• Hedi

Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?

Människor har ju olika behov. Jag har en tva-aring här hemma men har faktiskt lyckats aka till london 3 ganger efter hon kommit. Gar även ut för att skaka rumpa ibland och träffar vänner rätt ofta, sa nej livet behöver verkligen inte ta slut mitt har ocksa börjat. Man har mkt av det man hade tidigare plus sa mkt mer. Den största skillnaden är ju att det finns en person till att ta hänsyn till och det kan vara svart att dra iväg 6 manader till Australien sa ur den synviklen blir man mer last. När barnen börjar skolan kanske man inte vill halla pa att flytta runt för barnens skull osv.

• Hedi

Valin: Tror du inte att det vore lika krävande att fa de tre barnen du har vid 30. Eller saknar du att du inte hunnit göra sa mkt andra grejer?

Alltsa jag var 24 när jag fick barn, da hade jag haft 5 ar efter gymnasiet att skoj pa. Jag har bott utomlands och bor fortfarande utomlands. Jag skulle vilja säga att det är rätt optimalt att fa barn mellan 25-30 men det är vad jag tycker.  Jag pluggar ocksa och jag tycker det funkar kanon. Vissa kanske har gatt en yrkesutbildning och jobbat sedan de var 19 de kanske vill skaffa barn vid 22. Det beror helt pa individen.

Svar på tråden Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?