Inlägg från: lugna gatan |Visa alla inlägg
  • lugna gatan

Airomir, (hjälp) tips tack!

Nu har vi fått airomir utskrivet för flickornas ansträngda rossliga andning. Gjorde som de sagt på sjukhuset, lät dem leka med apparaten och de tyckte själva ankmasken var läskig så det ville helst ha den andra delen?! Konstiga barn ;)
    Elicia satt så fint med tuben i munnen, att jag tänkte att nu får jag passa på, men... så fort jag satt på inhalatordosen blev hon hysteriskt förbannad, den grejen tyckte hon inte passade in där. 1½ år korr är tjejerna nu, och har varsin urstarka vilja, inget kan rubba vad de själva har bestämt sig för. Trotsålder?
    Det hela slutade med att jag höll fast dem och gav via ankmasken, känner mig lite hemsk, men de behöver ju det...

Har ni tips om hur det funkat bra för er så snälla dela med er, behöver alla råd som kan fås!

• Svar på tråden Airomir, (hjälp) tips tack!
  • lugna gatan

Vortex är det vi har. Ja, det var ju skönt att höra att inte "alla andra" barn sitter snällt och inhalerar , att det blir att hålla fast.
    Tusen tack för alla svar!
    Tycker bara det är svårt att se antal andetag när de skriker och jag tycker det ser ut som om det bara blir ytliga andetag?
    Var nyfiken på effekten, när de var pyttebebisar på neo så vet jag att det hjälpte direkt och att effekten satt i ganska länge. Nu fick de det igårkväll, innan hade vi flytande bricanyl, känns som de sovit bättre och varit lite mindre ansträngda inatt. När barnet är förkylt och riktigt ansträngt, hur ofta brukar man ge per dygn? Hur länge sitter effekten i?

• lugna gatan

Hehe, "fasthållningen" är jag ganska bra på nu med tre viljestarka töser, så det går ju bra. De är ju bara ledsna under själva inhalationen, direkt efteråt får de leka med den och då är allt lesset som bortblåst

Ja, du emmy, vi får ta och ses nån mer gång, snart hade varit roligt. Jag kan väl höra av mig när tjejerna blivit bättre. Tror nästan det är rs de har faktiskt, slemmet är genomskinligt och så segt som karlssons klister, andra veckan nu och så har de haft hög feber och hosta. Finns dock ingen orsak att åka in med dem än ändå, allmäntillståndet är ju hyfsat och de är ju så stora att de inte skulle få nåt för det ändå.

Svar på tråden Airomir, (hjälp) tips tack!