• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

LoLiNi skrev 2010-04-26 16:25:16 följande:
    Dosen Trombyl som vanligtvis ordineras är 75 mg så det är nog bara att komma ner i samma antal mg av Albyl! Allt ligger i doseringen! Rätta mig någon om jag har fel. //Låla
    Nej det stämmer, trombyl ligger på 75 mg, jag tror att det motsvarar en halv albyl, men kolla på förpackningen ordentligt.

Bette
  • Bette

Omstart: När får ni reda på hur många embryon det blir totalt? Är det ET imorgon? Pirrigt pirrigt. Den här gången så ska jag skicka över lite envishet och positivt tänkande till dig.

Kram kram

Bette

• Bette
    Bellini2 skrev 2010-04-27 10:22:31 följande:
    Jag var i Riga igår för ET. 23 ägg skördades i fredags, 12 överlevde till lördag och när det var dags igår var bara 2 kvar!! Jag blev så ledsen. Inget till frysen och de två stackarna var av medelkvalité. Det finns en chans att det går vägen nu men det är oroande att det gick så dåligt i odlingen. Kanske min mans sperma är sämre än vi trott. Så jag är orolig idag. Klappar lilla magen och hoppas de har det bra därinne så åtminstone en vill hänga kva i nio månader! Min ålder (48) kan viju komma till rätta med i o m äggdonationen men om min mans sperma är svag då är det inte mycket att göra. Annat än att hoppas förståss! Hoppas allt går väl för dig omstart!
    Du kan ju få dubbeldonation. Vi hade 10 ägg från början, tre var omogna så då återstod det 7 som blev 5 och sedan 4, av de 4 embryona var två av bra kvalitet, fick tillbaka båda och en växte och blev min underbara älskling C.

Bette
  • Bette
    crijo skrev 2010-04-28 16:53:09 följande:
    Omstart: Det var riktigt, riktigt rolig att läsa! GRATTIS till ruvarstatus! Det kommer nog att gå vägen för er! 3 st i fryse...woaw...Håller tummarna! låla67: menar du att du inte är nedreglerad? Ledsen för allt strul du har! Det tar på humöret...Men...snart blir det i alla fall din tur att ha mammakläder! Lisselott: Du ruvar ju på MINST en överlevare! Jag har läst att många har lyckats med bara 1 st halvdåligt embryo. Håller tummarna! Jag har försökt titta på bilder på söta ÄD barn. Tyvärr hittade jag bara isisisis och hinos underbara barn. Har ni sett några andra ? Tips? Finns det en bildgalleri med ÄD barn här på FL?
    Min son är supersöt men jag exponerar inte honom här i det här forumet, tycker inte att det är ok.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-04-29 17:40:50 följande:
    Tjohooo! Jag är nedreglerad och han struntar i cystan - förra gången krympte den och halverades från nedreglering till sista VUL före ET! Det blir nog bra! Tjohooo! Låla
    Åh vad toppen, hoppas att ET går bra.
  • Bette

Hej på er,

Imorgon skall vi på röntgenundersökning med C hela dagen, de skall kolla njurarnas funktion, det är mest vä njure de ska kolla på det är den som fungerar halvbra eller inte alls, så jobbig är situationen. Min lilla älsklings C. Men det kommer gå bra de är skickliga, dock måste vi gå  upp kl 05:45 imorgon inte så kul, jag kommer gå upp före och duscha och så där så jag är iordninggjord. Nu skall jag gå och lägga mig, ni får alla ha en bra Valborgshelg.

Kram kram

Bette

• Bette
    omstart skrev 2010-04-30 10:26:35 följande:
    låla: åhh vad härligt sötis! så glad att ni får fortsätta! kraaaaaaaaaaaam crijo: bra! bättre när man är sig själv har oxå läst i oxford journals hoppas hoppas hoppas det går toppen nu med ny klinik och allt! Klart man är besviken, det är man ett tag... men snart är ni igång igen! puss hjärtat! duktig du är med vikten oxå! bette: hoppas det går bra! irma: tack detsamma! ska ni göra ngt särskilt? kram kram själv mår jag illa och svettas som aldrig förr, mycket värre än nedregleringen håller på att bli tokig kan inte sova alls. Sömnen kan iofs bero på att jag inte tar sömntabletter och därav inte sover alls. Vet inte vad som är bäst, ingen sömn, eller sömn med sömntablett (propavan). Hmm. Kanske borde ringa KS och fråga dom. Glömt det under alla besök kram på alla
    Det står på Fass hemsida, inga kända risker i samband med graviditet om man använder propavan. Försök att inte använda sömntabletter, jag tror inte att det är bra att hamna i beroende av de.

Kram kram

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-04-30 21:00:14 följande:
    irma: spännande med kursinternat, hoppas ni får det roligt låla: jag tror oxå på svensk sjukvård faktiskt, om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att KS känns mycket bättre än AVA åbo. Det enda är väl att ingen av dem tror på prednisolon, men trombyl fick jag ju på KS iaf. Och så är KS mer restriktiva när det gäller frysning av embryon, de ska vara tipptopp de var inte dem som de frös ner i finland... och så måste jag säga det är så skönt att göra det på hemmaplan och slippa allt "krångel". Så önskar verkligen att de höjer åldern för ÄD i sverige! jo har ju tagit sömntabletter i 3 år hyffsat konstant...inte bra... måste kolla andra metoder. kraaaaaaaaaaaaaaaaamar söt! bette: försöker alltid sluta inför och under behandling men jag sover knappt alls... vilket är jobbigt. kramar till alla
    Försök med nedvarvning och avkoppling en timme innan läggdags, det kan fungera. Tror inte att det är bra att känna stress över sömnen heller, så nu är det nog bättre att du tar propavan så du får sova.

Akupunktur som Villsågärna skrev om är nog bra.

Bette
  • Bette

Tack så mycket alla för peppning. C var jätteduktig, själva undersökningen var ingen fara, men de skulle få in en pvk och en kateter innan dess och han fick dropp också. I och med att jag själv jobbar inom vården så ställde jag lite krav på de, jag bad de ringa upp narkosen för att få in en pvk på lilleman, det var två sjuksköterskor innan dess som försökte, sedan så ville inte jag att de skulle sticka mer utan jag bad de ringa upp stickhjälpen, han lyckades få in en pvk på andra försöket tror jag det var eller om han stack tre gånger. Lille C var så tålmodig.

Ikväll skall vi ha middagsgäster det blir trevligt. Nu skall jag gå och duscha.

Kram på er alla

Bette

• Bette
    LoLiNi skrev 2010-05-01 12:45:06 följande:
    Skönt att höra att allt gick bra! Ska komma ihåg det där med stickhjälp för framtida bruk! Kram Låla
    Nu skall det gå vägen för er.

Ha en trevlig lördag kväll

Kram kram

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3