• nilisen

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Det är jag igen som funderar så mycket över mina hcg-värden. I mina ögon så anser jag dem vara låga och denna väntan är rena tortyren tills mitt UL nästa vecka. Inga tecken på blödning och har alla graviditetssymtom man kan tänka sig. Vad tänker ni när ni läser nedan resultat? Vad kan det vara om ingen graviditet? Missfall på g? Ofostrig graviditet? Utomkvedsskap?

Kram på er i vårsolen

Mitt hcg var på ruvardag 11=11
                          ruvardag 14=25
                          ruvardag 17=109
                          ruvardag 24=490

• nilisen

Oj, oj det händer en hel del här, det var ett tagsedan jag var inne nu. Grattis till er som testat positivt, och alla nyruvare samt alla som snart är på G all lycka till er!

Sodkt och Tjorven; tankar och styrkekramar till er, det är så ledsamt och jobbigt!

Fliix ett hcg-värde på 490 dag 14 låter super tycker jag. Detta värde hade jag först på ruvardag 24. Jag är nu i v 6-7 och ska på mitt första UL äntligen idag. Är så nervös och orolig att min intution ska vara sann att något är galet då jag tycker mitt hcg legat i underkant, men det har ändå ökat hela tiden. I eftermiddag vet jag.

Kram på er

• nilisen

Ett tickande hjärta på UL idag :). Glädjen är enorm, dock är även oron stor hur det ska fortskrida.......så är det väl för oss alla som kämpar för ett litet barn....

Irma, tack för lyckoönskningen. Önskar dig all lycka över vad som komma skall :)

Crijo, tack för din tumhållning och grattis till din ruvning av två ägg. Vår situation liknade er. Vi fick tre toppägg av bästa kvalite efter befruktning. Vi hade bestämt oss för att vi gärna sätter in två. Nu kändes det svårt att kasera ett toppägg samt fel och dyrt att frysa endast ett toppägg. Vi vågade efter samrådan med läkare att sätta in alla tre, det ökar ju chanserna till en graviditet markant och risken/chansen till en trillinggraviditet låg på 5 procent. Nu har jag ett levande hjärta i min mage :)

Gottisen, stort grattis till din tvillinggraviditet!

Kram, kram på er alla

• nilisen

Hej Tjejer!

Ni som är gravida, hur har er medicinering sett ut? Vilka styrkor, hur länge har ni medicinerats och hur har nertrappningen sett ur. Tacksam om ni vill dela med er!

Kram från Nilisen (gravid i v 8)

• nilisen

Crijo!
    Tankar till dig och en varm kram!

• nilisen

Hej tjejer!

I vilken vecka har ni varit helt utan mediciner vid äd?

Kram

• nilisen

Hoppas det är ok att jag vågar lägga till mig oxå :)

VÄNTAR :
     {#lang_emotions_cheers}

Hoppaslina 43 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET+ 1ÄD. 2:a försöket på Island i juni
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
    Nidra: FET preliminärt v 14 2010 på Elite

Tytte 46 år, ÄD Barcelona i mars. 
    milou67, 43 år tidigare 6 ivf + 3 avbutna försök. varav 3 Danmark. Äd vart är frågan..?
    Inkan70 40år: 1:a äd EGV Riga 16/12-09, mf v11.Planerad RMC Malmö v20
    Bengalen, 36 år:
    Tidigare 7 IVF:er och 1 ÄD på AVA i Riga, väntar på FET

PÅ GÅNG : {#lang_emotions_laughing}

Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
    Nasta: FET varen 2010
    Kramiiis: 29 år, 2 insem, 2 pergo, 5 IVF. 1 ÄD, 1 FET. FET nr 2 v3 2010 Ava Åbo
    Låla67 41 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland, MF v6-7. Ny ET 19-20 maj 2010.

RUVARE : {#lang_emotions_flower}

Sodkt 45 år. 3 Pergokurer, MF. 1 ÄD 27/4 2009 blev MF v. 12. FET nr 1. 9 sept 2009, negativt. FET nr 2. 10 mars 2010. AVA Tammerfors

GRAVIDA: {#lang_emotions_gravid}

annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar
    ZXZX 47 år: 5:e ÄD, FET 12/11, en 8- och ett 4-celligt! Ett av dem fäste! Alla behandlingar på AVA Tammerfors. BF 100801
    Caribe 42 år: 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 8/12
    Nilisen 38 år: Historik, 3 misslyckade ÄD. 1 lyckat på SU,  fick 2006 en pojke.
    17/2-2010 Gravid genom klinik på Cypern. 3 ägg inplanterade, ett av dem fäste!

FÅTT BARN: {#lang_emotions_baby}

amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    ÄlvanAlva: v 35, 1:a ÄD AVA Åbo, flicka 2,4 kg 46 cm, akut kejsarsnitt juli 09.   
    Förväntan: v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm
    MoJ: v 35, pojke född okt 2009 3 kg, 48 cm (2:a ÄD AVA Åbo)
    Wilja: v 38, pojke född 091027 3,3 kg och 51 cm (1:a ÄD AVA Peter)
    Grynet: bf 091113, pojke född 091115, kejsasnitt, 3,2 kg, 50 cm. Brno
    Bette: bf 091206, pojke född 091201, kejsarsnitt, vikt 3950, längd 53 cm. AVA Riga
    Odette: 2:a ÄD AVA P, v 42+2, flicka 091217, akut kejsarsnitt 4,2 kg, 52 cm
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Pojke 100202 2860 gram 49 cm (vecka 35+1) akut kejsarsnitt (under lugna förhållanden då förlossningen
    Hinos: BF 100410, änglapojke Valdemar 100225, flicka Signe 100228, vecka 34+0, 2910 g, 48 cm
  • nilisen

Hej tjejer!

Har levt som i ett vakum de sista veckorna efter ett dåligt kub-resultat. Ska idag göra fostervattensprov och är jättenervös över vad som komma skall. Kommer nu ta det lugnt ett antal dagar och har då tid att läsa ikapp här i tråden så jag återkommer!

Kram på er alla

• nilisen

Va gulliga ni är, er omtanke värmer ska ni veta!
    Med vår otur så misslyckades fostervattensprovet idag, vilket är mkt ovanligt. Först kom de inte igenom pga ärrbildning då jag i min förra graviditet förlöstes med kejsarsnitt samt att fosterhinnan var seg. Vid andra sticket kom de igenom men då kom det även ut blod. Det blir nytt försök om en vecka. Ä så trött på denna väntan, och jag som är så nervös för missfallsrisken, och med alla dessa stick så ökas ju den på. Det hela var obehagligt och jag har nu kraftiga kramper i livmodern så jag kommer ligga helt till sängs resten av dagen. Måste uppdatera mig här på sidan under dagen, det verkar hända mycket.

Kram, kram

• nilisen
    plupp06 skrev 2010-05-18 14:56:41 följande:
    Kan man inte göra moderkaksprov istället för fostervattensprov? Förstår din frustration att först få dåliga KUB siffror och sedan att fostervattensprovet misslyckas. Vet du om det var blodprovet eller UL som drog ner kub resultatet? När jag själv velade om jag skulle göra KUB eller inte så läste jag i flera trådar att just blodprovet kan vara missvisande efter IVF/ÄD behandlingar. Kram på dig
    Det var framförallt UL som drog ner KUB-resultatet med att bebben hade en bred nackspalt.
    Usch den undersökningen blev också så traumatisk. Först var det svårt då bebben inte ville ligga rätt och sedan låg moderkakan ivägen mm. Rätt som det var så tappade barnmorskan bara ansiktet och fick fram en nackspalt på 3.5 mm och avslutde och bad oss komma tillbaka dagen därpå för att träffa en överläkare som skulle utföra UL. Min man fick uppfattningen att risken var 50/50 för kromosomavvikelse. Jag var helt väck och tankarna bara skenade. Vår tanke hade varit att detta skulle gått bra och att vi äntligen kunde få berätta för lilleman att han ska bli storebror. Resultatet nästkommande dag blev en nackspalt på 2,9-3,0 mm med resultat 1 på 65 för downs syndrom.
    /Nilisen
  • nilisen

Tjejer, tjejer, goa tjejer!

Gisses vad det hänt mkt här på sidan under mina flera depparveckors frånvaro! Både tråkigheter och många positiva händelser. Istället för att skriva några rader till var och en av er så gör jag det enkelt för mig och ger er alla varsin stor varm styrkekram var ni än befinner er i äggdonationsprocessen. Vi är alla riktiga kämpar tycker jag!

• nilisen

Håller mina tummar för dig imorgon Låla!

Kram

• nilisen

Wow Låla, grattis till ruvningen, ska nu hålla mina tummar hårt, dessutom bra skörd till frysisen, underbart!

Kram

• nilisen

Nidra och Nona- All lycka till er!

Liselotte- Stort grattis till graviditet!

Inkan- Så ledsen med dig, känner med dig, då det är så jobbigt att testa negativ, hoppas du orkar komma igen snart!

Omstart- Stor kämpa på kram till dig!

Sodkt- Hoppas se dig här på listorna snart igen!

Igår lyckades de med fostervattensprovet, man fick dock med röda blodkroppar från mig i fostervattnet vilket kan resultera i att analysen tar längre tid. Denna väntan och oro tär så!

Kram från Nilisen gravid v 17

• nilisen
    Bette skrev 2010-05-25 19:58:04 följande:
    Hej,Vad toppen att de lyckades med fostervattenprovet, hoppas innerligt att ni mår bra och att du inte har haft något obehag efteråt. Jag tror självklart att ni bär på ett helt friskt barn. KramarBette
    Tack fina du! Jag hoppas verkligen vi ska få ett positivt besked till slut, men denna väntan knäcker mig snart. Har inte haft alls samma obehag denna gång som första ggr.

Kram
  • nilisen

Låla!

Håller mina tummar stenhårt för ett positivt resultat.

Kram på dig!

• nilisen

Hej tjejer!

Lever fortfarande i min lilla bubbla av viss ovisshet. Har återigen mkt att läsa ikapp här inne ser jag. Idag ska vi utföra organscreening på bebisen. En bred nackspalt kan visst innebära defekter på organ. Igår var vi på Östra och utförde hjärtul på bebisen och det såg helt ok ut :). Har fått svar på snabbanalysen gällande fostervattensprovet, barnet ej har DS samt två ytterligare allvarligare kromosomskador, skönt!!!!!!!!
    Vi väntar fortf på den sk långanalysen där man även kan se diverse andra allvarligare skador.
    Väntan är olidlig, har blivit jättedeppig då jag levt i en ovisshet sedan v 12. Går nu på söndag in i v 20.

Kram så länge tills jag läst allt här inne.

• nilisen

Har fortf inte uppdaterat mig i tråden. Orkar inte just nu. Beskedet vi fick idag var att barnet har klumpfot. Senast på onsdag ska vi få besked på långtidsanalysen gällande fostervattensprovet. Får då besked om det har några allvarliga samband. Om så kommer socialstyrelsen ta upp vårt fall på fredag för abort/födsel. Dessförinnan ska vi tillbaka till Östra för en second backup. Vi ska också få träffa ortopedläkare samt kurator.

Kram från en förvirrad, ledsen Nilla

• nilisen

Som b la Inkan skrev ovan så ska vi väl finnas för varandra och ge pepp och råd!!!!!! Tjejer jag behöver er nu! Jag har varit dålig på att ge tillbaks nu ett längre tag i tråden, men jag kommer, bara jag får lite ork och ro. Tänker på er, hur vi kämpar, delar glädje, alla tårar, misslyckande, lyckande, hopp och misströstan! Alltså jag har mått skit nu sedan det uppdagades att barnet hade bred nackspalt på kubtest i v 12. Vi fick gå vidare med fostervattensprov där de misslyckades två ggr. Fick vänta ytterligare en vecka och då det gick bättre. Har fått svar på snabbanalysen som var helt ok. Väntar fortf på långtidsanalysen vilket ska komma någon gång denna vecka. Vi var på Östra flörra veckan för att kolla barnets hjärta då vår förstfödde son föddes med hjärtfel. Vad de såg på UL så skulle det vara ok. Dagen efter vart det organultraljud vilket görs då nackspalten är bred vilket kan tyda på fel på diverse organ. Läkaren fann en klumpfot. Nu till det horribla. Idag ringde kuratorn från gyn. Vi ska till henne på onsdag för vi måste förbereda alla papper för en ev abort och födande om det nu skulle visa sig att fostervattnets långanalys skulle vara galen, annars rinner tiden iväg för oss, då papper ska skrivas, skickas till socialstyrelsen mm. Det har även ringt diverse läkare till oss gällande klumpfoten och gett oss info. Enligt mitt tycke så är ju inte en klumpfot all bedrövelse, men otroligt ledsamt, men jag är så rädd att det är något mer som ska vara fel och som man inte kan tyda på fostervattensprovet. Jag håller på att bli knäpp, tänker på så mkt konstigt, att har det blivit en klumpfot så kan det vara mer som man inte kan se, andra fel, såsom hörsel, syn mm. Orkar inte mer! Snälla kan ni ge mig en tanke, hur skulle ni gjort, tänkt mm.......... Hoppas ni orkade traggla er igenom min text. Kram och kom ihåg att just du är värdefull!

• nilisen

Då har min frånvaro varit jättelång igen, och som vanligt när man läser ikapp så är det både glädje och ledsamheter här inne.
    Jag har bara inte orkat. Den långa väntan och allt strul har knäckt mig, dessutom har jag varit dålig i flera veckor av både halsfluss och virus. Men i förra veckan så fick vi då äntligen svar på den senare delen av kromosomanalysen, och håll i er, den var bra! Det sjuka var att samma dag som svaret äntligen kom så hade vi tid hos kurator för samtal, samt att förbereda alla papper för en ev abort då tiden bara drog iväg. Nu slapp vi som tur var detta, men kommer att fortsätta min kontakt med henne ändå. Måste försöka vända allt negativt till positivt nu. Jag hade liksom förberett mig mentalt för en ev abort och födsel för att klara av den situationen. Nu vet vi att barnet kommer födas med en klumpfot. Vi kommer nu framöver få träffa läkare för vidare information om detta samt att jag ska få träffa en familj som varit med om samma sak. 

Tack underbara ni för stöd och omtanke!

Låla: Grattis, grattis, fäller några lyckotårar för dig :)

Nidra: All lycka för vad som komma skall!

Estra: Stort grattis! Vilken insats av en superkvinna som dig!

Villsågärna: Kram till dig, så tråkigt. Du kommer orka igen men ta tiden du behöver för att samla nya krafter!

Omstart: Grattis till ny ruvarstatus. Nu är det verkligen din tur, håller min tumme hårt för dig!

Kramar från Nilisen

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3