• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Hej!
    Mycket spännade i tråden! Jag hade mycket på jobbet och sedan var jag bortrest.

Omstart: jag håller tummar och tår för dig! Hoppas ni fått bra skörd!
    Låla: Vilken äventur du hade!
    villsågärna: jag känner igen dina symtom. Jag kände oxå massa biverkningar från progesteron. Men...du kommer ju att få en bebis om 9 månader...{#lang_emotions_smile} hejaheja!

Jag har bestämt mig för klinnik och när jag ska köra igång. Det känns bra. Jag måste dock hitta en annan gyn som kan hjälpa mig. Min vill att man betalar för alla prov som är utanför "standarden" för sådana behandlingar i Sverige. Det känns orimligt!

• crijo

Omstart: Det var riktigt, riktigt rolig att läsa! GRATTIS till ruvarstatus! Det kommer nog att gå vägen för er! 3 st i fryse...woaw...Håller tummarna!

låla67: menar du att du inte är nedreglerad? Ledsen för allt strul du har! Det tar på humöret...Men...snart blir det i alla fall din tur att ha mammakläder!

Lisselott: Du ruvar ju på MINST en överlevare! Jag har läst att många har lyckats med bara 1 st halvdåligt embryo. Håller tummarna!

Jag har försökt titta på bilder på söta ÄD barn. Tyvärr hittade jag bara isisisis och hinos underbara barn. Har ni sett några andra ? Tips? Finns det en bildgalleri med ÄD barn här på FL?

• crijo

Lilla Fia 65: Vid FET har jag fått 2 alternativa behandlingsplanner: en med Procren och en med PPiller. Tidsmessig var viss skillnad. Fråga kliniken!

• crijo

Låla: Jag håller tummarna för dig! Det borde inte vara ett problem att få fortsätta, då man även gör ET i den naturliga cykeln, i många fall med bättre resultat.

Omstart: Jag är "mig själv igen", även om jag är fortfarande besviken.
    Jag har bestämt mig för klinik och när jag ska göra nästa försök (I augusti).
    Det var svårt att välja och jag fick läsa mycket innan jag bestämde mig. "Oxford Jurnals" är nog bra informationskälla. {#lang_emotions_smile} Men nu är jag nöjd.
    Nu försöker vi "förbättra" våra chanser genom att jag går på preso- och akupunktur, tränar, går ner i vikt (2kg hittils) och maken tar vitaminer, mineraler och "äter rätt".
    Jag ska resa till Paris nästa veckan och till Alicante om 3 veckor.
    JAg förväntar mig att läsa om flera {#lang_emotions_plus} här i tråden när jag kommer tillbaka från Paris!!!

• crijo

nnjjja...generösa skulle dem vara om det var bättre koordonering. Jag fick förslaget med ppiller på fredag, vid 21,00 tiden och jag skulle börja nästa dag. Omöjligt för mig, så jag fick procren i alla fall. Men det visar att det var möjligt.
    Efter all forskning jag gjorde dem sista veckorna, ÄT kan man oxå göra i naturlig menscykel. Tydligen kan den varianten ge bättre resultat. Detta kräver bättre planering och närvaro på kliniken i flera dagar. Däremot sliper man den tunga medicineringen.

Nåväl, för min del blev den kliniken som svarade snabb och rak på sak på mina frågor, utan reklam. Jag fick diskutera olika typer av behandlingar med fördelar och nackdelar. Sedan kommer jag att få ett eller flera förslag beroende på mina blodtest när det närmar sig.

• crijo

omstart: sista ggn hade jag oxå problem med svettningar och att jag inte kunde sova...INTE roligt! Vaknade ibland mitt i natten och kunde inte sömna om. Det gjorde mig ännu mera nedstämd. Har du testat akupunktur i stället för sömntableter?
    Jag fick faktiskt tipsen om Oxford Journals av dig. {#lang_emotions_wink} Du har skrivit en ggn på forum om något du läste där. Har man tålamod och ork, kan man hitta intressant statistik om olika behandlingsmetoder, resultat för olika länder, sedan 1996 till 2010. Tittar man i referenslistan, kan man även se vilka kliniker som har bidragit med sina resultat.
    Kram

• crijo

omstart: du vet ju att det betyder ingenting! Första ggn hade jag rätt mycket molande värk i magen, i korsryggen...Då var jag gravid. Jag tror på att det är din tur nu!

• crijo

Hej alla tjejer!

Jag är tillbaka från en rolig resa. Jag försöker hitta en ny gyn som ska hjälpa mig med alla tester inför nästa ÄD försök. Är det någon som vet en sådant gyn i Östergötaland?

Gottisen: Grattis till mirakelbarnen!

inkan70: håller tummarna! Hoppas att alla ägg blir livsduggliga embryo!

låla: det låter verkligen lovande! Spännande att följa dig!

omstart: lyssna på låla! Testet säger bara att du har testat för tidigt!

• crijo

Caribe, du ger så mycket hopp! Helt underbart! Kram

• crijo

Hej! Jag är tillbaka efter en liten skön semester. Det känns som jag har verkligen "laddat batterierna".
    Nu blir det återkontakt med kliniken. Läser om IMSI. Någon som har gjort det?

låla: spännande! Håller tummarna!
    nilisen: jag håller tummarna för dig hård, hård...Ni ska få positiv besked!!!
    omstart: gumman...så får det inte kännas! Åh, vad ledsen jag blir. Har du inte möjlighet till någon vecka semester? Lite sol & bad kan göra underverk! Testa massage, presopunktur, akupunktur, eller vad som helst! Du måste komma ut från dem känslorna...

Jag har inte än läst allt i forumet.
    Kram till alla som kämpar på!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3