• llotta

Tygblöjetråden 24

MiniMillan2011 - jag gillar både FuzziBunz och Bum genius. Fördel till fuzzi för knapparna (som jag fördrar framför kardborre) och till Bum för att deras onesize ser ut att kunna räcka i typ all oändlighet...

Åh. Idag kom mina blöjor från babykind. Ska bli himla spännande att testa, himla fina är de!

• llotta

Justja! Hoppas de sitter lika bra ändå! Vi får inte IV aio med knappar att sitta ena i närheten så bra som de med kardborre...

• llotta

Salt groda - ja, vi hade också oändligt många fler bajsläckage i engångs, särskilt med amningsbajs. Att vi då och då får byta en body som blivit lite kissblöt i grenen känns ju överkomligt i utbyte tycker jag. För det kan jag inte sticka under stol med att det händer då och då. Ska bli spännande och se vad de nya går för!

Är det någon som använder tygisar på natten till barn på 1+ som klarar 13 h för någon som klämmer en flaska välling före sänggång?

• llotta

Tack så mycket, Fröken sol! Spännande att höra. Nu har vi inga vikisar, men det kanske det blir ändå förr eller senare...

Våra nya blöjor, Real easy nappies, är så himla fina. Inte hårdtestade än, men jag tror att vi kommer kunna trivas med dem. Dock är de stora. Jag tror att medium beskrevs som 6,8-13 kg eller så och på vår A som väger knappt tio kg fick vi knäppa på nästan minsta i midjan. Inte mig emot, då räcker de ju längre!

• llotta

Esmeraldah, jag tycker det ser ut som samma sorts tyg! Är dock ingen vikblöjeexpert. Mitt allmänna tips är dock att leta begagnat också. På sjalbarn.se finns en utmärkt köp- och sälj-sida och ibland gör man fynd på blocket också...

• llotta

Esmeraldah - det är en av de stora fördelarna, att slippa släpa hem en massa blöjor, vi gör av med ett paket på två månader, vilket känns helt okej. Med flera blöjbarn blir ju skillnaden förstås ännu större! Grattis till bra beslut! Varför inte kränga på 2,5 åringen en tygis också om du har någon som passar.... Lycka till!

SaJoMa - lycka till du också!

• llotta

Busungemamma - i första inlägget i tråden finns det råd om vad som är bra och mindre bra tvättmedel!

• llotta

KossanMuu - nej rakt igenom tyget ska de inte läcka (helst ska de ju inte läcka alls) och det har jag heller aldrig varit med om, om vi har kissläckage så är det lite fuktigt i kanten på bodyn. Fyra timmar låter vi dem dock sällan sitta. Vad var det för blöjor du hade fått tag på?

• llotta

Jag har inte provat att torktumla alls, däremot så har jag både tvättat i 95 och låt hänga på hög värme i torkskåpet i vår tvättstuga utan problem. Om det läcker vid benen så kan det ju vara så att du behöver dra åt lite mer där, men jag tänker också att problemet skulle kunna vara genomsläppligheten på ytskitet i blöjan om kisset inte rinner igenom på en gång utan mer pärlar sig så är det ju lättare att det läcker ut åt sidorna också. Var inlägget alldeles blött när du tog av blöjan? I så fall hade jag provat att stoppa mer i samma för att fånga kissattacker...

• llotta

KossanMuu - imse har nyligen ändrar storleksspannen iaf på aio, så svårt att säga. Vi hade några i S men jag tyckte de räckte himla kort tid och att viktangivelserna inte riktigt stämde. Fuzzi i small hade vi på A (normalstor men rätt smal bebis) fram till 5-6 månader och det funkade toppenbra, tror också många onesize varit väldigt stora från början (även imses aio känndes rätt klumpig på liten 4-5 kg bebis).

Svar på tråden Tygblöjetråden 24