Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
Men Estra - vilken fantastisk historia. Ha ha! Gud vad underbart! Föda med två alvedon
Men Estra - vilken fantastisk historia. Ha ha! Gud vad underbart! Föda med två alvedon
Men vad kul Låla! Grattis!
Själv var jag på UL och slemhinnan var tunn och fin så jag är nedreglerad. På lördag blir det östrogen-start. Det klaffar hittills!
Villsågärna: Men vad tråkigt! Det är svårt och förstå när de de säger att det är toppenembryon. Men de kan tydligen inte avgöra om de är toppen eller inte har jag förstått.
I fredags vad jag hos en gyn och tog prover: ureaplasma, mykoplasma och slidkatarr. Hon gjorde VUL för att kolla det senare, och det hade jag inte. Resten får jag svar på om tio dagar.
Till alla som har svårt att hitta gyn som vill göra VUL så kom jag på att man kan ju bara beställa tid hos vilken gyn som helst den dagen man vill ha slemhinnan kollad och be om en vanlig undersökning eller fråga om ett prov som jag gjorde. Hon sa att här är slemhinnan osv. Jaha sa jag, hur tjock är den då och är den treskiktad?
Frågan bara slank ur mig när hon började prata om slemhinnan. Men hon sa i alla fall att den var treskiktad och 8 cm. Personligen tyckte jag att det var konstigt hur den kunde vara det jag som äter p-piller och allt men så var det tydligen. Det var ca 9:e dagen med p-piller efter uppehållsveckan under mens.
Hon såg också ett par folliklar eller vad det var - sånt kan tydligen också finnas där när man äter p-piller. Hade ingen aning om detta, men så kan det tydligen va.
Så det här kan ju vara ett sätt att gå tillväga. Bara beställa tid och kolla vad som helst egentligen.
Nu har vi två stycken toppklassiga estländare i magen :) ! Vi får kanske två stycken i frysen också, det beror på hur de utvecklar sig. De plockade ut 13 ägg och 7 blev befruktade. Huvudsaken är att vi fick sätta in två bra embryon idag tycker jag. Är så lättad och glad, nu är det "bara" att vänta och se. Grabba tag där inne nu!
Låla: Donatorn är 20 år, jag vet inte om de har använt henne förut. Hon var ny på listan för oss jämfört med förra gången vi skulle välja donatorer.
Konstigt nog så har vi inte sett en enda mygga! Vattnet i ån har sjunkit undan rejält jämfört med hur det såg ut i våras när vi var här. Skönt! Däremot har det varit riktigt kvavt och varmt här, vi har jättevarmt på hotellrummet. Konstigt att de inte har AC på rummen, bara nere i lobbyn verkar det som.
Inkan, hur har det gått för dig? Håller tummarna!
Ha det gott alla!
Nidra: Nu hoppas jag för dig om några dagar! Jag förstår att du är supernervös och orolig för resultatet! Det är verkligen jobbbigt att testa och ta känslorna som följer med minus. Också ovissheten är besvärlig.
Saknarknytte: Grattis!
Inkan: Hoppas för dig med!
Själv har jag avbokat behandling i slutet på augusti på välrenommerade Reprofit efter 10 månaders kö. Kanske är jag tokig men det drog ihop sig och kändes krångligt att byta klinik när saker hos oss inte är skrivna i sten just nu.
Vi fick ett datum på Elite i mitten på september bara tre veckor efter det tänkta ET på Reprofit. Vi har bokat en av de allra yngsta donatorerna och betalat första summan för en vecka sedan.
Jag bad först om en nedregegleringsplan med enbart p-piller. I den skrev doktorn att han tror på bättre resultat med nedregleringsspruta och att jag kör p-pillermetoden helt på egen risk om något skulle gå fel i förberedelserna. Då fick jag kalla fötter och frågade när jag i så fall skulle ta nedregleringssprutan om jag ändå ville använda den metoden.
Svaret blev att jag skulle i så fall ta Procren den 16 aug och ändå fortsätta med p-piller en vecka till fram till sista p-pillret på kartan.
Nu har jag ett par frågor:
1) Är det nån som vet när bortfallsblödningen kan komma om man fortsätter gå på p-piller trots att man tagit procren? Är det så att p-pillrena liksom stoppar upp bortfallsblödningen? Kommer den inte förrän några dagar efter att man tagit sista p-pillret då?
2) Är dag 17 verkligen en ok dag för Procren? Har mest hört dag 21?
Hoppas att någon har nåt svar,
Lilla Fia
Igor menar jag. Det om Fulsida. Hi hi det låter kul
Hej på dig,
Ja att vifta bort symptomer och inte tänka på det är helt klart lönlöst, det är ju det man tänker på 24 timmar om dygnet.. Mina symptomer kom dessutom snabbt redan rd 2..
Har läst lite inlägg från dig i andra trådar men blir inte riktigt klok på var och när du skall göra ditt nästa försök? Hur går det för dig och din man har ni börjat hitta tillbaka till varandra? Hoppas det.
Krama Inkan
Ja det är sant, har man tagit sprutan så kan man ju vänta på donatorn om det skulle behövas.
Det började med att jag frågade doktorn om en plan utan spruta. Då fick jag en plan utan spruta och datum för ET i september. Men han påpekade att det är mycket viktigt då att jag får blödningen den 28 augusti som jag sagt. Men det verkar ju som blödningen alltid kommer lördagen efter att jag tagit sista pillret på kartan (sista pillret är alltid en tisdag).
Nu har jag i alla fall bett om en plan med spruta också i fall jag vill göra på det mer "trygga" sättet. Det visade sig att det är samma datum för ET med de olika metoderna. Doktorn säger att båda metoderna funkar bra men att han rekommendrerar metoden med sprutan, så klart. Det är lite mer "risker" med p-pillermetoden och att jag i så fall väljer den på egen risk.
Det enda jag ska göra oavsett metod enligt doktorn är att tala om när i slutet på augusti jag får min blödning.
Jag landar säkert på något klokt beslut innan sprutan i så fall ska tas om en månad
Hoppar in med en fråga.
Jag har ju tagit alla möjliga yterligare prover inför min ÄD i sept.
Nu visar ett prov att jag har Mykoplasmainfektion. Någon av er som haft detta eller vet något om det?
Lilla Fia
Tack Loisan, ja jag och på min inråden även "sambon" ska äta en typ av antibiotika i fem dagar, Men man vet inte föränn efter en månad om det har försvunnit eller ej. Inte så jätte bra med tabke på ÄDn som vi ska åka til inom en månad.
Anna 66: Tog du någon nedregleringsspruta innan progynonen? Doktorn litar nog i så fall på att du är nedreglerad och att dina hormoner inte ska störa. Om du inte tog nån spruta så är det mer vanskligt tror jag.
Jag tor inte alla kliniker tar VUL efter nedreglering - tror inte den klinik du varit på Anna66 brukar göra det. ( För jag tror jag minns vart du skulle) Utan att de brukar lita på att man är nedreglerad. Jag skulle också ha åkt dit och fick en behandlingsplan men avbröt och bytte till den klinik jag varit innan. Om det är den klinik jag tror så är de ju käna för att vara duktiga så de borde veta vad de gör tycker jag.
Tror inte man kan få mens om man äter progynon heller Anna, utan att progynonet stoppar det hela.
Jaha, det var ju bra! Jag uppfattade först som att du börjat med progynon och tagit dem en tid. Men nu löste sig ju allt!
Sodkt hejar på dig nu!
Och också på dig Crijo!
Jag tycker du kan kolla slemhinna med din gyn i Sverige innan du åker Anna66. De säger att man kan kolla slemhinnan efter 9-10 dagar med östrogen. Du har ju inget att förlora och då kanske du kan känna dig lugnare.
Sen om den mot förmodan skulle vara tunn så kan du säkert snabbt få den tjockare om man ökar doser om det skulle behövas. Men det är säkert inga problem för dig om du, som du säger, inte brukar ha problem att få den ok
Hinos jag kan titta om jag har en karta Yasmin hemma.