• Lincon

Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?

Jag är väl inte jätteung, var 21 när sonen föddes, men jag ser det positiva. Nu jobbar jag stenhårt för toppbetyg på gymnasienivå så att jag kan komma in på ett bra program på ett bra universitet. Hade jag inte fått barn hade jag aldrig värdesatt framtiden och en framtida karriär så här högt.
    Jag har rest och tänker inte sluta resa med vänner för att jag har en 3-åring! Min sambo och jag delar ju på ansvaret och vi har familj som ställer upp med barnpassning.

Men jag tänker ibland på när jag är 32, en riktigt snygg karriärskvinna som lever livet och få lyssna på alla andra kvinnor i samma ålder som gnäller om hur jobbigt det är med småbarn{#lang_emotions_djavulsk} medan jag kan göra riktiga resor (alltså inga blue village resor med bamseklubb....) och går ut och festar (då man kan festa på riktigt eftersom man har mycklet mer pengar att slänga på kläder och en utekväll!)

Jag är faktiskt glad att jag fick barn tidigt. Annars hade jag förmodligen jobbat på en besinmack eller inom handeln tills jag blev över 30 då jag vaknat upp utan utbildning och förmodligen aldrig kunnat få samma möjligheter till en riktigt bra ekonomisk grund.

(Hade jag fått barn sent eller aldrig så hade jag ju självklart sett det positiva från den synvinkeln.)

Svar på tråden Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?