• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Mmm tråkigt inkan - hoppas att du snart kommer igen!

omstart: raring, jag tror att du måste tro på det hela för att lyckas! Nu tror jag att du har störst chans, när ni har lite facit på hand med tanke på mediciner och din "sjukdomsbild". I takt med att du/ni har fått mer information om det så har du tappat modet och haft problem med din sambo! Jag tror bara att du behöver tro på det helhjärtat och känna dig trygg med hela processen! Jag tror på dig!

niilisen: skönt att de äntligen lyckats med fostervattensprovet, men tråkigt att du måste vänta en massa igen! Håller tummarna och skickar en extra stödkram!

Puh, har säkert glömt något/någon nu men nu är det mat... sent jag vet har varit på årsstämma i brf...

Kramar
    Låla

**** ruvare! ****
  • LoLiNi
    inkan70 skrev 2010-05-27 10:58:57 följande:
    Tack alla goa söta tjejer! Har fått ok på att använda frysisarna i Riga juli månad, nu jäklar skall det fungera! Om inte så har jag fått svar från en klinik i tjeckien, Gyncentrum som verkar intressant, funkar det inte med frysisarna i Riga så är det nog ett alternativ. Hur mår du Låla? Sodkt vilken klinik har du valt denna gången? Kramar Inkan
    Jo tack, det känns bra, molvärk av rätt sort, dragningar i ljumskarna, trött och lätt yrsel ibland! :)

Har också fått en remiss för att kolla min genetiska benägenhet för blodpropp. Ska dra till Koagulationslabbet på Karolinska - Solna på måndag och göra det samtidigt som jag testar hcg-beta! :) Fast jag får betala testet själv - 500 kronor, men det är okej!

Kram
    Låla
    **** ruvare! ****
  • LoLiNi

crijo- välkommen hem!

Tyvärr vet jag inte vad jag ska tro. Igår kände jag mig lite konstig i magen och jag straffar mig själv ganska hårt för att jag sprang för att hinna med bussen igår. Var på väg till min gyn för att hämta remisser innan sköterskan skulle gå för dagen.
    Imorse kändes saker som ungefär som vanligt, men vid niotiden gick jag på toa och upptäckte att jag blödde. Fick panik eftersom jag tyckte det var mycket nog att orsaka droppar i toan och så. Ringde min teamledare i tårar och han skickade hem mig.
    Nu när jag är hemma och har lugnat ner mig litet grann så känns det som den vanliga molvärken är tillbaka, men det skulle lika gärna kunna vara att jag kommer att blöda mera för det har slutat, för stunden iaf.
    Ringde gyn som bara sa att jag skulle avvakta och vila och om det börjar göra riktigt ont åka in till sjukhuset.

Har testdag på måndag, undrar om det är värt besväret ens...
    Men ska göra mitt APC-resistens samtidigt så who knows?!

Låla

?
  • LoLiNi
    crijo skrev 2010-05-28 12:10:31 följande:
    Låla: jag är ledsen att du blöder, men...tänk att om det inte skulle ha fastnat, skulle du inte ha blödningen. Tar du några andra mediciner än hormonerna? Kanske är det bara en biverkning. Jag tror verkligen inte att det är någonting farligt. Du ska självklart testa på måndag!!!!! och positiv!
    Tack crijo! Jag hoppas att det är som du säger men jag är rädd att det är över för den här gången!

Låla
  • LoLiNi

Tack tjejer! Det betyder jättemycket att jag har ert stöd och era goda råd.
    Jag ska vila hela helgen och hoppas på det bästa, men det som oroar mig mest är inte själva blödningen för den har avstannat för tillfället, utan det är att jag kände mig "mensig" för att använda omstart/kramiiis terminologi! :)
    Just nu har jag som en dov smärta i övre delen av magen, typ i höjd med livmodern! Är nog fortfarande lite "panick-stricken" för jag kan inte placera den typen av smärta. Dvs jag vet inte om det är samma smärta jag kände vid missfallet.
    Men missförstå mig rätt - jag VET att något fäste och har varit gravid åtminstone fram till igår. Jag hoppas på att det är ett embryo som tappat taget "bara"!
    Jag ska hänga mig fast i den tanken tills jag kan testa på måndag. Då ska jag också göra APC-resistens testet och kanske är det svaret på allt!

Kramar tillbaka
    Låla

• LoLiNi

ZXZX: Jag är glad att du sa det där med tyngd, för det ger mig lite hopp för det känns som om jag har en sten i magen. Fast sen känns det också som om jag haft slagsmål i magen, som om jag skulle vara blåslagen från insidan.

Nåt annat skumt är att jag får smärtor ungefär varannan timme, precis där bröstkorgen går ihop i bröstbenet och dom försvinner om jag äter något. Jag blir aldrig hungrig på det viset annars…

Jag är glad att ni finns och kan ge mig lite hopp och perspektiv på saker o ting!

Kram
    Låla

• LoLiNi

Tack Hinos, ska försöka så gott jag kan!

Vad mysigt med lilla Signe och vad tiden gått fort!

Kram
    Låla

• LoLiNi
    Bette skrev 2010-05-28 19:05:30 följande:
    Om du tar trombyl så sluta med det, det gör ju så att du blir mer lättblödande. Jag slutade med mina trombyl när jag fick mina bruna spottings i början på graviditeten. Det är klart att det har fäst och hänger kvar Kram Bette
    Tror inte jag törs sluta helt, med tanke på att jag nu har haft en trombos i ungdomen och ska ta reda på om det finns genetiska orsaker till det, men jag ska nog ta en halv tablett (tar 160 mg) bara! Tack för tipset!

Kram
    Låla
  • LoLiNi

En uppdatering:

Jag fortsätter med mina mediciner tills dess jag vet. Har bara informerat min svenska gyn, men inte dr. Söritsa. Jag väntar med det tills jag har fått lite svar på proverna.

Blödningen slutade nästan meddetsamma. Har bara fått ut enstaka torkade droppar i trosskyddet idag. Men eftersom det är så tidigt så skulle man kunna tänka sig att det inte finns mer att blöda ut...

För det mesta känns det som om det är tomt därinne (dvs känns som vanligt), men av och till har jag känt ett vagt nypande kring livmodern. Och nu under kvällen har det bytts ut mot lite ont kring ena äggstocken, vet inte vad det skulle betyda.
    Håller bara ett litet hopp att det finns något kvar därinne - är mest rädd att något gått snett så jag egentligen skulle behöva läkarvård men ingen är tillräckligt insatt/intresserad för att hjälpa en att tolka symptomen.
    I dessa lägen är man helt klart utlämnad till sin egen (oftast bristfälliga) kunskap och rädsla. Jag känner mig lyckligt lottad som iaf har stöd av er!

Har stängt in känslorna inför ett ev misslyckande tills dess jag vet - vill inte ta ut någon sorg i förskott!

Kramar
    Låla

• LoLiNi
    isisisis skrev 2010-05-30 09:47:10 följande:
    Hur är det idag Låla? Jag blödde precis som du i flera veckor. Var inne på VUL 4-5 gånger i början. Det var fruktansvärt. Men man kan blöda lite då och då utan att det är någon fara. Jag hade tom blod i ena ägget,det var iaf grumligt ett tag. Men bägge äggen klarade sig ju. Man har känsliga slemhinnor och allt är känsligt i början. Vet fler än mig som också gjort ÄD och blött lite sporadiskt i början, men som det gått bra för iaf. Blödningar behöver inte alls höra ihop med ett MF. Håller tummarna för dig.Kram
    Svävar mellan hopp och besvikelse, förtvivlan kommer först senare när jag vet!
    Blödningen oroar mig mindre just nu, det som gör mig tveksam till att något finns därinne är att jag känner mig "som vanligt", t ex buken är mjuk igen, inte spänd som innan blödningen både den här och förra gången. Jag känner min kropp ganska bra och jag fick ju vara gravid om så för bara några veckor förra gången, och jag kände igen mig i det den här gången före blödningen. Efteråt har jag bara lite diffusa symptom som yrsel, lite krampaktiga känslor i magen och ont i ryggen. Dessa kan lätt förklaras av annat och de sista skulle kunna vara en mens eller något...
    Så jag har inte mycket hopp - men jag låter det vara tills jag kan ta proverna imorgon. Sen blir det att vänta igen...

Tack tjejer för alla råd och allt stöd.

Kram
    Låla
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3