• zasata

Emetofobernas tråd 5

Jag har heller aldrig kräkts vid IBS eller maghkatarr.. Händer det att ni vaknar på natten av IBS?

Iberogast tycker jag är jättebra, och råmjölk det äter jag när jag kommer ihåg och hinner.. Stressar så mkt just nu och det är väl inte så bra egentligen.. men ni vet hur det är, fobi, heltidsjobb, småbarn dagis..

• zasata
    Lillave skrev 2011-08-31 22:44:19 följande:
    Jag kan också skilja min IBS mage från en sjuk mage. Är just nu inne i en skitperiod (bokstavligt talat...) med mkt kramper och toabesök. Det bara rinner av mig, usch. Lite psykiskt säkert också eftersom jag precis genomgått ett missfall. Väntar bara på magkatarren nu.

Iberogast ja. Provade en liten flaska utan ngt speciellt resultat. Hur länge höll ni på innan ni märkte skillnad?

Jag känner mig ofta uppsvälld, gasig och ÖM i magen.
    beklagar :(
    Fridayyy skrev 2011-09-02 15:15:11 följande:
    Är det inte ovanligt många som har magsjuka nu när det bara är aug/sep? Det går på dagis här och i grannbyn och några på Facebook. USCH, jag trodde det skulle vara bra ett tag till.
    lika dant här, går tydligen på dagis md fick jag höra igår.. och vet flera som varit dåliga länge i sommaras usch, kom med botemedel nu!!!
    Gojtan skrev 2011-09-02 17:51:49 följande:
    Blir också irriterad när de envisas med att visa när folk spyr på teve!! Såååå onödigt! Om och om igen gör de det också - som om det skulle locka tittare. Usch! Bedrövligt! Tror inte någon gillar det kanske. Kul för dem som sitter med en god middag vid teven och tittar på Robinson när de börjar spy. Vidrigt!
    HÅLLER MED!!!!
    NoahLeah skrev 2011-09-02 20:40:04 följande:
    Nu har jag varit på en sista utrednning inför emetofobibehandlingen och på onsdag ska jag träffa en psykolog om hur behandlingen fungerar, ska bli spännande.
     vad har du gått på?
    Lillave skrev 2011-09-03 20:28:08 följande:
    Som en smocka rakt i ansiktet slog det mig idag! Dottern har börjat 1:an nu så det innebär att jag inte kan hålla henne hemma om det går magsjuka i skolan.

Helvete!!
    men går inte lika mkt sjukdomar där heller :)

• zasata
    NoahLeah skrev 2011-09-04 18:15:42 följande:
    Zasata: Jag ska gå på ngn typ av terapi för emetofob, utretts av en psykiater och en överläkare och på onsdag ska träffa psykologen ang behandlingen.
    hurh ar det gått?
    Fridayyy skrev 2011-09-09 09:25:12 följande:
    Spännande. Ni andra som utsatt er en massa, mår ni bättre? Tur att de har insett att man inte ska behöva se andra spy.

Zasata, du var ju jätteduktig under förra vintern, känner du att du klarar mer?? Känner du mer att du styr ditt eget liv?
    NEJ! Tycker inte det gick bra förra vintern.. var ju till och med sjukskriven 3 veckor.. MEN jag har ett mycket bättre jobb just nu, en mycket bättre chef som VILL att jag är hemma när vi är sjuka tex.. sist fick jag sparken i februari när bägge barnen var magsjuka pga för mycket VAB. Jag har panik, lapparna sitter redan uppe på dagis, ibland hoppas inte jag inte min provanställning fortsätter så jag kan vara hemma i vinter med barnen. Jag vill så gärna ha hjälp, men samhället ger mig ingen. Och nu vet jag inte vart jag skall vnda mig längre, provat privat och via kommunen. Vad gör man sen? Jag får min medicin, funderar på att höja dosen, men vill inte bli helt passiv och känslokall. 
    lollisen skrev 2011-09-09 16:01:33 följande:
    Pappan fick komma å hämta flickan nu, hon var blek å mådde illa, ledsen... Stackarn...

Hur är det nu? Det kan väl inte smitta oss nu när hon varken kräkts eller gjort annat här?
    men att hon lät henne åka iväg?? Klart flickan säger hon mår bra... suck. men nej tror inte ni blivit smittade av något :)
    Lillave skrev 2011-09-12 12:13:40 följande:
    Jag är så trött på att alltid ha ont i magen. Alltid, mer eller mindre.
    IBS känning, diarré, förstoppad, gasig. Magkatarr, illamående. Mensvärk, ägglossningssmärta.
    Hela tiden är det något. Jag kan tom vakna av att jag har ont i magen.
    Jag är ju grundligt utredd och inget fel har hittats. IBS är ju en enkel diagnos att ställa då. Nu provar jag Iberogast igen.

Det tar på psyket att alltid ha ont och att hela tiden gå och oroa sig för att någon ska bli magsjuk. Vad löjligt egentligen!!! Tror denna vintern blir jättejobbig för mig, jag känner redan stor oro. Det räckte att dottern liksom suckade till i sömnen i går kväll så trodde jag att hon skulle vakna och spy ner hela sin säng. Varför liksom?? Jag ser allt svart.

*Gråter*
     Jag känner så med dig!! Har precis samma sympton "skönt" att någon känner lika dant. Vart bor du? Kan man inte på någotvis gå ihop och få hjälp??

• zasata

Är jag konstig?? Sonen fyller 2 på måndag och sambons syster ligger i magsjuka nu. (såg på FB) och vi ska ha kalas på söndag, och jag sa att jag vill inte hon kommer, och om hans föräldrar åker till henne innan vill jag inte att dom kommer heller. jag får bara skäll och skäll och han tycker jag är dum i huvudet med noll förståelse... HUR hade ni gjort ?? Jag vill inte!!

• zasata
    Lillave skrev 2011-09-13 21:41:58 följande:
    Jag hade inte heller velat det och jag hade inte brytt mig om vad de tyckte. Jag reste mig och gick ifrån min svägerskas examenmiddag för några år sedan eftersom hon öppnade invirad i en filt och berättade att hon var magsjuk. VARFÖR ska jag sitta där då och äta den mat de lagat?? Nix!

Bor i Skåne. Själv?
    I Göteborg, synd anars kunde vi gått mot "attack" ihop, får hänga ihop här i stället ;)
  • zasata
    Lillave skrev 2011-09-14 21:56:48 följande:
    Sonen på 3 år kräktes nu ikväll så att det sprutade ut i sängen och på väggen. Vi är förkylda och dras med en envis hosta. Det har hänt förr att han hostar tills han kräks. Stackars liten!

Blir ju sånt kaos när hela sängen måste dras upp och allt ska tvättas. Inatt sover han hos mig på ett badlakan...

Har ingen ångest överhuvudtaget och jag tycker inte det är äckligt heller. Men det kan ju bero på att jag vet anledningen.

Annars har de senast dagarna varit som vanligt för mig, mer eller mindre ont i magen. Så trött på det.
    Vad skönt att du är så lugn!!
  • zasata

sattans IBS helvete!!! Har så ont i nedredelen av ame, tyå äggledaren tror jag nu efter jag ätit, går dubbelvikt och måste in på lagret och bära en massa... varje gång jag rör mig måste jagt på toa,,,, GAH!

• zasata
    Molina skrev 2011-09-17 17:05:22 följande:
    Oja du kan få en Diareè av UVI det är jätte vanligt.
    Jag får ca 10st uvi per år och det slår aldrig fel att magen kraschar totalt, fick du medicin?
    Ja jag har fått penomax... Hört om dom? Hopps inte jag blir sämre av dom bara, det som är, är att jag har inte ont när jag kissar. Men ont i typ livmoden och även magkatarraren och ibs sätter ju igång. och när jag blir kall blir det åt helvete.  och typ migrön huvudvärk får jag med... Misstänker även det ligger kanske lite stress bakom..(?)
    men hon sa det kan vara livmoderinflamation med så blirdet inte bättre får jag söka gynakuten.. 
  • zasata
    middiz skrev 2011-09-17 20:06:32 följande:
    Har dom inte tagit prov på dej? Visserligen visar dom inte alltid positivt fast man har uvi.
    Testet visade negativt när jag hade uvi som gått upp i njurarna.. då känner man att man lever
    Jag har ätit penomax varje gång jag haft uvi och aldrig mått speciellt dåligt av dom... rapat som dom smakat har jag gjort dock
    dom tog en sicka som visade svag UVI... men har ju inga anda symptom riktigt =/ men just nu känns det lite bättre, förutom att jag har ont i halsen, eller halsbränna.. känner ingen skillnad.. haha
  • zasata
    NY TRÅD!!!!!!

Jag har nu skapat ett grupp

http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/emetofober-krakfobi-458

Här måste man bli godkänn innan man får komma med, och ingen annan kan läsa det som skrivs och snoka eller komma och bara hoppa in i tråden. -hoppas ni följer med mig dit.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5