Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Tygblöjetråden 24

Moson skrev 2010-03-28 15:04:19 följande:
    Såg det en vecka efter jag lagt min beställning  
    Äh, det är väl bara beställa lite mer Aptyget kan man ju bara inte missa
  • yrväder
    Blå Flygare skrev 2010-03-28 15:03:55 följande:
    Önskar jag hade talang att sy. Och tid förståss Fast det är väl något man tar sig, alla har ju i botten lika mycket tid.
    Jag hade då verkligen inte talang när jag började. Det såg förjävligt ut
  • yrväder
    Blå Flygare skrev 2010-03-29 13:55:40 följande:
    Locka mig inte nu att ta på mig nått jag inte kommer avsluta!
    Börja med formsydda, dom är jättelätta
  • yrväder
    Blå Flygare skrev 2010-03-29 18:09:29 följande:
    Nejdu, nu ska här bara vara pockets, och det ger jag mig inte in på
    Dom är inte så svåra dom heller Men pulen glider ju mer.
  • yrväder
    Hundägare i Gbg skrev 2010-03-29 19:45:22 följande:
    Vi kör imses formsydda blöjor med deras blöjbyxor. Vi har lånat så de är begagnade. Blöjbyxan läcker dock ofta så att kläderna blir fuktiga längst ner. Vad är felet? Det verkar alltså läcka rakt igenom blöjbyxans tyg. Är de helt enkelt utslitna?
    Prova torktumla dem en vända, då borde dom helas Annars är det nog risk att dom är utslitna om inte det hjälper.
  • yrväder
    Blå Flygare skrev 2010-04-09 20:43:03 följande:
    I regel funkar det att köra alla färger ihop. Men det finns undantag! TotBots röda fleecebyxa färgar av sig även efter många tvättar.
    Himla mysko måste jag säga, fleece är ju gjort av plast och borde därmed inte färga av sig alls.
  • yrväder

Oj vad konstigt det blev nudå när dom öppnade upp alla gamla trådar. Nu skriver folk i gamla tygblöjetråden.....kunde dom inte gjort så att alla trådar som startades from nu inte stängdes...

• yrväder
    Monsterpannkaka skrev 2010-04-12 17:01:28 följande:
    Oj.. Så avancerat du pratar (: Glidfot? Innebär det att man måste ha symaskin ;) jag ska kika i din blogg och fundera ut om jag förstår hur du gjort. tack för tipsen!
    Jag har ingen glidfot, och jag tycker det funkar rätt bra ändå. Men symaskin är en fördel att ha. Blir hållbarare söm då
  • yrväder
    Monsterpannkaka skrev 2010-04-12 22:22:26 följande:
    varför vet alla vad glidfot är förutom jag? (: vad är det för något?
    En pressarfot med nån slags beläggning för att glida lättare på tex vaxduk, pul och läder.
  • yrväder
    Monsterpannkaka skrev 2010-04-12 22:21:37 följande:
    ´men vänta.. nu kokar det i min hjärna. på kortsidorna syr jag fast en dragkedja. Den syr jag alltså fast med själva dragkedjan nedåt, eftersom jag ska vända den ut och in? eller hur många gånger skulle jag vända den...? du råkar inte bo i västerås och kan ha sy-kurs? :D
    Om du vill ha säg en pulpåse på tja, 20*20 cm tar vi för enkelhetens skull. Klipp då ut en bit som är 21*21 cm (bakstycke, sömsmån inkluderat) Sedan klipper du ut en bit som är 16*21 och en som är 6*21 (framsidan, sömsmån ink) Du behöver en dragkedja som är 20 cm. (samma längd som bredden på påsen blir)

Lägg sedan dragkedjans ena kant räta mot räta med biten som är 6*21 och sy fast. Lägg sedan biten som är 16*21 mot dragkedjans andra kant och sy fast. Nu har du ett helt framstycke. Sy ihop med bakstycket, vänd rätt. Vill du ha en ögla syr du fast den när du syr ihop fram och bakstycke. Lägg öglan inåt.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24