• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

70% graviditetschans var det på AVA i Riga under 2009 om du satte tillbaka två embryon och 10% tvillingchans.

Bette

• Bette
    aneleh001 skrev 2010-04-15 16:14:32 följande:
    Fast "bara" 50% chans till bebis sa dom till oss på AVA i Riga. En fråga, har ni som varit med om ÄD tidigare varit hemma efter ET eller har ni jobbat som vanligt?
    Jag var hemma en vecka i samband med ET i och med att jag har ett jobb som innebär en hel del tunga lyft, jag är sjuksköterska. Man behöver ta det lugnt några dagar åtminstone.

Bette
  • Bette
    crijo skrev 2010-04-15 17:26:10 följande:
    Håller med dig isisisis. Polen har odling av blastociter och assissted haching i det priset! Jag har hittat mycket internationellt berömd för deras lab och embryologer!! Jag blir riktig sugen att åka dit och se hur det känns! När det gäller vad det står i AVA:s reklam, jag vill först hitta dessa procentsats i en oberoende statistik. Då kan jag ta dem på allvar. Sedan, jag tittar på hur många har fått sitt barn. JAg vill inte bara bli gravid, jag vill få en bebis!
    Självklart vill man få sin bebis och inte bara bli gravid. Men risken att få missfall tror jag inte är så stor vid ÄD behandling. Jag tror mycket handlar om vilken ålder mottagaren har också, det är många äldre som genomgår ÄD behandlingar och då ökar ju säkert risken för missfall, havandeskapsförgiftning etc.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-04-17 01:19:37 följande:
    Är i Madrid på en lillsemester innan cirkusen riktigt drar igång... Men nu ser det ut som om hela behandlingen kan vara i fara iaf om vi inte lyckas ta oss hem före måndag! :( Förbaskade j-la vulkanj-l! Nej - sprutan ska tas först på måndag, det föresvävade mig aldrig att plocka med den ens! vi ska ju komma hem tidigt på söndag eftermiddag! Nu får jag vara glad om vi kommer hem på måndag ens... Är asförbannad, nervös och försöker att hitta en lösning på ett "worst case scenario!" Låla
    Hej,