• Bettina

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Vad härligt Knytte att allt gick bra.
    Blev alldeles tårögd när jag läste ditt inlägg.
    Det är viktigt att göra det som känns bäst för en i livet, Viktigt i en sådan sits som ni varit i.
    Är så glad för er skull. Skrattande

Kram Bettina

• Bettina

Nidra, vill du spara morgonurinen så går det bra. Ställ den i kylen...

Håller tummarna för dig Nidra och för Inkan. Det kommer att gå bra denna gången tjejer.

För min del har semestern börjat nu. Oerhört efterlängtad.
    Har det väldigt jobbigt i värmen och med den höga luftfuktigheten...får svårt att andas liksom och hjärtat slår tungt. Sitter i fläktens drag och myser Glad
    Kram

• Bettina

Åh nej Nidra, vad tråkigt att det inte gick vägen.Gråter

Ta hand om er i helgen, njut av varandra och ta det lugnt.

Kram
    Bettina

• Bettina

Grattis Rödluvan, vad roligt att allt har gått bra för er.

Grattis till Estra och Saknar knytte, om jag inte redan har grattat er innan.

Vi har precis gått in igrav v 30. Helt ofattbart. Lillkillen "ritar" ofta runt min navel. Lite skum förklaring men det känns verkligen så.

Kramen till er alla.

• Bettina

Hinos, jag tror att det ätt rätt olika. Jag fick ju en, i min värd, störtblödning under ett par timmar på en dag under denna graviditeten. Som de inte kunde förklara varför jag fick.
    Nyfiken att veta varför du undrar, har du nidblödningar nu, efter precis fått barn?

Kram

• Bettina

Fråga, jag är i v 31+1 nu och kände imorse att, vad jag tror var, fostervatten som kom ut.
    Jag halvsprang till bussen och sedan när jag satt där så kände jag att byxorna var blöta.
    Kollade på närmsta toa och det var någon genomskinlig vätska. Inte flytningar eller urin.

Kan bara tänka mig att det var fostervatten.
    Det kom inte mer sedan under dagen så jag har inte ringt till KK för att tala med dem

Vad tror ni? Borde jag haft ringt till KK?
    Kände ingen ömhet eller liknande heller, bara helt som vanligt.
    Men med lite våta brallor Flört.

Hoppas inget mer händer, tänkte sticka till Ullared och shoppa till lilleman, imorgon.
    Kram till er alla.

• Bettina

Hej tjejer, är inte så aktiv med att skriva men följer er så gott jag kan.
    Det är tungt nu. Magen börjar bli stor och lilleman är VÄLDIGT aktiv. Skrattande

Lycka till Anna66 med ditt ET i Tjeckien.

Kramar till er alla.

• Bettina

Grattis Anna till ET.
    Härligt att allt gått bra, 2 blastisar är ju super.
    Då hoppas vi på twins Flört.
    Kram

• Bettina

Anna66 - vi gjorde alla tester som EGV i Riga hade sagt vi skulle göra, samt tog jag sköldkörtelprov.
    Sedan gick vi på akupunktur och örter hos en TCM aktupunktör i stan.
    Min man var fullständigt sönderstressad vilket redan hade visat sig på spermaprovet.
    För vår del blev det bättre resultat av mannes spermaprov efter denna behandligen.

Väldigt tråkigt att ni fick minus.

Styrkekramar från mig.
    /Bettina

• Bettina

Hej tjejer
    Detta har hänt...
    Blev igångsatt i måndags med prostaglandin gel, en gång på morgonen och en gång på kvällen.
    Fick värkar men inga egna värkar utan "kemiska"värkar. Samma procedur upprepades i tisdags med samma effekt. (öppen 1 cm och inre modermunnen stängd.
    I onsdags fick jag värkstimulerade dropp och då hände det saker. De ökade droppet successivt.
    Hade ont som tusan, provade lustgas, pilatesboll och akupunktur men skrek till slut att jag ville ha EDA.
    Narkosläkaren satte den fint och sedan mådde jag bra. Såg att jag hade värkar men kände inte så mycket av dem, fick komplettera ibland med lustgas eftersom att det gjorde rejält ont trots EDA. Vid 22:30 tiden hade de givit mig 3 EDA, jag var öppen 8,5-9cm men det fanns fortfarande en "ring" kvar runt lillemans huvud som inte ville släppa.
    Läkaren frågade om vi ville fortsätta, om inte så rekommenderade hon kejsarsnitt. Det hade ju inte "hänt" något alls på de senaste timmarna.
    Det blev det till slut. - ett akut kejsarsnitt.
    Det tog en stund innan vi fick komma ner till OP.
    Väl där fanns det 7-8 persorsoner i gröna kläder. Fick narkosmedel så att jag blev groggy. Personalen berättade hur det hela skulle gå till.
    Efter ett par minuter svullnade min näsa och jag fick slem i halsen. Kunde absolut inte andas, låg och skakade och hackade tänder. Kände mig enormt frusen men alla de andra sade att jag var varm i huden. Fick panikkänsla. Mådde illa men kunde inte kräka, kunde inte hosta. Inget i kroppen funkade, jag var helt borta.
    Tänkte att nu dör jag.,
    De fick ut lilleman och han blev rengjord. Fick sedan se honom när jag blev ihopsydd.
    Kunde fortfarande inte andas ordentligt, jag mådde hemskt dåligt. Det tog nästan 45 min att sy ihopa mig och jag mådde så dåligt under hela tiden. Maken satt bredvid och kunde inte göra något alls. Han mådde dåligt av att se mig må dåligt. När jag fick styr på mina händer stoppade jag in ett finger i munnen för jag hade så ont i tänderna efter allt skakande.

Väl uppe på rummet så tog de måtten: han var 53 cm lång och vägde nästan 4,5 kg den 14 oktober, 4 dagar efter BF.
    Efter ca 1 h så började kroppen lugna ner sig så smått. BM gav honom lite ersättning och sedan när jag inte skakade mer så fick han komma till mig och sög lite på bröstet. Det var jättemysigt.
    När klockan blev ca 03:00 fick vi in vår "festmat". Dessvärre kunde jag inte äta mer än några tuggor, mådde tjyvens.
    BM och sköterskan pratade med oss innan vi somnade om vad som hade hänt. Att jag hade reagerat på narkosen, att den hade satts lite för högt upp, därför "slog" den ut mig.

I morse så när läkaren skulle gå av sitt skift kom hon och pratade med oss igen. Berättade mer om vad som hänt och hon tog sig all tid för oss. Verkligen en superläkare.
    All personal har verkligen varit superhärlig., Det kändes underbart för oss.

Kramar till er alla från oss.

• Bettina

Grattis Tea till ruvarstatus, låter kanonbra med 16 och 14 cell.
    Massor med kramar till er andra.
    B

• Bettina

Vad härligt Hinos att ni nu har Piff och Puss i magen.
    Håller tummarna för att de stannar kvar.

vid embryoadoption, får man då "välja" bland de donderade embyrona, eller hur funkar det?

Kram

• Bettina

Hej tjejer, vill bara önska er en god jul.
    Härligt tabasco att du äntligen plussade.

Kramar till er alla.

• Bettina

Mettebus, vad roligt att ni ruvar. Vi fick vår son för 6 mån, också från EGV
    Leia, vilket öde. Dåligt stil att inte erbjuda dig en ny tid. Hoppas att det löser sig

Kramar till er alla andra också.
    Bettina

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3