Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Tygblöjetråden 24

yrväder skrev 2010-07-25 23:42:11 följande:
    Har inte testat men risken finns ju att bambuvelouren på insidan inte tål 90 grader.
    Det var det de skrev men tänkte att det kankse bara var av ren säkerhet precis som de skriver att Bum geinus inte tåler mer än 60 grader..
  • Ronjas mamma

Nå men om jag kan göra det ibland så ville det ju vara cool så behöver man inte stå och sortera varje gång,
    tvättar heller inte våra BG i 90 alltid..

Ska nog prova och beställa dem när jag pratat med dagis..

• Ronjas mamma

Vet att denna tråden är om tygblöjor men tygbind tråden värkar ha utdött jag startde en tråd och frågade om tips men fick inga svar..

Vet några här inne använder tygbindor har ni provat I.V och hvad med moon bows?? vill gärna använda ekologiska men tycker priserna skiljer mycket på olika märken, svårt att veta vad man ska gå efter..

• Ronjas mamma
    yrväder skrev 2010-07-28 19:17:02 följande:
    Använder, men har inga köpestips då jag sytt mina själv.
    Yrväder vad har du i dina?
    Känns bara som om jag inte får tid och ork att sy med två små hemma.
  • Ronjas mamma
    Tuffsa skrev 2010-07-30 00:09:37 följande:
    Det undrar jag med.

Inte just med BG Flips, men i allmänhet för min del. Tygblöjor luktar mer än engångs och inte lite...
    Nåt måste man ju kunna göra för att det ska bli lite bättre, eller? ? =/
    tufsa är du säker på du tvättat dina tygisar rätt utan f¨or mycket tvättmedel och så?
    Tycker tygisar lugtar mycket mindre än engångs..
    Har ju inte flips själv men tycker ofta att I.v blöjbyxor luktar kissigt om jag använder dem om igen med en gång vid byte så jag brukar skölja upp dem eller bara hänga dem till att torka och använder igen vid nästa byte.

Tack för alla svar om menskop og tygbindor tror jag ska se om jag inte kan få tid at sy några bindor och så satsa att lägga pengarna på en menskop i stället.
    Bara en fråga angående knappar har ju ingen kampress kan man använda vanliga tryckknappar i tygbindor?
  • Ronjas mamma

ok ekkoren du har övertalat mig det får bli en menskopp och så provar jag att få tid at sy några bindor precis som du säger til de dagar jag normalt bara har trosskydd..

Yrväder vet inte hur gammal du är men hos alvehamn rekomenderar den samma storlek till dem över 25 som dem som fått barn..
    Vad tror du tänkte prova ut av några rester/ gamla grejor jag har hemma,
    läste att moonbows är bambuvelor/bambufrotte/filtad merinoull ...
    Jag har en gammal merino ull tröja jag ändå skulle filta till blöjbyxor ,
    så det kunde jag ta något av som spärr.
    Så har jag ett par gamla bamujersey byxor som jag tror ville fungera som överst,
    tænkte det är mjukt och skönt.
    Problemet är så mellan skitet om jag bara skulle ta vanlig frotte eller om flanell ville vara bäst,
    jag kan lätt ha flickornas inlägg som är två lagar frotte som en variant här hemma utan att blöda igenom,
    provade när svampen var på sitt värsta

Ledsen att jag har fått satt hela tråden till att prata om lady cup och tygbindor..

• Ronjas mamma

någon som vet vad som händer med Alvehamn?
    Har haft kontakt till och från ska beställa några snuttar av dem till min äldsta tjej.
    Skulle betala idag och då var deras sida nere står att den ska komma upp igen om en vecka ser bara mysko ut inget med att det är semmester eller så bara helt stängd.?

• Ronjas mamma

Hvad skønt moe,
    ska själv upp om en månads tid och prata med vårat blivande dagis alltid upplyftande att läsa om när det går bra.

• Ronjas mamma
    Maluttan skrev 2010-08-11 19:40:15 följande:
    har någon tips till mig? Min kille får sår av kardborrebanden på blöjbyxan. jag har försökt sätta ihop dem annorlunda, men det blir ändå skavsår på låren eller magen beroende på hur jag fäster. Jag har bytt till en större storlek och det har blivit lite bättre, men jag vill inte att han ska få ont.
    Som det är nu störs inte mycket av det, men jag får ju var 3e dag ungefär låta benen vila så såren inte blir värre.

Ska men testa ha plåster där eller nåt så det inte skaver eller sy på nånting på blöjan? Vad tror ni? Tacksam för svar =)
    prova att ha kalingar ovanpå?
    Vår yngsta får trosor på om natten för hon rör så mycket på sig att blöjan skaver..
  • Ronjas mamma
    FeliXia skrev 2010-08-16 10:35:23 följande:
    Hejsan!
    Måste bara beklaga mig lite... Har en 1 månaders bebis. Vi hade tänkt använda tygblöjor från starten. Köpte bumgenius AIO, petit easy.
    De skulle passa nyfödda på 3 kilo. Det gjorde de inte.
    Nu, när hon vägen 4 kilo passar de bättre...
    Men så irriterande när vi sitter och ammar. Min lilltjej ligger på amningskudden, och plötsligt känner jag hur det kommer varmt över min mage och ner på kjolen, och över i soffan!
    FINT!
    Premiären på Petit Easy...
    Vilket skämt.
    Verkar som om vi ska bygga på det redan enorma sopberget, och betala många många tusen på en-gångs...
    De läcker iallafall inte.
    Kan också ta ett tag inna de fått hull på benen innan de slutar läcka.
    Men det problemet kan du också få med engångs har många gånger tidigare skrivit om min upplevelse med engångs:
    en halv time innan vi skulle på barndop
    i främmande stad inga ekstra kläder och en 3 månaders som hade skit upp under armarna ;)
Svar på tråden Tygblöjetråden 24