Inlägg från: DenNamnbitne |Visa alla inlägg
  • DenNamnbitne

Vilket av dessa fina udda/speciella/ovanliga flicknamn är finast tycker du?

Jezamine skrev 2010-03-18 10:02:55 följande:
    Inget vidare något av dem.
    Nej det är ju inte precis vardagsmat, lite annorlunda faktiskt och det är det jag tycker är roligt med dem. Synd att du inte kunde välja något{#lang_emotions_cry}
  • DenNamnbitne
    MiaEd skrev 2010-03-18 10:08:59 följande:
    hemska namn allihop :P kan inte rösta
    Nämen vad säger du, jag tycker de är charmiga på sitt sätt
  • DenNamnbitne
    thweni skrev 2010-03-18 15:52:30 följande:
    Norna röstade jag, men velade mellan det och Ottiliana.
    Ja, Norna är fint!
  • DenNamnbitne
    Änglatrollet skrev 2010-03-18 16:10:45 följande:
    Varför får jag bara rösta ett?? Det finns ju fler jag skulle välja!! Arla, Eufrosyna, (men med den grekiska stavningen föredrar jag nog ändå...) Ingeborg är vackra allihopa. Allvarligt talat, nu har du grävt upp vackra och annorlunda namn, inte bara konstiga och annorlunda.
    Vad glad jag blir att du gillade namnen{#lang_emotions_tomte} Det måste varit de utdöda du tyckte var konstiga{#lang_emotions_wink} Ja, ibland måste man ju välja{#lang_emotions_cry} Tack!
    Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • DenNamnbitne
    LilaRos skrev 2010-03-18 16:14:37 följande:
    Jarla var ju jättefint! Om jag får en dotter någon dag.. *drömmer*
    Gud vad roligt att du tycker det{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    Nype skrev 2010-03-18 21:02:48 följande:
    röstade på Ottilliana men hade lika gärna kunnat rösta på Norna. Men sen ett namn som inte finns med men som du kanske skulle gilla (liknar det förstnämnda) är ju Ottilia Inget av dessa namn hör till min personliga smak men smaken är ju som baken och det är bara kul att se så annorlunda namn
    Kul att du kände lite för dessa namn i alla fall. Ja Ottilia hör till mina personliga favoriter, det är finare än Ottiliana. Det var väl mest så att Ottiliana är ett väldigt udda namn som jag tyckte att det var lite roligt att uppmärksamma- och det verkar ju som att några tyckte om det{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    Thursday skrev 2010-03-18 21:16:03 följande:
    Euphrosyne, lätt. Om vi får en dotter funderar vi på Urania i andranamn!
    Ja, det är tjusigt. Den grekiska formen Euphrosyne/Eufrosyne är ju dock rätt mycket vanligare än Eufrosyna- trots att Euphrosyne minst sagt har någon form av vanlighet. Urania var fint- mytologiskt även det{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    vackrastarflow skrev 2010-03-18 21:20:08 följande:
    Gillian, men gärna stavat Jillian, absolut finast med en fransk spinn jillianne.
    Ja, det är fint!
  • DenNamnbitne

Jag måste propagera lite för Götilda. Så här lät en visa jag skrev för några år sedan (texten)

Det var en man från Gotland
    och en kvinna från Jämtland
    de satt och talte om livet
    och om fattigdomens kval.

Mannen hette Isar
    och kvinnan Götilda
    de hade olika personligheter
    men för det hörde de ihop

Svar på tråden Vilket av dessa fina udda/speciella/ovanliga flicknamn är finast tycker du?