• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

70% graviditetschans var det på AVA i Riga under 2009 om du satte tillbaka två embryon och 10% tvillingchans.

Bette

• Bette
    aneleh001 skrev 2010-04-15 16:14:32 följande:
    Fast "bara" 50% chans till bebis sa dom till oss på AVA i Riga. En fråga, har ni som varit med om ÄD tidigare varit hemma efter ET eller har ni jobbat som vanligt?
    Jag var hemma en vecka i samband med ET i och med att jag har ett jobb som innebär en hel del tunga lyft, jag är sjuksköterska. Man behöver ta det lugnt några dagar åtminstone.

Bette
  • Bette
    crijo skrev 2010-04-15 17:26:10 följande:
    Håller med dig isisisis. Polen har odling av blastociter och assissted haching i det priset! Jag har hittat mycket internationellt berömd för deras lab och embryologer!! Jag blir riktig sugen att åka dit och se hur det känns! När det gäller vad det står i AVA:s reklam, jag vill först hitta dessa procentsats i en oberoende statistik. Då kan jag ta dem på allvar. Sedan, jag tittar på hur många har fått sitt barn. JAg vill inte bara bli gravid, jag vill få en bebis!
    Självklart vill man få sin bebis och inte bara bli gravid. Men risken att få missfall tror jag inte är så stor vid ÄD behandling. Jag tror mycket handlar om vilken ålder mottagaren har också, det är många äldre som genomgår ÄD behandlingar och då ökar ju säkert risken för missfall, havandeskapsförgiftning etc.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-04-17 01:19:37 följande:
    Är i Madrid på en lillsemester innan cirkusen riktigt drar igång... Men nu ser det ut som om hela behandlingen kan vara i fara iaf om vi inte lyckas ta oss hem före måndag! :( Förbaskade j-la vulkanj-l! Nej - sprutan ska tas först på måndag, det föresvävade mig aldrig att plocka med den ens! vi ska ju komma hem tidigt på söndag eftermiddag! Nu får jag vara glad om vi kommer hem på måndag ens... Är asförbannad, nervös och försöker att hitta en lösning på ett "worst case scenario!" Låla
    Hej,

Oj det var inget roligt. När åkte ni till Madrid? De evakuerade ju på Island redan i början på veckan eller om det var förra veckan. Finns det inte någon IVF klinik eller liknande där som du kan kontakta som kan hjälpa dig.

Kram

Bette
  • Bette
    Caribe skrev 2010-04-19 09:55:45 följande:
    Googlar och hittar följande: FIV CENTER MADRID C/Henri Dunant, 21 Madrid 28036. Telf.: 91-350 89 92 91-350 84 83 Fax: 91-345 17 91 E-mail: [email protected]" onfocus="blur()">[email protected] FIV CENTER ARAVACA C/Aguarón, 23 Aravaca 28023. Madrid. Telf.: 91-740 00 77 ( 2 líneas )  Fax: 91-740 17 41 E-mail: [email protected]" onfocus="blur()">[email protected]
    Makima var ju på en klinik i Madrid har jag för mig, kontakta henne annars.

Bette
  • Bette

Här är några telefonnummer: \ JOSÉ SILVA, n° 18. 28043 MADRID

Tel. No. Switchboard: (+34) 91 519 75 41
    Fax No: (+34) 91 416 34 29
    Tel. No. 24h Emergencies: (+34) 91 415 30 00 (CLÍNICA BELÉN)

Hoppas att det går bra för dig Låla

Bette

• Bette
    Liselotte B skrev 2010-04-19 15:22:20 följande:
    Min slemhinna tycks vara för tunn, bara 6 mm och inte treskiktad en vecka före beräknad ET. Det känns oroligt. Vet ni vad man brukar göra, om något går att göra? Väntar på besked från kliniken och klättrar lite på väggarna under tiden...
    De brukar väl höja progynondosen kliniken, det gjorde de för mig. Min slemhinna var som tjockast 7 mm vid insättning och treskiktad.

Bette
  • Bette

Okej, då skall jag meddela de andra det.

Bette

• Bette
    omstart skrev 2010-04-23 19:26:54 följande:
    ÄP på måndag! SCARY! NERVÖS! hjälp! hoppas hoppas hoppas vi får ägg oxå. Mumindalen har inte svarat på min fråga om de kan göra FET på kort varsel, så min backupplan brann upp. morr. Jaja... kram på er alla!
    Du får väl ringa till AVA tycker jag.

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-04-26 15:40:08 följande:
    nu har jag fått veta hur många ägg vi fått och det gick bra. 13 stycken! nice! kramiiis är glad tjohooo
    Oj det var verkligen en enorm skörd, jag visste väl att ni skulle få ägg, nu skall de fina äggen dela på sig ordentligt så det blir ett fint embryo till er på ET dagen. Lova mig att du tar det mycket lugnt och inte oroar dig så mycket som du brukar göra så kommer det gå vägen för er.

Kramar

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3