Inlägg från: MammaMajs |Visa alla inlägg
  • MammaMajs

Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?

Nej det gör det verkligen inte, jag fick mitt första barn när jag var 22 och det har gått, ja ungefär som det brukar gå när man får barn. Man älskar barnet mer än allt och ibland är allt rosenskimrande, efter vaknätter och gnäll inte lika roligt :) Vårt andra barn kom när jag var 26.

Jag kan inte säga att jag skulle blivit en bättre förstagångsmamma nu när jag är äldre och jag ser fram emot att jag fortfarande kommer vara ung och aktiv när barnen blir vuxna. Att vara förälder blir lite vad man gör det till, man kan göra mycket och ha barnen med sig, att man inte kan gå på krogen varje helg säger sig självt men det tror jag att de flesta är införstådda med.

• MammaMajs
    paulisa skrev 2010-03-18 20:32:22 följande:Jag tycker absolut att man kan skaffa barn tidigt men jag tycker inte att man ska inbilla sig att man inte missar något för det kommer man att göra! Men kan inte ha allt: man måste välja
    Samtidigt missar ni som skaffar barn senare annat, det är lite annat att blir förälder när man är yngre (nu var du förståss inte lastgammal själv) nu vid 32 känner jag att jag inte alls har samma ork och energi som jag hade vid 22 (kan visserligen till viss del vara barnens fel hahaha) Dessutom kommer jag och min man fortfarande vara unga när barnen är vuxna och vi kommer förhoppningsvis få väldigt lång tid tillsammans med våra barn och eventuella barnbarn.
Svar på tråden Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?