• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

crijo: Jo då - det är okej. Vet fortfarande ingenting bestämt, men jag har definitivt haft nåt som pågått i magen under helgen och även under eftermiddagen! Så det finns fortfarande hopp.
    Satt halva förmiddagen på Karolinska och väntade att få lämna mitt blod till proverna. Tror att jag får vänta till imorgon bitti för att få svar på hCG:t. Det andra vet jag inte hur lång tid det tar, men det tog tid för labteknikern att fundera ut hur hon skulle göra... ;) Så jag kom mig aldrig för att fråga om när det provet kunde tänkas vara klart.

Någon som vet hur lång tid man får vänta på ett APC-resistens test?

Kram
    Låla

• LoLiNi

Tack isisisis, Bettina, Bette, crijo och alla från föregående sida i tråden som håller tummar och liknande! Det värmer!

Kram
    Låla

• LoLiNi

Tack, Caribe! Är så nervös av all väntan att jag mår illa. Har ringt doktorns kontor och lämnat meddelande att jag vill bli meddelad så snart de får in resultatet... Är Karolinska Solna långsammare än andra labb?
    Jag gjorde två tester ett för beta hCG och ett för APC-resistens, hCG:t var akutmärkt & APC-resistens var märkt Koagulations Lab - så de kan väl ändå inte vänta in det senare innan de meddelar det första?

Sjukt nervös!

//Låla

• LoLiNi

Nu börjar jag bli smått desperat - antingen är läkarmottagningen stängd idag - det händer när doktorn är sjuk eller borta, de har mycket att göra (dålig ursäkt) eller så väntar de in båda resultaten innan de ringer (troligast).
    Är mycket olycklig och har inte känt av några grav. symptom alls idag samt läste i "På smällen från A till bebis…" och där fanns en lista med sånt som händer när man får missfall och jag kände igen nästan hela listan… Gissa om jag föll igenom helt - har samlat mig lite nu får se hur länge det varar.

//Låla

• LoLiNi
    crijo skrev 2010-06-01 14:57:29 följande:
    Låla: Ta inte något i förskott sa en gång en klok person till mig. Jag vet att det är lättare sagt än gjord, men...symtom- icke symtom är lurigt i våra fall.
    Jag lider med dig när det gäller frustationen angående hur långsamma dem är med svaret.
    Mmm man faller på eget grepp ibland! :) Tack, crijo för att du och de andra håller mig i check!

//Låla
  • LoLiNi

Har ringt en gång redan - tycker att inte att man ska behöva jaga dom…
    Hatar att ringa dessutom - lustigt med tanke på att jag sitter i tfn hela dagarna på jobbet!

Nu har iaf det där magsuget/-nypet återvänt och det tröstar en aning, men jag törs inte lita på det. Om jag kommer ihåg det ska jag testa med sticka imorgon bitti - glömmer bort det när jag sömndrucken snubblar upp för att ta första dosen mediciner.

Tack o kram alla snälla!
    //Låla

• LoLiNi
    sodkt skrev 2010-06-01 16:58:43 följande:
    Låla,, usch så jobbigt att vänta,, förstår din frustration nu..

Här var jag bor får man om man vill möjlighet att  hämta upp resultatet online, så ett HCG tar 3 timmar att få svaret,, Jag är nog lite bortskämd nu med god och häd sjukv¨rdskvalitet inser jag..

Blöder du fortf?

Sänder dig en bamsekram,, och håller tummar och tår ..
    Nej - jag blödde bara under någon timme i fredags - har bara haft några bruna och rosa-färgade spottings (kletiga - sorry).
    Det är känslan av tomhet inuti som jag kände igen från förra gången - fast då ville jag inte erkänna den! Den har sedan ersatts av en massa olika känslor och annat som förvirrar mig mer än jag kan säga!

//Låla
  • LoLiNi

Hej tjejer!
    Efter en lång väntan så fick jag reda på hCG från i måndags: 174, det var Karolinska som varit extremt långsamma och skickat svaret först idag! Idioter!
    Men, jag hade inte tid att vänta så imorse kl. 5.00 när jag blev väckt av hunden så klev jag upp och pinkade på ett sån där fin digital sticka som kvickt talade om att jag var gravid och "low and behold" i rätt vecka också 2-3 (betyder 5-6:e veckan)!
    I förmiddags var jag på min vanliga vårdcentral och tog prov nummer 2.

Nu känns det som om jag kan andas ut lite grann!

Apropå hCG:t så var det "bara" 96 på samma ruvardag förra gången! :)

Kramar och tack till er alla för ert stöd!
    Låla

PS. omstart vad sa VUL:et? DS.

*
  • LoLiNi

omstart: Härligt att allt såg bra ut! Jag hoppas du säger som det är till handledare och chef att du hjälpt en kollega med hennes jobb och inte fått arbetsro att göra det du hade planerat!
    Sötaste - jag förstår att du ville ge 16-åringen en rak höger! Jag hade åtminstone skjutit blixtar med ögonen mot henne och polarn! Jag önskar att man tänkte sig för lite mer i den åldern!

Kram
    Låla

*** gravid light ***
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3