Inlägg från: Emma w S |Visa alla inlägg
  • Emma w S

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-07-23 19:05:40 följande:
    ja man kan bli lös i magen av det :)

Ååå värmde mat när jag kom hem, ris och kassler, kasslern har väl legat u frysen 3-4mån. Hur länge klarar sig det?
    Och riset blev inte riktigt varmt, vilket jag har läst är jätte farligt. Så rädd nu :(
    jag brukar inte ha mat mer än tre månader i frysen, men så är jag ju supernojjig med. de flesta jag känner har sitt i fem-sex månader, minst. Så det är säkert ingen fara.
    Det med riset har jag aldrig hört talas om! Vad händer då?
  • Emma w S

I vårt soprum (hatar ju soprum) så har vi tre stycken stora kärl för hushållsavfall. På den ena kryper det massor av vita små larver *ääääckligt*
    Är det når farligt eller är det "bara" äckligt? Jag slänger såklart inte i det äckligaste kärlet. Blä Skrikandes

• Emma w S
    Vroooooom skrev 2010-07-25 11:06:09 följande:
    Jag hänger med här, om det är okej?

Jag har också emetofobi och har haft i ganska många år nu. Det här året är fobin lite jobbigare än vanligt eftersom att sonen började på förskolan i maj och jag har redan nu ångest över vintern och alla magsjukor som han kommer dra hem.
    Det är helt okej, du är så välkommen
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-08-06 22:17:00 följande:
    Jag mår sämre än någonsins känns det som
    Idag gick jag till psykolog, en helt ny Han hade aldrig hörttalas om min fobi. Men vi skall försöka klara av vintern.
    Tror till och med han har lite planer på att om vi får hem det sjukskriva mig i 3-4 veckor så jag kan "ta hand om allt." utan att tänka på att jag blir sjuk på jobbet-
    Det låter ju jättebra! Hoppas du kommer trivas med den nya.
  • Emma w S
    milla2 skrev 2010-08-06 21:56:58 följande:
    hej var ett tag sen sista jag var inne pga jag haft en "bra" period.. det är så skönt.. jag tänker inte alls på detta elände varje dag just nu.. men men nu är d endast en v kvar så börjar dagis..gahh då kommer d nog tillbax tyvärr
    Skönt att du haft en bra period! Vi behöver alla återhämta oss.
  • Emma w S

Har en jobbig kväll med uppblåst mage, ont i magen och lite bubblig. Och jag fjärtar så surt... Är jätteorolig men försöker sansa mig. Det är dock svårt!

Känner paniken lura och då får jag alltid en klump i halsen och det är så jobbigt.

• Emma w S
    zasata skrev 2010-08-07 21:08:31 följande:
    hopaps du mår bättre idag
    jag mår bättre :)
    hoppas du också mår bra!
  • Emma w S
    middiz skrev 2010-08-12 14:31:43 följande:
    Mina är ju fortfarande hemma, jag försöker få en plats hos dagmamma nu eftersom det är ett års väntekö på I ur och skur-dagiset.
    Jag ser det som så att hos dagmamma finns det inte lika mycket smitta iaf. Och I ur och skur är ju ett ute-dagis och då brukar barnen knappt vara sjuka säger dom!
    Sen får vi väl se, Jouline, min stora dotter, hon drar åt sej precis ALLT.
    Ur och skur vill jag också ha till mina framtida barn men då måste de vara 3 år fyllda va?
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-08-12 21:26:29 följande:
    min går på vanligt dagis, sonen kommer börja i jan...
    hade gärna haft dagmamma, stått i kö i 8mån eller något nu.. men inte fått något än.
    Ur och skur tror jag ej finns här :(
    Visst bor du i Göteborg? Det är ju en stor stad de borde ha ur och skur. Läste dessutom nån artikel om att Göteborg skulle satsa mer på dagmammor, hoppas de gör de snart så du får en plats.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5