Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

Emetofobernas tråd 5

Blev orolig ett tag här när sonen sa att han inte mådde bra men en stund efteråt åt han med god aptit såvar nog ingen fara.

• NoahLeah
    Zaturday skrev 2011-02-06 23:22:05 följande:
    Min dotter har fått en hemsk hosta.. Och idag hostade hon självklart tills hon kräktes! Jag såg ju att det bara var slem, men ändå kunde jag inte hjälpa och trösta henne, utan det fick min man göra.. Känner mig hemsk! Hon och mannen var på toa så hon fick hosta upp det sista och hon var så ledsen och ropade på mamma.. Men jag kom inte.... Fan fan fan. Måste ta tag i detta nu för det här känns inte okej längre!!!!
    Känner detsamma. Igår sprang sonen omkring o busade jättemycket direkt efter kvällsvällingen o självklart kräktes han lite grann o jag fick panik direkt. Ställde mig ute på altanen ifall han skulle spy mer och sen låg jag länge i sängen och var skiträdd för att han skulle spy mer. O jag vet ju att det berodde på att han sprang omkring o inte magsjuka men ändå blir jag så skraj, skittrött på detta.
  • NoahLeah

Imorse sa sonen att han hade ont i magen men sen sa han att han inte hade det. Har ätit skorpor o frukt och lekt och fart omkring som vanligt...kan det vara ngt på g el hittade han bara på? Skitorolig nu och sambon är på jobbet.
    Blir så jäkla trött på den här fobin.

• NoahLeah
    zasata skrev 2011-02-13 18:50:40 följande:
    Jag både älskar och hatar primperan.. Hjäper dom vid ms? Hur mkt tar du?
    Vad är bra/dåligt med Primperan? Har en ask hemma men aldrig tagit dem..fick dem om jag skulle bli illmående av Diklofenak.
  • NoahLeah
    zasata skrev 2011-02-13 20:05:08 följande:
    du slipper kräkas.
    Även om man är smittade av vks el annan magsjuka???
  • NoahLeah
    zasata skrev 2011-02-13 20:05:08 följande:
    du slipper kräkas.
    Är det några biverkningar??
  • NoahLeah

Det är ju nästan så man föredrar att spy än att riskera alla de där läskiga sakerna.

• NoahLeah
    Anonym (F.d. Emetofob) skrev 2011-02-13 21:13:53 följande:
    Mediciner är ofta bra och ger sällan biverkningar, även om biverkningarna kan verka läskiga. Dock ska man vara vaksam med den här Primperan så man inte använder den för ofta eller under långa perioder, eftersom den kan störa det neurologiska systemet. 

Jag har ingen egen erfarenhet av den, men den verkar ju rätt smidig så sett. Men å andra sidan, har man drabbats av sjukdom och kroppen skyddar sig mot den genom att framkalla kräkning, så är det ju något skadligt som ska ut. Jag är lite tveksam till om det ska hindras egentligen, risken är väl att man är sjuk en längre tid och ofta är ju kräkningen i sig inte så jobbig, det är oftast illamåendet och så innan som de flesta tycker är jobbigt.

När man väl spytt brukar de flesta tycka det var skönt, ungefär som när man kissat efter att ha varit jättekissenödig.   

Jag minns själv senaste gången jag spydde, jag stod där och tänkte "Jaha, åfan, var det här allt? Har jag gått och varit orolig för det här?"  Sen hade jag glömt bort att jag tänkte så, när jag vaknade dagen efter och oron kom tillbaka.   

Nu har jag ju gått KBT, detta var innan behandligen. 

Ser att du gått KBT, vart väner man sig om man vill göra det? Jag känner mig mer o mer hindrad i mitt liv av denna fobi och det går ju ut över mina barn.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5