• betula

Tygblöjetråden 24

Här är en till nygravid som överväger tygblöjor. Inte alls händig dock, så det är köp som gäller, men blir ju helt förvirrad av allt man måste sätta in sig i för att känna att man kan göra vettigt val.

AIO känns ju praktiskt som nybörjare, men det är ju sån skillnad ekonomiskt om man jämför m vikblöjor :/ Begagnat gör ju det givetvis mer ekonomiskt, men jag tycker fortfarande prisskillnaden är så stor :(

Vad är adressen till detta "sjalbarn" som det pratas om?

• betula

Någon som har något att säga om kushies AIO?

Får köpa begagnade till vrakpris av bekants bekant.

• betula
    gedansk skrev 2011-03-20 07:42:24 följande:
    jag brukat ha i en skvätt ättika eller citron om de luktar. Jag har en "plastad tvättpåse" med daglås som jag sköljer ur. Nu har jag tvillingar så jag tvättar blöjorna ca med 2 dagars intervall.
    När o var har du i ättika? Förskölj? direkt i maskinen?
  • betula
    betula skrev 2011-03-19 11:34:20 följande:

Ingen?
  • betula
    Loreena skrev 2011-03-21 11:43:00 följande:
    Betula
    Du kanske kan få prova dem innan du bestämmer dig? Så du märker hur de är i kardborren och om de passar på ditt barn.
    Mitt barn är inte fött än på ett tag o hon m blöjorna vill bli av m dem nu.
  • betula
    betula skrev 2011-03-19 11:34:20 följande:

Vi fick köpa 21 st + 9 extrainlägg för 250:-, så vi slog till och så får vi se om de passar/funkar för oss eller om vi säljer dem vidare till nån annan sen istället.
  • betula
    knytis skrev 2011-03-30 20:25:47 följande:
    Kom på förresten att det finns olika "kushiesar" En variant har sitt tätskikt ytterst, de är superbra, en annan variant har ett lager flanell utanpå tätskiktet, det ger lite mjukare känsla men om man har en storkissare  så suger ytterskiktet ut kisset vidare på utsidan om du förstår vad jag menar. De läcker ganska snabbt, man kan förstås dra på en tunn pul-byxa el. wrap utanpå men det förtar ju lite effekten av aio 
    Ah, tur nog så är dessa såna där tätskicket är ytterst :) Nu skall bara bebisen ha en kropp som passar dem sen med då :)
  • betula
    Kallfront skrev 2011-04-19 12:55:25 följande:
    Kanske ska satsa på dem direkt då, har hört fler som gillar Bumgenoius. De är mycket billigare om man beställer från UK har jag sett.
    Tips på sida som är billig, enkel och m vettig frakt att beställa från?
  • betula
    Kallfront skrev 2011-04-19 18:25:40 följande:
    Har inte provat beställa själv men har fått tips om www.babykind.co.uk och www.nappyzone.co.uk . Kollade med de sistnämna hur mycket det kostar att skicka 10 st BG och det skulle gå på 16 £, så om man köper de därifrån kostar de 170 kronor styck inkl frakt, istället för 220 kronor styck som jag har sett på nätbutiker i Sverige. Kan ju vara värt!
    Suveränt ju! Men blir nog till att köpa 1-2 st och testa innan jag isf beställer så många. Och föst skall bebis komma ;)
Svar på tråden Tygblöjetråden 24