Jania skrev 2011-08-29 20:19:29 följande:
Hur ofta brukar man byta engångsblöjor? Har noll erfarenhet av blöjor då detta är mitt första barn.
Vi använder vikisar men har svårt att få dem att sitta bra runt benen nu när hon är så liten så jag överväger att köpa hem formsydda (ullrike) frottéblöjor från minimundus.
Igår var hon lite röd och, typ, prickig. Då är det att hon fått vara blöt i blöjan för länge, va?
Engångs på natten. Går det bra även medan man ammar på natten? Hon får mat 1 till 2 ggr på natten...
Om jag skulle övergå till engångs på natten (för att hinna sova lite mer) så ska jag inte ha känslan av att vara dålig och inte löpt linan fullt ut med tygisar....eller?
Vad ska man ha för engångs? Har för mig att det pratades om Änglamark. Kan vara svårt att få tag på där jag bor. Vad tar man då? Libero har ingen lotion i sina vad jag vet. Tipsa, snälla...
Varför känns allt så svårt? Gör jag livet krångligare än vad det är?
(Ni får ursäkta min lätta nedstämdhet, men jag kan inte ens ta beslut om vad lillan ska få heta....inget känns bra nog åt henne juh)
Oj! Vad långt jag skrev dessutom. Sorry....
Nu väntar jag fortfarande på mitt fösta barn skall behaga komma ut, men testa engångs på natten och se hur det känns. Oavsett så skall du ju inte ha dåligt samvete för det! Funkar det så funkar det och kör på det då! Viktigast är ju att du och bebis mår bra!
Libero är de engångs som ja planerar att köpa hem som "backup" nu när vi ger oss på det här m blöjor och bebis snart ;) De är svanenmärkta tror jag och någon typ av miljömärkning känns ju iaf lite bättre. Änglamark är inte aktuella för oss då vi alltid handlar på ica.