• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Sevgili: prata med din husläkare om zoloft - tror att man ska undvika dem om man kan, men fråga hellre DIN doktor om detta!
    En obehandlad depression är inte att leka med, samtidigt tror jag att du kan behöva byta medicin, för fostrets skull!

Har själv behandlats för depression och vill minnas att det var min husläkares råd när vi pratade bebisfabrik.

//Låla

• LoLiNi

Allt över 15 betyder att du är gravid omdet var beta hCG du tagit prov på! Det värdet ska fördubblas varannan-var tredje dag. Så du ska ta ett nytt prov två-tre dagar efter det första för att bekräfta att så sker. Det är vad Elite i Estland vill ha! //Låla

• LoLiNi

Ja! Om det inte ökar så lär det minska, det står inte stilla! 
    Om du vill veta mer om beta hCG så läs igenom alla de andra trådarna som heter Vi som gör ÄD utomlands och liknande. Många av de med de riktigt djupa kunskaperna har inte varken ork eller tid att fortsätta svara på samma frågor! Utnyttja den kunskap som redan finns i trådarna!
    Det gäller er allihop som vill veta mer. Jag ser dagligen felaktiga slutsatser som ni drar, men eftersom jag har två små barn att ta hand om så har jag inte tid att lägga på att besvara och rätta er! Tror detsamma gäller de andra som lyckats! T ex isisisis, Makima, mfl
    I något utav trådstarterna ligger kontaktinformation till en av de kunnigaste (Sleepy) som nu driver en rådgivningsfirma (det kostar) som hjälper till med råd och tips! 

Använd sökmotorn så gott det går - jag vet att den suger men annars går det att bläddra och skumma igenom alla trådarna i ämnet och tillgodogöra sig kunskaper som redan finns att tillgå! Det tar tid men är värt det!

//Låla 

*** Mamma t två flickor födda 14/12/2010 - åtta v för tidigt ***
  • LoLiNi
    Thi 08 skrev 2011-02-26 13:14:30 följande:
    Sådana svar är genrellt också ganska vanliga på FL och ganska onödiga. Vill man veta något snabbt så kanske man inte orkar/vill/kan vänta med att skumma igenom milslånga trådar. Och attityden är att bara vissa på FL vet liknande saker. Jag har varit med om 2 ggr att hcg avstannat, ja det måste ha stått i princip stilla eller minskat i mycket långsammare takt än vad som finns att hämta på google eller FL. Så i alla fall stämmer inte den information som går att hämta. Har man över 100 i vecka 5 så är det vanligtvis en normal graviditet sa min barnmorska. Värdet ska i regel fördubblas precis som du skriver, men det gör inte det hos alla. Om man inte har tid att skriva trevliga svar, varför svarar man alls?  
    Det var inte menat som ett otrevligt svar - tvärtom att det finns massor med kunskap att hämta eftersom flera av de som skrivit om detta inte längre deltar i tråden och inte längre svarar!
    Jag sitter inte inne med den specialkunskapen då jag vet att jag kan leta rätt på den i tråden. Och som du märkte så svarade jag på det lilla som jag faktiskt visste någonting om, inte allt men lite!
    Jag ber om ursäkt för att mina försök att vara hjälpsam och tala om att infon finns i de gamla trådarna!

Att inte orka ta reda på saker själv tycker jag är lite svagt - jag eftersöker gärna info själv innan jag besvärar andra med mina frågor… Men det kan bero på den jag är och gärna gör efterforskningar och verkligen inte vill vara tjatig och som tjugonde person fråga något som är besvarat!

En helt annan sak, vad olika instruktioner man får med sig hem efter insättning! Jag fick mycket noggranna instruktioner från min klinik, Elite i Tartu, Estland, med hur jag skulle göra vid tre olika förlopp. Typ: "Om hCG är under 15 avbryt behandlingen, och om det är 15-30 tag nytt hCG om två dagar, om det är över 30 är du gravid och behöver inte göra mer..."! 

Vill inte göra mig till ovän med någon och hoppas att saker tas på det sätt det var menat!

//Låla

*** Mamma t två flickor födda 14/12/2010 - åtta v för tidigt ***
  • LoLiNi
    Hinos skrev 2011-03-04 21:15:50 följande:
    Testar på söndag, lämnade hcg prov idag och på måndag.
    Lycka till! Håller tummarna!
    Kram, Låla 
    Tvillingmamma - 2010-12-14 - två flickor som kom åtta v för tidigt!
  • LoLiNi

Grattis Hinos, håller tummarna för god fortsättning!
    Grattis till alla andra som plussat.

Kram
    Låla 

• LoLiNi
    WildaMathilda skrev 2011-03-15 10:53:14 följande:
    Tack! Jag var 40 år när jag påbörjade min första ÄD som jag fick ersättning för. I Sthlms landsting får man inte ha fyllt 40 år när behandling påbörjas så ser man till landstingets regler så var jag alltså för gammal. FK använde just EUF 56&57 som argument för att vi skulle få ersättning. Med det i ryggen tänker jag absolut skicka in ansökan även för detta försök i Riga nu när jag är 41 år. Det står nämligen ingenstans i svensk lag att det finns någon åldersgräns. Det är bara landstingen som har satt dem på eget bevåg. Dessutom har Sverige skrivit på WHO klassificerigar där infertilitet klassas som sjukdom och vi har därmed rätt till vård. Ett försök ger mig i alla fall 50% chans istället för 0% om jag inte försöker. FK är inte så snabba men jag återkommer så klart så fort jag fått besked från dem. kram
    Jag är 43 nu och var 41 när utredningen var klar… precis som du skriver IVFdagar så sysslar landstingen snarast med diskriminering eftersom det inte finns några andra fysiologiska hinder att bli mamma än som i mitt fall få och dåliga ägg.
    Jag tänker testa - det värsta som kan hända är att man får ett NEJ! Glad
  • LoLiNi
    Hinos skrev 2011-03-23 18:45:05 följande:
    Har trott att jag är skengravid men nog är jag gravid... vi såg tre pickande hjärtan... vi satte in två och tydligen har en delat sig Tungan ute
    Wow, Hinos! Rackarns vad fränt! Lycka till, vännen!

Kram
    Låla 
  • LoLiNi
    Hinos skrev 2011-07-14 18:09:49 följande:
    Jag trodde moderkakan satt där den satt redan från början, man lär sig nytt hela tiden. Våra små knattar trivs bra i magen och jag blir bara tjockare! I vecka 22 hade jag en mage som var i vecka 35 om jag hade haft en... undra hur man ska se ut i höst?
    Åh vad spännande, HInos! Jag hann inte bli så jättetjock, gissar att de två sista månaderna hade gjort stor skillnad om de stannat kvar hela vägen! Det är både jobbigt och roligt när magen blir lite större i synnerhet när man bär fler än en!

Moderkakan sitter väl fast i livmoderväggen och den expanderar ju så då följer väl moderkakan med lite förstås.

Kram o lycka till båda två!
    Lycka till! - alla som fortfarande kämpar vidare!

Låla
    Tvillingmamma - 20101214 - två flickor födda 8 veckor för tidigt!
  • LoLiNi

Hinos: mina blev bara knappt 400 o 500 g tyngre innan de gjorde entré 32+0! ;)
    Kram och hoppas de stannar tills de är 'färdigbakade'!

Låla

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3