• 060810

Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!

Adni: nämen vad roligt!! :) grattis till er alla!! :)

här går det sådär med maten. Bitar fixar hon inte längre utan vi är kvar på 5-6 mån burkar. Hon blir 11 mån imorgon. Vill så gärna ge henne tårta när hon fyller 1 men jag är tveksam att det kommer funka.

• 060810

Vet hur det ser ut med små som rör sig. Min 11 mån tjej väger 7.5 kg o är ca 75 cm lång. Ser kul ut när hon rör sig för folk tror hon är Max 6 mån gammal när de ser henne. Vet de varför din tjej väger så lite? Var hon prematur? Min tjej vet de inte varför hon väger så lite men de har inte kollat henne heller utan skyller allt på mig.

Tänkte på det du skrev adni om att äta bättre vid miljöombyte. Det gör Jonalie med men ingen vill tro på mig. Skönt att se att fler har det så.

• 060810

Funderar mycket på det här med att ta bort knappen. Tänk om den behövs igen? Vad gör man då? :( Jonalie kan inte få en ny ditsatt då hon är opererad i det området innan och de hade jättesvårt att få dit knappen på henne så en ny op är ju bara att glömma. Oroar mig massor för det o undrar vad som händer om hon slutar äta igen. Nu äter hon ok för att vara henne men hon kan bättre!

• 060810

Tycker du ska kontakta sjukhuset hon blev opererad på så de får kolla henne. Vet inte vad det kan vara men hellre kolla upp det än låta det vara.

• 060810

Du kan inte ringa till sjukhuset och prata med en läkare så du kan få hjälp. Kanske är nåt du kan få hjälp med via telefon.

• 060810

Skönt att ni kom fram till vad det berodde på.
    Här sitter knappen snarare för löst än för hårt...

Ni som har vårdbidrag för "bara" knapp/sondmatning. Hur mycket har ni?
    Jonalie sondmatas ju + att hon inhaleras ofta, vi kommer nog bara få 1/4 vb. Är inte det inte? Eller beror det på att hon bara är 12 mån?

• 060810

Ja jag fick försvara mycket av det jag skrev. Får jag 1/4 kommer jag överklaga direkt. 1/2 är jag "nöjd" med så att säga. Hon kunde inte förstå hur en matning kan ta 1.5 timme. Men så är det ju. :( usch tycker fk är så jobbiga! Skulle få svar i september hur det går. Läkarintyget hade de ju lyckats slarva bort! Men då får de fixa fram ett nytt själva! ;) skulle de göra med som tur var. ;)

• 060810

Skönt att det går frammåt för en del. Här backar vi istället. :( men så är det väl ibland. :( känns bara så jobbigt för vi hade en positiv trend som nu är som bortblåst. Men vi får ta nya tag och kämpa vidare.

• 060810
    Rose Bay Willow skrev 2011-09-11 14:44:10 följande:
    Vi har fått tid till logopeden i slutet av oktober,  Känns lite länge, men vi fortsätter hårdträna själva. Stamningen känns som det största problemet just nu, kan man "stoppa" den innan den "fastnar" så vore det underbart!  Jag tycker att stamning verkar vara ett jobbigt handikapp och det sätter ju gränser för mycket i socialt umgänge. Det känns som om C har nog med allt annat!
    Jag stammar själv och ser det inte som ett handikapp. Visst roligt är det inte, men man lär sig leva med det. Om ni inte gör en stor sak av stamningen så gör inte C det heller. Han lär sig leva med det bättre om ni inte tänker på att han stammar. Om ni inte påpekar det hela tiden så tänker han inte heller på det på samma sätt.
    Du ska se att han lär sig leva med det om det nu är  så att det inte försvinner. En positiv familj ger en positiv stammare. :)
    Gå in på  www.stamning.se och läs om du inte varit där innan. Finns lokalföreningar man kan gå med i så han får träffa andra och även ni. :) Det är värt mycket! :)
  • 060810

Här är vi fortsatt i en dålig period.. :( Skitjobbigt!!
    Sen har vi fått veta att vi inte kommer få någon resurs till hon börjar dagis om 2 veckor!!  :( Skitjobbigt!! De vill inte ha henne där känns det som för hon ska gå 8 timmar per dag men kommer bara få gå 3½ för de tycker inte hon ska äta lunch där och mellanmål... De tycker det räcker med frukost och frukt! Men vem fan ska försörja oss! Vad säger jag till arbetsförmedlingen?! "sorry men jag kan inte söka jobb för min dotter får inte den omsorg hon behöver på dagis"
    De kommer inte sonda henne utan hon får äta det hon gör och så är det bra med det! SUCK!!!

Ska gå på förskolechefen imorgon för jag är så arg att jag kokar!  Vi var lovade resurs men så gör de så här! Kovänder 2 veckor innan hon ska börja!

Finns det någon annan jag kan prata med än förskolechefen? Någon här som vet?

Hon behöver ju både sondas och inhaleras när hon är på förskolan men det kommer de inte ha tid med då de har lite personal och andra barn att ta hand om.

Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!