• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Grattis kramiiis! Sötaste vän vad glad jag blir!!!

Supergrattis! Skönt att höra att det går bra för någon idag! Det ger liksom hopp om livet! :)

//Låla

• LoLiNi
    Lilla Fia 65 skrev 2010-04-28 21:59:31 följande:
    Hoppar in med ett inlägg Låla: Det där estardol-provet minns jag att doktorn i Estland ville ha ja. Det var ju lite krångligt att få till. Han förstår inte att vi inte kan gå och ta prov nånstans och få svar samma dag.  Jag hade också akutmärkt prov. Det kom snabbt svar till min svenska gyn då. Minns det som att han nöjde sig när det väl kom. På St Göran kan de ta etradiol-provet akut, jag ringde dem minns jag, för de tog akutprover snabbt om man hade förvarnat. Sen bad jag min gyns sköterska att messa mig svaret. Ring dem i morgon bitti vet ja - eller åk dit på en gång när de öppnat: mån-tor kl 8.00 - 16.00 Capio S:t Görans sjukhus Tel: 08 - 5870 3860 Unilabs Eller om du jobbar nära nåt annat sjukhus eller provtagning kanske, har du remissen? Nidra: Vi har kontaktat dem också för någon vecka sedan. Om jag får mens inom två veckor så får vi göra färskt ET med ny donator i juni. Även jag ska börja knapra p-piller vid min första mensdag. Om den nu vill komma vill säga - den har varit mycket sen sista månaderna. För detta har jag börjat gå på akupunktir nu- det brukar få igång den tycker jag. Lycka till allihopa
    Jo Estradiol-provet ordinerade han förra gången men inte den här, vilket vid närmare eftertanke kanske är konstigt!
    Nej, jag fick första svaret från Söritsa vid 15-tiden och då hade jag inte en chans att få fatt på gynläkaren i tid, så jag ska åka in till Solna imorgonbitti och hämta remissen och sen går jag bara på Solna vc som ligger nära och jag ska be sköterskan att genast kontakta mig när svaret kommer. Tror inte att doktorn har talat om att proverna tidigare varit akutmärkta och ska delges mig genast! Litet konstigt men en tvåmannamottagning kanske inte har bättre koll…

Följetongen fortsätter imorgon… ;)
    Låla
  • LoLiNi

omstart/kramiiis: har varit och tagit provet nu så nu är det bara att vänta, från Estland fick vi tre alternativa händelseförlopp:
    1) cystan inaktiv och jag är nedreglerad - vi fortsätter som vanligt!
    2) vi fortsätter ändå fastän jag inte är nedreglerad och hoppas på det bästa, slemhinnan såg fin ut och det är plusset som uppväger allt. Chansen att bli gravid är lite mindre, men ändå god chans.
    3) vi avbryter och vi förlorar över 20000 kr och de två månader som jag då måste vila!

Så nu är det bara att vänta - sköterskan hos min svenska gyn sa att hon skulle ringa omedelbart om hon var kvar när labbet faxar svaret annars på en gång imorgon bitti...
    Hon sa att labbet brukar vara ganska sena!
    Det tycker jag är svagt av labbet (Medilab eller vad de heter...) att inte behandla en akutremiss som akut!

Ha en bra dag allihopa! Ska åka och jobba kväll 12-20, numera har vi dessutom jour 20-23 vilket är bläää! Dessutom har jag fått nackspärr som tack och lov är bättre idag än igår kväll!

//Låla

• LoLiNi

Tack tjejer - vad gjorde man utan er! Inte många knop - jag med en latent depression skulle nog bara gått in i mig själv och aldrig orkat komma upp. När det blir för många saker att göra får jag problem att sortera och prioritera, och får ist ingenting gjort.

Cystan sitter vid/på min vä äggstock och är ca 45 mm stor.
    Förra försöket hade jag en som var ca 12 mm och den brydde man sig inte om då.
    Jag hoppas att det är samma mönster som upprepar sig och att cystan är större den här gången beror på den annorlunda förbehandlingen som gör skillnaden! Den här gången har jag ätit Femanest och tagit en kort kur Progesteron innan Zoladex-sprutan, för att synkas med min donator.
    Hoppas att det är enda skillnaden och skälet till storleken på cystan!

//Låla

• LoLiNi

Tjohooo! Jag är nedreglerad och han struntar i cystan - förra gången krympte den och halverades från nedreglering till sista VUL före ET!
    Det blir nog bra!

Tjohooo!
    Låla

• LoLiNi
    Bette skrev 2010-04-29 20:54:44 följande:
    Hej på er, Imorgon skall vi på röntgenundersökning med C hela dagen, de skall kolla njurarnas funktion, det är mest vä njure de ska kolla på det är den som fungerar halvbra eller inte alls, så jobbig är situationen. Min lilla älsklings C. Men det kommer gå bra de är skickliga, dock måste vi gå  upp kl 05:45 imorgon inte så kul, jag kommer gå upp före och duscha och så där så jag är iordninggjord. Nu skall jag gå och lägga mig, ni får alla ha en bra Valborgshelg. Kram kram Bette
    Lycka till imorgon med lille gose! Ska hålla tummar och korsa fingrar för er!

Kram
    Låla
  • LoLiNi
    omstart skrev 2010-04-30 12:51:48 följande:
    crijo: hmmm då är jag inte ensam med svettningarna iaf. bläääk. Jag vakande dyblöt inatt vid 2 tiden sen var det kört. Har inte testat akupunktur, kanske är ngt. Haha, glömsk värre Kanske ska kolla lite där om vi inte lyckas nu, men har ju bestämt mig för att bli gravid nu kram kram
    Hjärtat - jag är helt säker på att du blir gravid den här gången! Det är något med svensk sjukvård som är så rejält och bra som gör att jag tror på det!
    Jag tycker också att du ska kolla på akupunktur och annan "alternative medicine" för att komma tillrätta med dina sömnproblem!
    Kanske är det superlätt att fixa! :) I alla fall sen nattsvettningarna har lagt sig!

Kramar
    Låla
  • LoLiNi
    Bette skrev 2010-05-01 11:39:56 följande:
    Tack så mycket alla för peppning. C var jätteduktig, själva undersökningen var ingen fara, men de skulle få in en pvk och en kateter innan dess och han fick dropp också. I och med att jag själv jobbar inom vården så ställde jag lite krav på de, jag bad de ringa upp narkosen för att få in en pvk på lilleman, det var två sjuksköterskor innan dess som försökte, sedan så ville inte jag att de skulle sticka mer utan jag bad de ringa upp stickhjälpen, han lyckades få in en pvk på andra försöket tror jag det var eller om han stack tre gånger. Lille C var så tålmodig. Ikväll skall vi ha middagsgäster det blir trevligt. Nu skall jag gå och duscha. Kram på er alla Bette
    Skönt att höra att allt gick bra! Ska komma ihåg det där med stickhjälp för framtida bruk!

Kram
    Låla
  • LoLiNi

kramiiis/omstart: jag tycker att det låter lovande med en pytteliten blodfläck och tyngdkänsla! Jag tror nog att det lilla "krypet" fäste då, jag! {#lang_emotions_laughing}

Kram
    Låla

• LoLiNi

Mmm det är lurigt - i synnerhet som symptomen kan vara precis samma för både graviditet och mens!

Håller tummarna, kramiiis/omstart!

Kram
    Låla

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3