• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Crijo jag är övertygad om att min akupunktur hjälpt mig massor!! Jag var oxå en "mess" när jag började gå och jag kände själv skillnaden efter ett tag både psykiskt och fysiskt! vad duktig du var som klarade av det

Grattis omstart till att vara igång, nu blir det spännande

Irma vad skönt att det gick bra i Alicante och att ni fick förtroende för kliniken

• Caribe
    Meddelande från Låla som är fast i Madrid som ni vet, hon söker nu uppgifter om lokala kliniker kring Madrid, ngn som vet ngt om ngn klinik där och kan skriva in uppgifterna här?

"vårt problem nu är att hitta hjälp lokalt i Spanien. Tänkte försöka kontakta nån klinik, så om någon har kontaktuppgifter så vore jag tacksam. Så himla bökigt att surfa från min iPod Touch. Om det inte vore förmätet att fråga skulle nån kunna lägga upp min fråga i den "andra" tråden? Kramar till er alla hemma i Sverige Låla"
  • Caribe

Googlar och hittar följande:

FIV CENTER MADRID
    C/Henri Dunant, 21
    Madrid 28036.

Telf.: 91-350 89 92 91-350 84 83
    Fax: 91-345 17 91
    E-mail: [email protected]

FIV CENTER ARAVACA
    C/Aguarón, 23
    Aravaca 28023.
    Madrid.

Telf.: 91-740 00 77 ( 2 líneas ) 
    Fax: 91-740 17 41
    E-mail: [email protected]

• Caribe

Omstart du har mina hårdaste tummar vännen, hoppas på en jättefin skörd!

Välkommen hem Låla, vilken pärs, skönt att allt ordnade sig, nu hoppas jag på fin slemhinna för dig

Javabönan, jag är i vecka 23 efter ÄD i Åbo, dom tog väl hand om oss lycka till vännen förstår att det måste vara jättetungt att ha gått in i klimakteriet vid 35! Hoppas Åbo blir Er biljett till lyckan

Liselott hoppas mannen gjorde sitt i Riga och att resten går bra oxå så att du snart är ruvare

kram kram alla {#lang_emotions_heart}

• Caribe

Grattis Omstart till en så fin äggskörd  jag håller tummarna!!!

• Caribe

Liselotte - hoppas verkligen att av dom 2 som du ruvar på finns det åtminstone en stark kämpe! Har ni funderat på embryo donation annars? Att få donerade ägg och spermier? Men nu hoppas jag förstås på ett + för dig om 2 veckor!

Omstart du har mina tummar jag väntar nervöst på att få höra att du blivit lycklig ruvare!!!

Låla lycka till med vul idag, inte så kul när man har mens men för varje gång man utsätts för ngt så blir man mindre kräsmagad och kom ihåg att gyn är van vid lite blod! Hoppas du ser fint nedreglerad ut!

Kram Kram

• Caribe

Oj vad härligt omstart, den här gången skall det gå vägen, börjar redan ta sikte på plussar dagen 14 maj och 3 syskon i frysen räcker ju lång väg

• Caribe

Nilisen vad otroligt nervpressande med dåliga siffror på kub, men jag hoppas fostervattnet ger positivt resultat och lugnar Er! Håller tummarna hårt!!!!!

Omstart jag har inte hunnit beklaga hur ledsen jag blev att höra att det inte gick vägen och instämmer med många andra här att detta frysförsöket skall vara er gång nu vill inte heller jag läsa om några fler minus för Er del! Kram vännen, du är en sann kämpe och det måste ge lön för mödan såsmåningom!

Låla är med dig i tankarna nu och hoppas få läsa om en lycklig ruvare på torsdag

Storlängtan välkommen, spännande med ÄD i Helsingfors har nog inte läst om ngn som gjort behandling där! Själv gjorde jag behandling i Åbo ja det är nervpressande med att boka resa så tätt inpå behandling men på ett eller annat sätt brukar det alltid kunna lösa sig antingen med båt eller flyg man får helt enkelt ha is i magen....beträffande prover så ville Åbo ha färska sköldkörtelvärden på mig, dvs TSH, T4 blodprov samt Hiv och Hepatit, men annars var det inga speciella prover dom ville ha!  Jag vågar inte svara säkert om blödningar och procren men jag har nedreglerat 3 ggr med procren och det har fungerat alla gångerna!

Inkan vilken nagelbitare.... men grattis till att ha blivit ruvare åt en riktig liten seging hoppas det håller hela vägen till plus!

Själv har jag legat lågt ett tag pga otur med flera myom som gått i nekros och som gjort så vansinnigt ont att jag har haft fullt upp, men just nu mår jag bra och njuter av att vara gravid i vecka 26 och jag hoppas att ni alla snart får lyckas för det är ni så värda! Igår var det exakt 5 år sedan jag började min första hormonbehandling för att bli gravid...kan inte förstå att vi har kämpat varje månad i 5 år sen dess... men alla sorger man varit igenom bleknar snabbt när man väl lyckas!

Kram Alla {#lang_emotions_heart}

• Caribe

Stor längtan - eller så tar du sköldkörtelprover på eget bevåg om du kan få ngn att hjälpa dig med det, så kan du själv kolla att ditt TSH ligger under 2,0 som är en viktig förutsättning för att bli gravid! Kan peppa dig med att jag har aldrig sett till ett plus i hela mitt liv trots 6 ivf försök, men på första ÄD plussade vi, tyvärr blev det missfall i vecka 13 men på frysförsöket plussade vi igen, så chanserna ökar ju verkligen när man går vidare till ÄD även om det även här finns dom som har oturen att få försöka många ggr!

Nilisen vilken fruktansvärd otur ni har... lider med dig, ta det jättelugnt nu och jag hoppas verkligen det går vägen när ni försöker om en vecka igen! Stackars dig vilken otrolig prövning... KRAM!

Kram tebax Crijo

• Caribe

Även jag tittar förbi och kniper HÅRDA TUMMAR för Låla, måtte det gå vägen!!!! {#lang_emotions_heart}

• Caribe

Ja super grattis Låla från mig med den här gången skall det gå bra, nu har du fått kämpa tillräckligt! Håller fortsatt hårda tummar tills ni kan se underverket på Ert första VUL!

Förväntan hoppas på plus för dig tur att du får hjälp att hålla dig sysselsatt så du inte hinner få så mkt tid att grubbla, förhoppningsvis går tiden snabbare då!

Sodkt hoppas det löser sig med gyn, tänk att det skall vara så besvärligt Kram vännen!

Bette hoppas begravningen var fin och gick bra!

Själv går jag in i vecka 29 imorgon och jag väntar otåligt på att få träffa vår lilla kille mår mkt bra just nu och njuter av graviditeten, mina dumma myom har hållit sig lugna senaste veckorna

Trevlig helg tjejer!

Kram Kram

• Caribe
    Varma varma styrkekramar till dig Nilisen Hjärta

Till Nidra på begäran, hoppas det funkar den här gången oxå, en alldeles egen mensdans bara för dig!

• Caribe
    plupp06 skrev 2010-06-15 14:55:28 följande:

Jaha, nu var man hemkommen från BB. Tänkte bara meddela att vår lilla prins anlände i torsdags kväll! Är fortfarande så omtumlad och överlycklig att han äntligen är här hos oss. Tårarna bara forsar när jag tänker på han. Nyper mig i benet titt som tätt bara för att bekräfta att jag inte drömmer.

Förlossningen gick över förväntan. Fick värkar i onsdags kväll och vid lunchtid på torsdag så kände jag mig orolig och åkte in. På förlossningen fick vi beskedet att jag "bara" var latensfasen och åk hem och vila...men jag kände mig så orolig i kroppen och vägrade,  personalen insåg att jag vägrade åka hem så vi fick ta in på special BB och fick där ett familjerum som jag skulle fortsätta vila under latensfasen.

I detta rum låg jag med värkar, sambo sprang med vetekudden och värmde och jag andades enligt profylax och dyktekniken. Enligt alla böcker jag malt igenom så skulle latensfasen vara ganska smärfri, men jag upplevde det som lite väl ont för att vara latensfas så blev nu riktigt nervös inför vad som komma skulle. Sa till sambon att jag minsann skulle ta epidural när jag var tillräckligt öppen, i samma veva så gick vattnet och en barnmoska kom in och tog ett CTG, sa att det såg bra ut och att jag skulle fortsätta vila. Men mitt i detta så fick jag känslan av att göra nr 2 och krävde att CTG skulle kopplas bort så jag kunde gå på toa. Barnmoskan vägrade och jag blev riktigt förbannan och sa att nu jäklar tar du bort dosorna på magen för jag tänker inte ligga här och skita i sängen fattar du v'äl. Då måste jag underöska dig först sa BM och typ 1 sekunder senade så tittar hon på mig och säger att ska föda NU!!! I fullo fart rullades jag till förlosningen och strax därefter kom underverket. Inte i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle föda barn med smärtlindring enbart bestående av 2 alvedon...

Kram från världens lyckligaste

Grattis Estra  vilken story, började gapskratta när jag läste dina rader om att du inte tänker "ligga och skita i sängen"

Känns tryggt att veta att det funkar med 2 alvedon oxå

Njut nu av ert underverk och vila, det är du värd efter den pärsen!
  • Caribe

Låla grattis här oxå vännen, så underbart att höra Solig

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3