johlinn - åh, har inte kommit mig för att beställa några kläder därifrån, men gillar generellt deras grejer och byxorna såg fina ut!
Hestia - jag tycker mycket om både fuzzi bunz och bum genius och skulle rekommendera båda. BumGeniusen hade dock, trots att de är one size inte funkat något vidare på dottern de första tre-fyra månaderna, de hade varit alldeles för stora. Fuzzi i storlek small var dock toppen (och var åtminstone när jag letade inte så svåra att få tag på begade på sjalbarn). Fuzzi har ju en onesize numera också, som nog funkat bättre från början, men den är nog risken att barnet hinner växa ur innan det blir torrt för den är klart mindre än deras large. Det enda negativa (utöver att de är väl stora på en nyföding) med BG tycker jag är kardborrarna (utom nu när vi ska ha på förskola, då vill jag ha kardborrar) som tenderar att fastna i lite av varje i tvättmaskinen och som slits, men nu finns det med tryckknappar istället (och kardborrarna verkar inte gå att få tag på nya i Sverige) och det tycker jag gör det till en helt suverän blöja. Alvehamn har jag inte provat, tyvärr, men bara läst gott om.
SaJoMa - jag förstår att 10 inte räcker, vi hade nog uppemot 20 när dottern var spädis och kompletterade ändå upp med engångs. Men, det går nog fort tills han vuxit i fuzzisarna om de är i small? Vi kom inte igång förrän dottern var 1 månad, men då funkade de hur bra som helst (hon vägde då drygt fyra och var 56 lång).
Till er som ligger i startgroparna vill jag passa på att tipsa om flanelltvättlappar (babyheaven har som är billigare än imses). Vi har många frottétvättlappar också, men de känns ofta för grova att tvätta rumpan med (används däremot till allt annat klet och till att torka torrt med). Flanelltvättlapparna är däremot grymma. Vi har i en sån här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80098583/ som vi lägger i ett gäng i och pyttsar på lite vatten så det finns färdigt till ett antal byten. Hemma använder vi aldrig något annat. Vi har 20-25 stycken och nu räcker det bra, när hon var pyttis hade det nog inte varit så dumt med några till.