• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Låla: Jämfört med hur det fungerar för dig med kommunikationen ska jag inte längre klaga på Riga! Jag förstår att du är sur på dem!

Milou: Jag tittade på Kiev och på St.Petersbourg i början. De är billigare men det kändes bökigt med resorna! Tänk på att vid färsk försökk få ni beskedddd när ni ska resa med rätt kort varsel. Om man ska åka dit och bo i 1-2 veckor där, känns inte längre billigt.

• crijo

Nidra: vad spännande!
    ÄlvanAlvan: Grattis till dottern! Kul att höra om machningen!

• crijo

Låla: hur ser avtalet ut mellan dig och kliniken? Kan du inte kräva pengarna tillbaka? Kan du inte prata med din gyn och be om råd när det gäller behandlingen, i fall du kan inte ta tillbaka pengarna? Det är helt otroligt!!!

• crijo

Jag gick hos den kvinnliga läkaren på AVA i Riga som Bette och fick en bra intryck av henne. Det som är viktigast är att hon är villig att tänka utanför "ramen" vilket väger tungt. Hon är bra!

• crijo

milou: Jag och Bette pratade om den kvinnliga läkaren på AVA Riga. Jag har inte erfarenhet av EGV Riga. Det är dock stor prisskillnad mellan dem 2 klinnikerna.

• crijo

inkan70: Jag tänkte själv på EGV i Riga i fall det inte går vägen nu med FET (vilket jag inte tror det gör!). Riga ligger till handa med resor och allt, tycker jag. Och oavsett hur mycket jag gillade läkaren på AVA, har kommunikationen varit dålig vid FET. Dessutom är dem mycket dyrare.

• crijo

Flix: Grattis!

Inkan: Min gyn förklarade att klinnikerna vill inte att min egen ÄL "spökar". De vill helt enkelt vara på den säkra sidan och kunna plannera bättre. Jag tror oxå att här i Sverige är olika beroende på orsaken till barnlöshet.

• crijo

Inkan70: Jag har funderat på akupunktur, och dem erbjuder och rekommenderar det på AVA i Riga. Det kommer att låta fegt nu, men tanken känns så obehagligt att jag vill inte testa! JAg tuppar av att se nålar in i huden eller blod. Att bearbeta det tar tid om det ens går...
    Förra ggn vid färska försöket fick jag mardrömmar när koordinatorn föreslog det som "läkarens rekommandation". Tyvärr där går gränsen för mig!

• crijo

Hormigita: man måste ta många tester på donatorn. Det tar ett halft år minst för att få sin donator godkänd.

Tjejer, herregud, har ni ALLA gjort akupunktur????? Är det någon som har lyckas utan?
    Jag vet att ni har rätt, men det är helt ologiskt rädsla. Jag är inte en rädd person i övrigt. Det är inte så att jag är rädd för smärtan eller att jag blöder, utan jag tycker att det är otäckt att ligga där med massa nålar i mig. Jag vågar flyga fallskärm, ballong, hoppa bungy-jumping etc, men nålar brrrr.....

Inkan70: Jag höll oxå på att svimma vid äggledarundersökningen. De avbrött efter ett tag pga jag fick blodtrycksfall.
    Det med att det står att "det kan göra lite ont" tror jag inte längre på.
    En ggn gick jag med på att göra en skrappning med lokalbedövning. Det var nästan traumatiskt!!! Man får ju vissa smärtstillande samt lokalbedövning, med det gjorde så ont ändå!!! Dessutom kände jag allt läkaren gjorde!!!! Vissa har inget problem. Vi är olika.

• crijo

sodkt: Trevlig resa! Vad spännande det låter! Var i Asien ska du? Och det kanske går vägen nu!!!

Jag antar att om jag skulle veta att det är akupunktur allt hänger på, skulle jag ta mig i kragen och göra det. Denna ggn är för sent- jag åker på måndag.
    Dessutom tror jag inte på den här FET, så jag skulle inte klara av det.

Jag måste be alla om ursäkt om min negativism! Jag borde ha väntat lite till med FET och inte köra igång när min "magkänsla sa emot". Men nu är det som det är...

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3