Tygblöjetråden 24
m o e skrev 2010-08-05 20:42:25 följande:
Ja, vikisar på ett dagis låter inte som en hit. I alla fall om det inte är förvikta. Men hur som helst är det ju inte tygisarnas fel, utan snarare politikens. Om det handlar om att man inte har tid att byta blöjor på barnen. Men nu ska vi inte snurra iväg från ämnet i den här tråden. Det är lätt att tala sig varm om något man är övertygad om.
Jag var ute efter råd inför dagisstart och där ska vi stanna. Jag hoppas naturligtvis på att vårt dagis ser med öppna ögon på tygblöjor och förhoppningsvis lär sig något nytt. Jag har ju inte pratat med dem ännu, så jag kanske nojjar upp mig i onödan. Hur som helst har jag inte brist på argument.
På söndag ska jag sy pockets med en vän som är superduktig på det, så om inte annat får jag väl sy några stycken att ha på dagis om det behövs.
Det känns som att du faktiskt borde kunna klara dig på 5-6 pockets beroende på hur långa dagar barnen har. Iaf om pocketvarianten har fleece, fuskmocka eller coolmax på insidan. Ta hem, kasta i tvätten, så hinner dom torka till morgonen därpå. Då kan du ha vikisarna som inlägg, och dom har du ju dels fler av, och sen torkar ju dom riktigt fort dom med.
Sen vore ju såklart det bästa om dom accepterar formsydda, men om dom inte gör det kan man ju köra den varianten, speciellt om det bara handlar om några månader till.