• llotta

Tygblöjetråden 24

Viena - vi tyckte fuzzi funkade bra mycket bättre än engångs när det gällde amningsbajset!

• llotta

Viena - Lilla A var en månad när vi började med tygisarna, hon var å andra sidan rätt liten när hon kom i 37+2. När vi började vägde hon 4,2 kg till 56 cm, så rätt smal. Jag tror att strl s hade kunnat passa ett par veckor tidigare också. När det gäller fläckar så går det bort i nästa tvätt om de inte gör det i den första. A håller nu, fem månader senare precis på att växa ur strl s (7,7 kg 67 cm) och har fått smakisar i 1,5 månad, det är iaf inte tillstymmelse till fläckar kvar i blöjorna! Tilläggas ska kanske att vi hela tiden bytt bajsblöjor på en gång och sköljt av både blöjan och inlägget. Lycka till!

• llotta

Allra mest har använder vi tvättlapparna i flanell, men vi har också ett gäng som jag sydde av en gammal tunnsliten frottéhandduk som är riktigt bra. Sen har vi en bunt från ikea också, men de är bättre till annat än att just göra rent bebisrumpa med tycker jag... Torka torrt efteråt med, till exempel.

• llotta

Att skölja är en smaksak. Vi har sköjt inläggen, men inte pocketsen vid kiss. Amningsbajset funkar smidigt att spola bort i handfatet så det har vi också gjort. Vi har en särskilt blöjhink med lock som vi lägger dem i sen...

• llotta
    Palsternacka skrev 2011-10-24 15:54:46 följande:
    Trist att läsa, jag hade själv tänkt prova Poops blöjor men nu blir man ju inte så sugen. Hör av dig till tillverkaren, det kanske var måndagsexemplar du fick? I vilket fall som helst borde du få reklamera dem.
    Det låter ganska mycket som ryktet kring dem. Jag hade hoppats att de blivit bättre i nya omgången, men det verkar ju inte så. Samma rykte säger dock att man får mycket gott bemötande vid reklamation. Jag ställde frågor kring detta på sjalbarn för några månader sen...
  • llotta

Lillflisan - jag är inte säker på hur det är med iv-blöjorna men åtminstone deras flanelltvättlappar är billigare hos t.ex. Minimundus. Vi har sådana som ligger fuktiga i en liten låda med lock från ikea och sen har vi frotté (både ikeas och hemsydda av gammal handduk) att torka torrt eller ta grövre rengöring med. De blöter vi dock då... Flanelltvättlapparna är gudomligt smidiga tycker jag!

• llotta

Vi använde fuzzi strl S till dottern när hon var mellan 1 o 6 månader. Smidiga och torkar himla fort - inga problem med bajsläckage. Dock kör vi bara tygisar dagtid. Nu har vi skaffat ett gäng bum genius one size pocket som vi än så länge är nöjda med. Tror dock att de hade varit klumpiga från början. Gillar också IV aio när det gäller uppsugningsförmåga, men tycker inte de räcker så länge i storlek. Deras kardborrar är inte något vidare i tvätten. Har nya nu med knappar som snart kan provas.

• llotta

Vi körde fuzzi strl s mellan 1-6 månader. Vår dotter har varit en lättviktare, åtminstone tills hon började äta riktig mat, annars hade vi fått byta tidigare. Vi fick låna en del av en vän och köpte resten via sjalbarn. Dessutom använder vi engångs på nätterna. De 20 vi hade räckte trots det inte riktigt de första bajsa-ofta-månaderna med tvätt var tredje dag.

• llotta

Lillflisan - jag har köpt och fått imses i flanell (billigare hos t.ex. minimundus). En riktigt tunnsliten gammal handduk har också blivit bra och smidiga sådana.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24