• milou67

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

hej tjejer, vad härligt att det är så många som har lyckats här, blir glad av att läsa era inlägg, även fast jag inte kommenterar det så hoppas jag att ni förstår att jag gläds med er!
    Jag har nu kollat på Kiev, väldigt seriöst upplägg, nästa för mkt ;) vi måste tom göra nytt sperma prov och en massa andra saker trots att vi gjort sista ivf försöket i december. Där tar dom 3900 eu för ett färskförsök, har mailat o frågat vad det kostar med Et senare men ej fått svar än. Dom delar inte på donatorns ägg. två veckor innan vi skall komma får man veta exakt tid o dag. Väldigt seriös hemsida. Så jag tror vi skall åka dit. Fick tips i ett mail att åka dit. Någon annan som vet någon som varit där? vore toppen att få svar. Jaghar betalt in till Reprocentralen förra veckan och  mailat o frågat en del saker men får inga svar. Ni som skrivit dit när kommer dom svar igentligen..känns som jag har slängt mina pengar i sjön faktiskt..

• milou67

hej tjejer, tack för era inlägg svara på alla på en gång;), I kiev på Isida kliniken behöver man inget visum. Man får veta 2 veckor innan man skall komma vilket exakt datum och man behöver bara stanna 5 dagar.Men dom kräver grymt många olika tester först, tex prov från slem i slidan..hm, om jag förstått rätt. Har ni gjort det? där och på sypern kostar det bara 4000 euro. Vad jag förstår kostar det ca 7000 euro i riga. Har jag rätt? jag tycker det isådanafall är för dyrt för vi har inte dom pengarna. till kiev kostar det 1500 kr per person att flyga tur o retur och hotell ca 250 kr per natt.  bette: gjorde du FET när du bara var där över dagen?

• milou67

villsågärna: detta fick jag som svar på frågan hur länge innan vet man att man skall åka: You will be given 2 weeks notice when to book the flights. Jag uppfattar det som om min sambo lämnar sperma direkt första dagen sedan några dagar senare så sker Et. Men jag förstår varför du funderar..det gör jag med :) hur kan man få ÄP och ET att stämma ihop så bra?
    Hoppas lina: såå tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång! stor kram förstår att du är ledsen.

inkan70: nej jag har inte skrivit till Riga, för när jag kollade deras prislista så låg det så högt men om det är 4800 så sklal jag genast maila dit oxå. Hur gör man för att få den kvinnliga läkaren ? har hon ett namn?

en extra kram till låla som har det jobbigt.en fråga oxå, vilken klinik går du på ? försöker att leta i inläggen men hittar ej.

Ha det gott..fortsättning följer

• milou67

haloj, jag har letat efter EGV i Riga men hittar inte det, kommer bara till Ava peter, är det samma? det kanske är därför jag har fått fel prisuppgifter. Någon som har länken till EGV  i Riga snälla inboxa eller skriv den här åt mg är ni snälla

• milou67

nu blir jag jätte förvirrad, billigare på Elite i riga? är det dit jag skall höra av mig?
    jag blandar ihop allt just nu ;) någon som har webbadressen dit?

• milou67

fiix, grattis!!! kan jag inboxa dig o proppa dig full med frågor om Egv?

• milou67

jag gjorde akupunktur under mina Ivf försök, dom försöken jag gjorde akupunktur under blev alltid mina resultat mkt bättre. Fler ägg och bättre kvalitet. akupunktur ökar blodcirkulationen i kroppen vilket är bra. Min akupunktur som ligger på tulegatan i stockhlm så är akupunktören kinesisk, hon är enormt skicklig och nålarna känns knappt. Jag var alltid så avslappnad och kännde mig lugn när jag gick därifrån. Kan vara bra då vi i denna karusell hela tiden är så stressade och oroliga.
    Jag Har nu skrivit till Egv i Riga. Vill gärna att dom svara idag för jag har fått en gyn tid på måndag. Min gyn vill veta vilka tester som skall tas så jag hoppas jag hittar dem på derar hemsida. Jag ställde frågan förut till er, men fick inga svar. Har någon gjort sådan där slem test? det står på många kliniker att man skall ta något sekret från slidan? kram på er

• milou67

tack Låla, peppar dig tillbaka och önskar sodkt trevlig resa. Jag ringde till Egv i Riga och fick tala med en Dr Maris, jätte trevlig och superbra på engelska så nu känns allt mkt lättare, har fyllt i alla papper och hoppas kunna ta mina prover nästa vecka. just när jag tror vi kan åka i juni så har dom tyvärr sommar stängt 2 veckor.Vet ni om man kan styra på ngt sätt insättningen? jag menar med piller eller så? under vilken tid i cyklern sätter man in ägg? är det efter mens?
    ps alla..helt rätt Låla positivt tänkande gör att kroppen utsöndrar något som gör att man mår bättre och lyckas bättre. Vet att detkan vara svårt ibland men försök ;)  kram på er från en som vägrar ge upp hoppet!

• milou67

tjorven: Dr Ma på tule gatan 08-155259 tar emot dig på stört och hon kan dom tider du vill hon har 4 patienter på en gång och det är super bra för då är det lättare att få tid.
    Gå ej till Sophie lagerkrantz.. jag gillade henne men när jag började där efter 4 hyffsade IVf försök där äggen alltid varit 10 p ägg men när jag började hos henne dog äggen. Det var katastrof och hon fattade ingenting. Örterna var det värsta jag druckit och jag höll på att spy hela tiden`MEN mitt FSH värde gick faktiskt ner från 13 till 4. Men det hjälpte inte mina följande 5 ivf försök dog äggen eller vi fick avbyta. Jag säger inte att hon är dålig men jag ångrar mig att jag spenderade närmare 5000 kr på att gå dit. Däremot dr MA där blev det bara bättre.
    Har bestämmt mig för Egv Riga. känns skönt
    Trevlig helg

• milou67

hej omstart hoppas det går bra med ruvningen :) håller tummarna för dig!
    Bette: jag är inte osams med dig o vill inte bli det heller. Men jag måste få göra ett litet inlägg. Varför hänger du inte i trådar där man fått barn? kan det inte vara mera meningsfullt för dig. Hade jag fått barn så hade jag kanske tittat in någon gång o skickat ett uppmuntrande ord för det som fortfarande kämpar. Men jag skulle inte vilja hänga kvar för man behöver gå vidare o slippa bli påminnd hela tiden om allt det där jobbiga som man varit med om med ivf o ÄD.
    By the way..jag är 43 och kommer bli en gamal mamma...hoppas jag :)
    kram till er alla kämpare i tråden, hade gärna hängt här oxå men jag hinner inte med alla trådar, har en egen liten EGV tråd o är med i vi som gör första ÄD 2010.

• milou67

eatra: sitter och gråter så tårarna rullar. GRATTIS! har inte lärt känna dig men jag kännde bara sådan värmet av ditt inlägg o nu jäklar skall jag oxå lyckas så det så!!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3