Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
Ibland blir man bara så ledsen. Idag på förmiddagen skulle vi göra en liten utflykt hela familjen till badhuset. Sagt och gjort, vi gav E mat extra tidigt så att det inte skulle bli några sondmatskräkningar om det blir en kallsup eller så (och E kräktes dessutom upp maten redan innan vi åkte). När vi står i kön och precis har betalat så börjar E kräkas. Pappa springer iväg och håller henne över en papperskorg medan vi övriga två tar våra biljetter. Jag ursäktar oss lite och berättar att E alltid kräks men det är ingen fara, och hon har ingen mat i magen. Då dyker en sur tant upp bakom i kön och påpekar att man absolut inte kan ha ett barn som kan kräkas där inne. Om någon ser det måste de ju tömma bassängen och hur roligt är det för alla andra, dessutom går det ju magsjuka. Försöker igen att säga att hon inte är sjuk och det som eventuellt kan komma upp är bara saliv nu. Om man kollade på det som kom upp så var det helt ofärgat, absolut inga spår av mat. Men det örat ville hon inte lyssna på, vi var helt klart de oansvariga som kommer förstöra för alla andra som vill bada...
Oavsett så tycker i alla fall jag att det ju är skillnad på ett barn som äter vanlig mat och har magsjuka och ett barn som har sondmat och reflux, men det är ju bara jag. Superledsen stegade vi i alla fall iväg till badet och allt gick bra. E fick en kallsup och lite kräk kom men det var ju bara poolvatten och saliv (en mun) och det måste väl ändå vara ok, eller får aldrig "vanliga" barn upp vatten och saliv när de hostar som tokar efter kallsupar?
Känner mig fortfarande helt låg efter det där mötet med tanten... Vi har badat där flera gånger tidigare, E älskar det, och E har kräkts sondmat i omklädningsrummet utan att någon varit så där otrevlig. Men idag kände jag mig så otroligt ovälkommen.