• Pimpinellan

HJÄLP! riklig blödning och smärta som avtar efter någon timme. sedan inget på 2 dygn. Kan det börja igen?

Jag hoppas innerligt att ert efterlängtade barn lever! Om det dött sjunker HCG sakta till det kommer ut så det kanske inte går lita på om du testar imorron. Hjärtat kan också vara för tidigt att se om det slår,men de kan ju i alla fall se hur det utvecklats sen sist. Att du slutat blöda är ett bra tecken dock! Om ett missfall verkligen startat går det inte stanna det utan man blöder mer och mer och sen kommer ju allt annat ut också. Håller alla tummar! Skriv hur det gick om du orkar. Kram från en som verkligen fattar din ångest!

• Pimpinellan
    Leiben skrev 2010-03-16 13:26:09 följande:
    tack för era svar. det känns skönt (men samtidigt hemskt) att inte vara ensam.idag på återkollen var vår lilla grodd exakt i rätt storlek med dagen och hade vuxit sedan sist. dessutom kunde hjärtaktivitet anas så just den här faran är avblåst. oerhört lättade!
    Lättad även jag! Den första tråden jag kollade idag. Sa de inget om vad blödningen berodde på? Slemhinnor eller annat? Några restriktioner? Ta det lugnt nu och försök njuta så gott det går av att vara gravid!
  • Pimpinellan
    Leiben skrev 2010-03-16 13:50:27 följande:
    pimpinellan: vad gullig du är! kram på dig! nä, han tror att det kan ha att göra med hormonbalansen och att moderkakan inet hänger med eller nåt. just att kroppen inte har hängt med från början vid ÄD utan ska medicineras till samma "sak". men han visste inte alls utan det var en gissning just det här med varför fler blöder vid ÄD.hur är det med dig?
    Även vid IVF kan man ju drabbas av lite fler komplikationer som t.e.x blödningar,men orolig blir man ju ändå! Nu hoppas vi på en lugn graviditet en sisådär 7 månader till! {#lang_emotions_smile}

För egen del... Just avslutat 7:e IVF:en. Blev inte ens insemination denna gång eftersom jag spontanägglossade av Fostimonet. IVF 8 inplanerad. Alla andra hade väl gett upp redan,men jag lyckades så bra två ggr och blir spontangravid mellan varven så jag ger inte upp riktigt än och inte läkaren heller.
Svar på tråden HJÄLP! riklig blödning och smärta som avtar efter någon timme. sedan inget på 2 dygn. Kan det börja igen?