar era egna favoriter.
Kul med flera hemmaföräldrar!