Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
Tack, Irma01! Just nu har jag så himla ont i magen...som när jag var tonårig.
Tack, Irma01! Just nu har jag så himla ont i magen...som när jag var tonårig.
Tack, loisan!
Jag är ledsen för er skull, Nidra och Inkan. JAg har inte glömt mina känslor än i samband med -. Usch vad jobbigt!
Grattis Rödluvan! Woaw, vilken pojke! 4,9kg...jätte imponerad!
Oro46: Det beror på vilken typ av cancer du tänker på. Jag har haft atypisk hyperplasi och löper stor risk för endometriumcancer. Jag gör regelbundna kontroller och tar lägre doser östrogen som fungerar bra för mig. Risken finns där och ökar med varje försök man gör. Man använder bättre mediciner och kollar allt oftare.
Bara en fundering: den ända medicinen som är riktig farlig för mig är den ända som inte ger mig märkvärdiga biverkningar.
Jag har tagit 2x2mg progynon. Det fungerar ganska bra för mig: 10,6 och 11,4mm slemhinna. Förre varje behandling har jag fått ta cellprov från livmoderslemhinnan.
hymafr: kollar att det inte finns cellförändringar i livmoderslemhinnan. Östrogenbehandling kan orsaka sådana om man har haft endometrium hyperplasi.
Anna66: Lycka till!
Latte66: Välkommen! Kul att du hittade hit!
Bettina: Du räknar dagarna nu, eller hur...
Late66: Du kan fråga om IMSI. 50% av fallen använder dem denna nyare teknik.
Late66: ledsen jag nämde det.
Anna66: Det låter som i vårt fall. Håller tummarna för dig! De är mycket duktiga på långtidsodling, du ska få se! Ska du göra någonting särskilld under tiden?
Anna66: Grattis! Ruva lungt!
Jag fick för mig att så länge man äter hormonerna, får man inte mensen trots negativ resultat på gravtestet. När har du testdagen? Har ni fått 1 eller 2 till frysen?
Anna66: Hoppas din inre känsla är fel och du kommer att få tillbaka ett lagomt stort hcg-värde för den ruvardag du är. Jag vet väl hur det är att inte våga hoppas, men någon gång måste vara vår tur oxå! Nu är det kanske din!
Anna66, bittan, Mia08: Jag är ledsen för er skull. Jätte tråkigt... Varm kram
kramiis: jag har medicinerat mot hög prolaktinvärde i 2-3 år nu. Vid ÄD fick jag sluta i samband med transfern. När jag frågade, sa läkaren att det inte borde påverka, men...eftersom dem inte vet säkert, ska man medicinera tills det är dags för transfern.
kramiis: Ja, jag har redan börjat. Jag mår sådär...Fysiskt relativ OK, mycket förkyld, trött... Försöker titta framåt.
mamma till v08: Lycka till på onsdag! Vilken klinik i Tjeckien?
Tazty: För att göra IMSI behöver embryologen en mikroskåp som är 5000ggr starkare än för ICSI. Man kan säga att det är "sista rycket" inom tekniken. Detta ökar chanserna för att få "friska" embryo med 10-15% och med det infästningchansen. Jag skulle ta det offerten. Det är inte alla kliniker som kan erbjuda det.
Late66 och isisisis: Helt korrekt! PDG har inte med IMSI/PICSI att göra. IMSI gör man i fall man misstänker manlig faktor oxå (låg antal simmare, misstänkta defekter, slöa simmare, osv.). Som Late66 har utryckt sig, embryologen får "bättre ögon" för att välja ut spermier med rätt morfologi. Och resultatet är bättre. Men...om det inte är det som är problemet, det är klart att det inte löser någonting...
Embryologen på kliniken sa till mig att dem använder denna teknik i hälfte av fallen. Det är inte relevant i alla fallen. Vi fick det i samma packetpris...
Latte66: Det var exact vad vi gjorde. Vi hyrde bil och körde runt genom byarna med meddeltidscentrum, slottbesök (och det har dem gott om!)...det var faktiskt mycket trevligt!
Angående paketpriset...jag vet inte. Jag pratade mycket med embryologen om vad som är värt att lägga pengarna på, olika tekniker, etc. Jag tror helt enkelt att dem inte är så "affärsmässiga" där. Eller så tyckte hon synd om mig...